Nigdy nie daj sobie wmówić, że Twoje życie nie ma sensu, że jest pozbawione wartości. To nieprawda. Ludzie, którzy to mówią, starają się leczyć własne rany, raniąc innych. Im to nie pomoże. Tobie, jeśli na to pozwolisz, może zaszkodzić. [Marcin Kaczmarczyk] ❤

poniedziałek, 2 listopada 2015

Niebezpieczna wyprzedaż


Ciarki
Julie Garwood

Wydawnictwo: Lucky
Data wydania: 2014
Ilość stron: 320
Ocena: 5/6









       Czasami tak bywa, że człowiek znajdzie się w niewłaściwym miejscu, w nieodpowiednim czasie i wpada po uszy w niecodzienne tarapaty.

  Lyra Prescott jest atrakcyjną, sympatyczną studentką. W ramach szkolnego projektu kręci krótkie filmy dokumentalne, mające udowodnić, że ludzie z natury są niszczycielami. Pewnego dnia dziewczyna przypadkiem trafia na wyprzedaż podwórkową. Wkrótce potem w mieszkaniu  zastaje dwóch zamaskowanych, niebezpiecznych mężczyzn, którzy czegoś od niej chcą.  Szczęśliwym trafem Lyra wychodzi cało z opresji, ale ze względu na własne bezpieczeństwo dostaje całodobową ochronę w postaci agenta FBI Sama. Kto i dlaczego obrał sobie za cel niewinną studentkę? 

  Julie Garwood (ur. w 1946 roku w Kansas City, Missouri), amerykańska autorka ponad dwudziestu pięciu powieści, które rozeszły się w ponad trzydziestu milionach egzemplarzy i wielokrotnie znalazły się na liście bestsellerów New York Times. Pisze również powieści dla młodzieży pod pseudonimem Emily Chase.

  "Ciarki" to interesująca powieść sensacyjna z wątkiem romansowym w tle. Przyjemnie umiliła mi czas i zapewniła solidną dawkę rozrywki i adrenaliny. Mamy młodą dziewczynę, która przez pomyłkę wplątała się w gangsterskie porachunki. Teraz jej życie jest w zagrożone. Ale czuwa nad nią anioł stróż, czyli agent Sam. Czy mimo to obejdzie się bez przykrych niespodzianek?

  Autorka całkiem dobrze poradziła sobie z fabułą. W odpowiednich proporcjach zaserwowała romans i sensację. Zgrabnie nakreśliła całą intrygę; do samego końca miałam problemy z dopasowywaniem do siebie elementów układanki i ustalaniem niektórych faktów. Dopiero na samym finiszu wszystko staje się jasne i oczywiste. Także wątek miłosny, choć poprowadzony  w przewidzianym przeze mnie kierunku, prezentuje się ciekawie i ekscytująco. Między Lyrą a Samem rodzi się wzajemna fascynacja i pożądanie. Jednak żeby nie było tak sielsko, będzie pełno spięć i nieporozumień.

  Bohaterowie zostali zaznaczeni wyraziście i barwnie, aczkolwiek moim zdaniem główne postacie zostały odrobinę przerysowane. Prawie nie mają żadnych przywar, co niekorzystnie wpływa na ich wiarygodność. Za to drugoplanowe sylwetki rekompensują wszelki niedostatek. W szczególności czarny charakter rozwala system. To takie komiczne połączenie Jasia Fasoli z Ojcem Chrzestnym. Ubaw po pachy. Świetna jest także osobliwa, ekscentryczna babcia Lyry.  Kiedy trzeba potrafi tupnąć nogą i postawić na swoim. Wspaniała osobowość. 

  Całość napisana jest prostym językiem, bez zbędnych ozdobników i przydługich opisów. Zmienna narracja prowadzona z kilku perspektyw pozwala na szerszy ogląd sytuacji, na dostrzeżenie pewnych niuansów. Dialogi są wyważone, niektóre nawet błyskotliwe, zaś akcja wartka i dynamiczna, w dodatku pełna niespodziewanych zwrotów i niecodziennych rozwiązań. Jedynie okładka nie przypadła mi do gustu. Raczej mało spektakularna i nie przykuwa wzroku. A szkoda, bo zawartość książki według mnie jest naprawdę godna uwagi.

