"Bądź osobą dającą wsparcie. Świat ma już wielu krytyków." - Dave Willis ❤

poniedziałek, 17 czerwca 2024

"Małe kobietki" - Louisa May Alcott

Moi Drodzy,

Przedstawiam Wam książkę, która od półtora wieku łączy kolejne pokolenia.

 Louisa May Alcott
"Małe kobietki"
Tłumaczenie: Anna Bańkowska
Premiera: 19 czerwca 2024

 

 

 

Stany Zjednoczone, lata 60. XIX wieku. W rodzinie Marchów pod nieobecność ojca walczącego w wojnie secesyjnej opiekę nad czterema córkami sprawuje ich matka, która wyraźnie wyprzedza swoją epokę, wpajając dziewczynkom ideały wolności i namawiając je, by znalazły własną drogę w życiu.


Córki pani March – stateczna Meg, żywiołowa Jo, nieśmiała Beth oraz nieco przemądrzała Amy – starają się urozmaicić swoje naznaczone ciągłym brakiem pieniędzy życie, chociaż boleśnie odczuwają niedostatek i tęsknotę za ojcem. Nieważne, czy układają plan zabawy czy zawiązują tajne stowarzyszenie, wszystkich zarażają swoim entuzjazmem. Poddają mu się nawet Laurie, samotny chłopiec z sąsiedniego domu, oraz jego tajemniczy, bogaty dziadek. Młody dziedzic z zazdrością patrzy na skromny dom Marchów, bo któż nie chciałby ogrzać się w jego cieple? Kto odrzuciłby przyjaźń czterech dziewczynek o diametralnie różnych osobowościach, ale jednakowo dobrych sercach?

Najsłynniejsza powieść z gatunku coming-of-age należąca do kanonu literatury światowej w tłumaczeniu Anny Bańkowskiej.




Skusicie się?

11 komentarzy:

  1. Raczej nie, przynajmniej teraz. Pozdrowienia. Planuje blogową przerwę czytelniczą zresztą, pozdrawiam Cyrysiu .

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam ten tytuł, ale jakoś nie ciągnie mnie do tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne wydanie. Uwielbiam tę książkę! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem bardzo ciekawa tego nowego przekładu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna powieść. Widziałam film. Może przeczytam nowy przekład

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo podobał mi się stary przekład, więc nie wiem jeszcze czy się skuszę na nowy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam sporo o tym tytule, ale sama nie miałam okazji go bliżej poznać. Muszę końcu nadrobić, tylko jak znaleźć tyle czasu na te wszystkie dobre tytuły? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lata temu czytałam tę książkę. Chętnie do niej wrócę w tym nowym wydaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapowiada się interesująco. Książka powinna mi się spodobać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem zaciekawiona. Już kiedyś słyszałam ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...