Nigdy nie daj sobie wmówić, że Twoje życie nie ma sensu, że jest pozbawione wartości. To nieprawda. Ludzie, którzy to mówią, starają się leczyć własne rany, raniąc innych. Im to nie pomoże. Tobie, jeśli na to pozwolisz, może zaszkodzić. [Marcin Kaczmarczyk] ❤

środa, 17 maja 2017

ZAPOWIEDŹ: ''Łąki kwitnące purpurą” Edyta Świętek - pod patronatem medialnym LŚC

Miło mi poinformować, iż mój blog: LITERACKI ŚWIAT CYRYSI objął patronatem medialnym książkę: ''Łąki kwitnące purpurą” Edyty Świętek.
 

Nota Wydawcy: 

  Rodzina Szymczaków, którą pokochały tysiące czytelników, powraca w II tomie sagi Spacer Aleją Róż. To epicka opowieść mocno osadzona na płaszczyźnie społeczno-obyczajowej. Fikcja literacka przeplata się z autentycznymi zdarzeniami, a postaci wykreowane przez pisarkę ocierają się o osoby, które dzisiaj spoglądają na nas z kart książek historycznych. Autorka poczytnych powieści w brawurowy sposób serwuje osadzoną w realiach wczesnego PRL-u historię rodzinną ze zbrodnią i zemstą w tle. 
 
   Dynamicznie wzrastająca najmłodsza dzielnica Krakowa ciągle jeszcze przypomina miasto rodem z dzikiego zachodu. Pomiędzy nowymi domami, przeludnionymi barakami i terenami budowlanymi kwitnie hazard, a sprawiedliwość bywa wymierzana na własną rękę. Za dnia wznoszone są domy, kina, szpital oraz szkoły, natomiast nocami w mrocznych zaułkach czają się przestępcy oraz prostytutki. Nad głowami mieszkańców, niczym mityczny miecz Damoklesa, wisi groźba wybuchu kolejnej wojny. Oto Nowa Huta lat 50. – siedlisko socrealistycznego absurdu, w którym rozrastająca się rodzina Szymczaków poszukuje swojego miejsca w świecie. 
 
   Bronek nie może odnaleźć szczęścia w małżeństwie i wciąż tęskni za Bogumiłą. Do miasta przyjeżdża Andrzej, aby z dala od Pawlic uporać się z rozpaczą po tragicznie zmarłej Agacie. Julia z przestrachem odkrywa, że jest obserwowana przez tajemniczego mężczyznę o podejrzanym wyglądzie. W dodatku pewnego dnia na nowohuckich łąkach robotnicy natrafiają na makabryczne znalezisko…


 


Recenzja niebawem. Będą też konkursy :)

Jesteście zainteresowani tym tytułem? Znacie poprzedni tom tej serii?

16 komentarzy:

  1. Tytuł spodobał mi się bardzo,nie znam także samej autorki w jakim stylu pisze, muszę tu u ciebie "poszperać" a napewno znajdę o czym jest pierwsza część :)
    Milutkiego dnia

    OdpowiedzUsuń
  2. Seria w sam raz dla mnie, ale bardziej skłaniam się ku czytaniu, gdy ukażą się już wszystkie tomy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratulacje! Cała seria mnie interesuje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Książki Edyty Świętek są warte uwagi. W wolnej chwili przeczytam, choć muszę zacząć od pierwszego tomu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. W zastraszającym tempie książki są wydawane, a ja jeszcze nawet nie przeczytałam pierwszego tomu. Gratuluję patronatu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapowiada się ciekawie, z chęcią po książkę sięgnę.

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam jeszcze poprzedniego tomu, ale zapoznałam się z kilkoma książkami autorki. Gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja również nie mogę doczekać się lektury tego tomu. Coś czuję, że będzie równie niezapomniany, co pierwszy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratuluję patronatu :) a seria zapowiada się kusząco.

    OdpowiedzUsuń
  10. Brzmi ciekawie. O Krakowie chętnie bym przeczytała. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie znam I tomu, ale seria wydaje się ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ależ świetna okładka. Wydawnictwo się postarało. Gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam wrażenie, że ty chyba nigdy nie objęłaś patronatem książki z brzydką okładką XD
    Gratuluję <3

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Musze w końcu sięgnąc po książki Świętek, przyznam, że mnie kuszą :)

    OdpowiedzUsuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...