  Reasumując. Ciekawa, zajmująca powieść o romantycznej miłości rodzącej się w atmosferze nieustannego zagrożenia. Idealnie sprawdza się w roli ''umilacza'' wolnego czasu. Zatem zaszyj się w domu, pod ciepłym kocem, z kubkiem gorącej herbaty lub kawy i oddaj się lekturze.  Polecam wszystkim bez wyjątku. 



***
Wydawnictwo Lucky

32 komentarze:

  1. Widziałam tą książkę ostatnio w zapowiedziach, wydaje się całkiem ciekawa ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi okładka tutaj komputerowo się bardzo podoba, nie wiem, jak jest na żywo. Fabularnie też bardzo mnie zainteresowałaś. Fajnie, że wątki splatają się na finiszu. Gratuluję talentu wynajdywania takich ciekawych książek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładka nie jest zła, tylko za mało efektowna i ginie w tłumie, a szkoda, bo treść naprawdę godna uwagi.

      Usuń
  3. Skoro polecasz to czemu nie? :) Może być ciekawie, kuszą zwłaszcza błyskotliwe dialogi.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię takie książki, gdzie nie do końca jest wszystko jasne. Myślę, że to nadaje smaczku książkom <3

    OdpowiedzUsuń
  5. To ja z kubkiem gorącej herbaty w ręku poczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba teraz mam ochotę na coś bardziej krwistego;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię takie książki, więc na pewno po nią sięgnę, choć szczerze mówiąc pierwszy raz słyszę o tym wydawnictwie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydawnictwo Lucky istnieje od dawna, choć jest małe znane. Ale wierzę, że niebawem zyska szerszy rozgłos, bo szykują naprawdę ciekawą ofertę wydawniczą :)

      Usuń
  8. To nie do końca moje klimaty, ale zobaczę jeszcze ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdecydowanie coś dla mnie :) I ta okładka -naprawdę ładna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mnie natomiast okładka jakoś nie przypadła do gustu. Ale najważniejsze, że fabuła jest świetna. Polecam!

      Usuń
  10. Groza, sensacja i romans w tle? Czy to nie coś dla mnie? Ja w końcu zbankrutuję przy Tobie :)
    pozdrawiam Justyna :)
    P.s Już jest opinia o recenzja Czy wspominałam, że Cię kocham :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno nie będzie aż tak źle :)
      ps. Dziękuję za podesłanie linku. Już lecę czytać :)

      Usuń
  11. Przyznaję, że książka mnie zaciekawiła :)
    Co do okładki, to zgadzam się z Tobą całkowicie. Projekt nie za bardzo przypadł mi do gustu, ale jeżeli środek jest ciekawy, to nie będę narzekać :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Zdecydowanie mnie zainteresowałaś :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Groza i miłość to połączenie jakie lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Tutaj spodziewałam się jakiegoś horroru, dramatu, może thrillera, ale na pewno nie czegoś związanego z romansem :) Fajne zaskoczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Niezbyt mnie przyciąga ten tytuł. Może kiedy indziej :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ech, niestety - brak mi czasu na książki. Także tej nigdzie nie wcisnę.

    OdpowiedzUsuń
  17. Zapowiada się bardzo ciekawie, będę miała ją na uwadze ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. No nie wiem, jakoś opis do końca mnie nie przekonuje...

    OdpowiedzUsuń
  19. Potrzebuję powieści, która dostarczy mi trochę adrenalinki :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Książka idealna na jesienne popołudnie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Po raz pierwszy słyszę o powieści, jednak wydaje się być ciekawa. Jeśli tylko będę miała chwilkę, to z pewnością sięgnę po tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Już dawno nie czytałam żadnej ciekawej książki sensacyjnej, ,,Ciarki" przykuły moją uwagę, myślę, że jak będę mieć możliwość - to na pewno ją przeczytam, bo fabuła zapowiada się interesująco.

    OdpowiedzUsuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...