Nigdy nie daj sobie wmówić, że Twoje życie nie ma sensu, że jest pozbawione wartości. To nieprawda. Ludzie, którzy to mówią, starają się leczyć własne rany, raniąc innych. Im to nie pomoże. Tobie, jeśli na to pozwolisz, może zaszkodzić. [Marcin Kaczmarczyk] ❤

środa, 3 marca 2021

Wywiad z Igą Fuerte

Ewelina
Z którym z bohaterów najbardziej się Pani utożsamia.

Przestroga to prawdziwa historia Igi, więc skoro jestem główną bohaterką to nie wypada mi utożsamiać się z kimś innym 

Czy jest jakieś pytanie które chciałyby Pani zadać czytelnikowi.

Tak. Czy nauczyłeś się czegoś z mojej historii?

Czy napisałaby Pani książkę z losowo wybranymi wątkami przez czytelnika?

Pisanie to sztuka, której pomału się uczę więc może kiedyś tak, w tej chwili nie czuję się wystarczająco kompetentna. 

Kinga Grabowska
Z
dradzi nam Pani co sprawiało największą trudność w czasie pisania książki?

Trudno opisywać własną historię. Chyba emocje, które towarzyszyły mi kiedy wracałam do pewnych wydarzeń.  Tak. To było zdecydowanie najtrudniejsze. 

Jakiej rady związanej z pisaniem udzieliłaby Pani samej sobie na przyszłość po napisaniu debiutanckiej książki?

Więcej dokładności i analizy. Moja powieść była bardzo spontaniczna. Teraz wiem, że dla niektórych Odbiorców niewystarczająco wysublimowana.

Anne18
Czego nauczyło Panią pisanie książki?

Dzięki pisaniu stałam się spokojniejsza. To doświadczenie całkowicie mnie pochłonęło. Nauczyłam się,  że pisanie to wspaniała ucieczka.

Ma Pani jakieś literackie marzenie, które chciałaby spełnić w najbliższych latach?

Moim marzeniem jest pisać dalej. Pokochałam to.

Martyna 777
Jak w nowej rzeczywistości szkolnej znajduje Pani czas na pisanie książek?

Przestroga powstała w wakacje, więc nie kolidowała z moimi obowiązkami zawodowymi. 

Co chciałaby Pani przekazać czytelnikowi poprzez swoje książki?:)

Celem tej książki jest pokazanie tego, co wydaje się niemożliwe. Jeśli dzięki jej przeczytaniu chociaż jedna kobieta stanie się silniejsza i nie pozwoli się oszukiwać, to uznam, że odniosłam sukces.

martucha180
Czym dla Pani jest SŁOWO?

Słowo zawsze było Dla mnie czymś bardzo ważnym i wierzyłam w prawdziwość słów, teraz to się zmieniło. Słowa są ważne tylko wtedy kiedy idą za nimi czyny.

Gosia
Gdzie wyjechała by Pani na wakacje swoich marzeń?

Na piękną bezludną wyspę.

Dostawać czy dawać prezenty? Co Pani woli? I jaki najzabawniejszy prezent Pani dostała w życiu?

Zdecydowanie dawać. Największą frajdą jest ich  wybieranie. A najzabawniejszy prezent....trudne pytanie. Chyba magnez z napisem: Tak dobrze można wyglądać tylko po 30-tce

Daria723
Gdyby mogła Pani z kimś napisać duet to kto by to był i dlaczego?

Agatha Christie. Jest dla mnie wzorem. Uwielbiam jej powieści.

Uwielbia Pani gotować, proszę nam powiedzieć coś więcej o tej pasji. Jakie jest Pani popisowe danie?

Moje danie popisowe to zdecydowanie sushi. Gotowanie zawsze sprawiało mi przyjemność. W kuchni zapominam o problemach, a unoszące się zapachy ,zawsze poprawiają mój nastrój. Uwielbiam wymyślać dania, a najbardziej lubię dzielić się tym co przygotowałam.

Aleksandra Miczek
Iść czy dojść do celu? Który etap pracy nad książką sprawia Pani większą satysfakcję?

Zdecydowanie iść. W tym jest cała zabawa i satysfakcja.  Przygoda. Kiedy osiągnę jakiś cel w mojej głowie od razu rodzi się kolejny. Największa satysfakcja podczas pisania to powstawanie kolejnych rozdziałów,  nadawanie książce realnego kształtu.

Jakie pytanie chciałaby Pani zadać swoim czytelnikom?

Czy czujesz, że piszę właśnie dla Ciebie?

Bożena Osowiecka
Pisanie czy czytanie? - co jest dla Pani większą przygodą?

Zdecydowanie pisanie. Tworzenie daje niesamowitą satysfakcję. 

Lockdown - czas stracony czy wyjątkowo owocny dla autora? Jak to jest w Pani przypadku?

Jestem debiutantka i podczas lockdownu myśl o książce zaczęła się dopiero rodzić. Myślę, że w życiu nie ma czasu straconego bez względu na to, co dzieje się dookoła. 

