"Bądź osobą dającą wsparcie. Świat ma już wielu krytyków." - Dave Willis ❤

piątek, 4 lutego 2011

recenzja ,,Romans ..''

Pragnę wam polecić tez książkę Ewy Stec. Oj dawno się tak nie uśmiałam jak przy tej lekturze. Zapraszam do zaznajomienia się z jej recenzją.


,Romans z trupem w tle ‘’ to zabawna komedia przeplatana wątkami kryminalnym. Jest to debiutancka książka polskiej autorki Ewy Stec.
Ukazuje zwariowaną ,przezabawną historię młodej pani projektant –Agnieszki Rusałki ,która odkrywa że jej narzeczony w sposób bardzo ,,bliski’’ i ,,bezpośredni’’ leczy jedną ze swoich pacjentek. Zawładnięta chęcią zemsty ląduje w pobliskim barze i spotyka czarującego ginekologa Jerzego Bonda. Zaczyna się jak w kiepskim romansidle ,jednak daleko do takiego sformułowania. Akcja książki zmienia się jak w kalejdoskopie a wszystko dzieje się momentami tak szybko, że nie nadążycie zmieniać stron. Duży udział mają dwie najlepsze przyjaciółki gotowe służyć pomocą , pilniczkiem i ramieniem do wypłakania. W ramach terapii, wyciągają naszą narratorkę do wróżki Klary Widzącej, która przepowiada jej pecha prześladowczego . Rusałka wplątuje się w międzynarodową aferę narkotykową, spotykają ją same dziwne przygody i zbiegi okoliczności, a wszystkiemu winien jest ….ogrodowy krasnal. Na szczęście może liczyć na pomocną dłoń od swojej kuzynki Justyny , sąsiada Wiesia o wyglądzie zbója oraz Mikołaja – ruchliwego sześciolatka , który zadaje kłopotliwe pytania. Może ta lista skusi was do zapoznania się bliżej z tą książką. Ja na początku niechętnie po nią sięgnęłam, ale nie żałuję, bo zaskoczyła mnie bardzo ,bardzo pozytywnie.
Od razu już na początku ,,Romansu..’’ widać , że autorka ma bardzo duże poczucie humoru i wyobraźnię. Ilość problemów i skomplikowanych sytuacji jakie spotykają główna bohaterkę zaskakuje i oszołamia ale wszystko przedstawione jest z wdziękiem i przymrużeniem oka.
Świetna książka. To powieść, która bawi do łez! Nie da się przeczytać jej obojętnie :) Nie polecam czytać w miejscach publicznych, niekontrolowane wybuchy śmiechu bardzo przyciągają uwagę przechodniów . Zdecydowanie mogę ją polecić każdemu , kto pragnie dużej porcji rozrywki i jednocześnie odpoczynku od szarej rzeczywistości.
Ewie Stec udało się skutecznie do mnie ,,dotrzeć’’ i z miłą chęcią pragnę przeczytać pozostałe dwie jej książki ,,Polowanie na Perpetuę ‘’ oraz ,, Klub Matek Swatek ‘’. Mam nadzieję , że będą równie zaskakujące ,zabawne i przyjemne jak ,,Romans z trupem w tle’’.


4 komentarze:

  1. Ja szczerze polecam "Klub Matek Swatek":)
    I witam w blogerskiej (???) rodzinie:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Chetnie przeczytałabym tą ksiązke, lubię takie klimaty, zachęciłaś mnie swoja recenzją.

    Powodzenia w blogowaniu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...