Nigdy nie daj sobie wmówić, że Twoje życie nie ma sensu, że jest pozbawione wartości. To nieprawda. Ludzie, którzy to mówią, starają się leczyć własne rany, raniąc innych. Im to nie pomoże. Tobie, jeśli na to pozwolisz, może zaszkodzić. [Marcin Kaczmarczyk] ❤

sobota, 22 lipca 2017

WYNIKI KONKURSU: Wakacje w Polsce

Moi Drodzy,
 
 Czas ogłosić wyniki konkursu, w którym można było wygrać jedną z 3 wyjątkowych powieści: 
 Dziękuję wszystkim uczestnikom za udział w konkursie. Miałam nie lada orzech do zgryzienia, gdyż wszystkie Wasze propozycje były wyjątkowe. Okazuje się, że  w Polsce jest całe mnóstwo pięknych zakątków.
 Oto trójka laureatów: 

I miejsce:  Zuzanna O.

W zeszłym roku wybrałam się z rodziną w Pieniny. Przepiękne góry, cudowne widoki, wspaniała atmosfera. Naprawdę polecam. Jednym z punktów wycieczki był Zamek Dunajec położony na brzegu Zbiornika Czorsztyńskiego we wsi Niedzica. Miejsce to zachwyci zarówno dorosłych, jak i dzieci. Bogata historia (jak i legendy - oczywiście o duchach), piękne wnętrza oraz imprezy, które są w nim organizowane przyciągają tłumy, a jednak często to miejsce pozostaje dla wielu jeszcze nieznane. Mam nadzieję, że mój post kogoś zainteresuje i zechce poznać to miejsce. Z ciekawostek dodam, że zamek ten był miejscem akcji Wakacji z duchami. Każdy kto oglądał serial powinien pamiętać Brunhildę 😏 Co więcej, w zeszłym roku w weekendy organizowane były pokazy świetlne i dźwiękowe o godzinie 22. Można było wtedy na własne oczy zobaczyć ducha unoszącego się nad wieżą zamku!
  
 II miejsce: Magdalena Moruś
Moim niezwykłym miejscem w Polsce, które mnie urzekło, i w którym się zakochałam jest Inowłódz. Mała miejscowość, koło słynnej sportowej Spały oraz Tomaszowa Mazowieckiego, o którym śpiewała Ewa Demarczyk. 


To piękna, spokojna miejscowość położona nad rzeką Pilicą, dookoła rozciągają się  lasy.  w Inowłodzu mieszkał i tworzył Julian Tuwim. W "Kwiatach Polskich" pisał: "Takie letnisko. Jedno słowo: Wypisz - wymaluj - Soplicowo". Pisał również: "Lata inowłodzkie to lata najszczęśliwsze. W mieście człowiek był bądź co bądź skrępowany. Dopiero Inowłódz usuwał wszelkie hamulce - i od pierwszego dnia stawałem się karabinem maszynowym łobuzerski i rozpętanego temperamentu".


Znajduje się tutaj również odrestaurowany zamek Kazimierza Wielkiego, kościół św. Idziego, Synagoga, cmentarz z okresu I wojny światowej oraz wiele wiele ciekawych miejsc. 

  III miejsce: Beata Górniewicz

Podróże po Polsce to moja wielka pasja, oprócz literatury i muzyki! Od lat wynajduję piękne i fascynujące miejsca w naszym kraju, a potem  z mężem i córką je odwiedzamy. Jak mówi przysłowie "cudze chwalicie, swego nie znacie; sami nie wiecie, co posiadacie"! Naprawdę Polska jest przepiękna, ma tyle cudownych miejsc, wyjątkowych krajobrazów, wspaniałych zabytków. Jest mi niezwykle ciężko wybrać jedno miejsce, a jedno zdjęcie to już chyba niemożliwe, ponieważ mam tysiące zdjęć z naszych wycieczek!

Jako, że uwielbiamy zwiedzać zamki, ruiny, pałace to zdecydowałam się na wyjątkowo niezwykłe miejsce, łączące w sobie wszystkie możliwe uroki; góry, jezioro, zabytki i przepiękne krajobrazy. Mam na myśli Pieniny, okolice Jeziora Czorsztyńskiego. Na dwóch jego brzegach znajdują się: zamek w Niedzicy i ruiny zamku w Czorsztynie. Widoki z tych zamków na okolicę są tak urzekające, że można patrzeć i patrzeć, chłonąć piękno krajobrazów! Przy dobrej pogodzie widać nawet Tatry. Byłam dotychczas trzy razy i zawsze jestem pod wrażeniem urody tego miejsca, czuję się tam jak w bajce! A jeszcze można pospacerować po zaporze, popływać statkiem, poopalać się na plaży, wykąpać w jeziorze.

A bardzo blisko i muszę o tym napisać, jest atrakcja wspaniała i niezapomniana, urzekająca i fascynująca. To spływ Dunajcem!!!

A więc w Pieniny, miłośnicy niezwykłych miejsc w Polsce!
 
⇹⇹⇹ 
 
Czyż te miejsca nie są piękne? Gratuluję!!!
Z laureatami skontaktuję się jutro.

15 komentarzy:

  1. Gratulacje ! Piękne miejsca :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brawo! Zdecydowanie pierwsze zdjęcie powinno wygrać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję bardzo za wyróżnienie! Haha, właśnie widzę, że pani Beata poleca to samo miejsce co ja :) Moje zdjęcie było robione z tamy, która jest widoczna u niej na zdjęciu. U mnie w tle po prawej stronie za to, jest widoczny zamek, z którego zdjęcie robi pani Beata :D A więc obfotografowałyśmy Zbiornik Czorsztyński z przeciwległych stron.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest, ja mam setki zdjęć Jeziora Czorsztyńskiego z każdej możliwej perspektywy!

      Usuń
  4. Dziękuję za wyróżnienie i gratuluje pozostałym laureatkom! Pieniny górą!!!
    Beata

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdzie mnie jeszcze nie było, więc będzie co nadrabiać. Gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
  6. Magdalena Moruśsobota, 22 lipca, 2017

    Dziękuje :) i gratuluję Wszystkim :) Zapraszam do Inowłodza :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne miejsca, chciałabym się móc w nich kiedyś znaleźć :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękne Pieniny. Gratuluję zwycięzcom.

    OdpowiedzUsuń
  9. Akurat w sobotę przejeżdżałam koło zamku w Niedzicy, urzekający jak zawsze:)

    OdpowiedzUsuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...