Aneta Królak
Jaką książkę zabrałaby Pani do więzienia czy na bezludną wyspę?

Do więzienia? Tam się z pewnością nie wybieram☺ A na bezludną wyspę chyba zamiast książki wzięłabym notatnik i pisała własną.

karolina.dylag
Co Panią skłoniło do napisania książki w tym gatunku literackim?

Życie,  moje życie. 

Który bohater z Pani książki jest Pani ulubionym?

Moja ulubiona bohaterka to Karolina, bo na nią zawsze mogłam liczyć i nigdy nie zadawała niewygodnych pytań.

Unknown
Ja mam pytanie które mnie ostatnio zaczęło nurtować, przepraszam z góry, ale będę je zadawał wszystkim. Czym są dla Pani książki, ale tak czysto materialnie. Czy ma Pani do nich duży szacunek, czy są po prostu przedmiotami. Czy wyobraża Pani sobie pożyczyć komuś książkę, jeśli wie Pani, że wróci ona np. z notatkami (nie przeszkadzającymi w czytaniu) Jakieś serducho na marginesie.

Książka to zdecydowanie więcej niż rzecz. Moim zdaniem powinna zmuszać do myślenia, refleksji. Pożyczyłabym książkę każdemu, chociaż gdybym wiedziała, że ją okaleczy, to raczej tej osobie zrobiłabym prezent zamiast dawać swoją.

Edyta Ch. - NAGRODA
Jednym z tematów, które poruszyła Pani w swojej książce, jest zdrada. W drodze do niej pojawiają się różne powody, usprawiedliwienia. Gdyby Pani została zdradzona, czy chciałaby o tym wiedzieć, czy lepiej nie cierpieć i żyć w nieświadomości (dla uściślenia - jest to czyn jednorazowy albo bardzo krótki romans, z którego nie powstają skutki inne niż wyrzuty sumienia)?

Tak. Koniecznie chciałabym wiedzieć. Z mojego punktu widzenia zdrada ma zawsze jakieś skutki. Czy brak wiedzy na ten temat to naprawdę brak cierpienia? Jeśli ktoś zdradza, to nie kocha, a być z kimś kto nie kocha to największe cierpienie. 

Życie czasami wymusza na nas podjęcie wyzwania i dokonanie jakichś zmian, a innym razem sami do nich dążymy, bo dusi nas rutyna i zapominamy o marzeniach. "Przestroga" opowiada o takiej potrzebie zmian, tak sądzę. Przyznaję, że ja się ich nieco boję, wolę to co stabilne i bezpieczne. A jak jest u Pani, jak podchodzi Pani do szykujących się ważnych zmian?

No tak. Beznadziejnie, ale stabilnie. Tak żyje mnóstwo ludzi. Ja chcę od życia więcej. Dla mnie każda zmiana jest dobra, bo wprowadza ruch do naszego życia,  a najgorsza jest bezczynność. W gruncie rzeczy, nawet jeśli zmiana  okaże się negatywna, to można wyciągnąć wnioski, nauczyć się czegoś i dokonać kolejnej, na lepsze. 

W imieniu swoim oraz wszystkich Czytelników mojego bloga dziękuję Pani Idze Fuerte za niezwykle interesujący wywiad.

Laureatowi wyróżnionego pytania serdecznie gratuluję i czekam na maila wraz z podaniem swoich danych adresowych do wysyłki nagrody.

Pozdrawiam wszystkich serdecznie,
Cyrysia

20 komentarzy:

  1. Ciekawy wywiad powstał. Gratulacje. Pozdrawiam Cyrysiu po dwukrotnych zakupach z maseczką w tle :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za bardzo ciekawy wywiad.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dużo ciekawego dowiedziałam się o tej autorce. Sporo interesujących pytań.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wywiad z chęcią przeczytam, bo właśnie czekam aż kurier przyniesie mi tę książkę:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawa rozmowa, zapoznałam się z nią z przyjemnością.

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawe pytania i zadowalające odpowiedzi:)

    OdpowiedzUsuń
  7. To prawda -pisanie to wspaniała ucieczka ❤

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię czytać wywiady z autorami książek. Można się z nich dużo dowiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeśli to prawdziwa historia, to na pewno warta jest przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli to prawdziwa historia, to wiele mówi o autorce. Pusta, małostkowa, samolubna. Naprawdę szkoda jej męża i dziecka. To są prawdziwe ofiary autorki.

      Usuń
  10. No powiem Ci, że to ciekawa forma wywiadu.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawy wywiad. Gratuluję autorce wyróżnionego pisania.

    OdpowiedzUsuń
  12. Z przyjemnością przeczytałam wywiad :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pytanie autora do czytelnika bardzo ciekawe :)
    Interesujący wywiad!

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ciekawy wywiad :) Dziękuję bardzo za wyróżnienie :)

    OdpowiedzUsuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...