Nigdy nie daj sobie wmówić, że Twoje życie nie ma sensu, że jest pozbawione wartości. To nieprawda. Ludzie, którzy to mówią, starają się leczyć własne rany, raniąc innych. Im to nie pomoże. Tobie, jeśli na to pozwolisz, może zaszkodzić. [Marcin Kaczmarczyk] ❤

poniedziałek, 30 stycznia 2023

"Florystki" - najnowszy elektryzujący thriller autorstwa Alicji Sinickiej


Pobierz obrazki
 
Alicja Sinicka

"Florystki"

Wydawnictwo W.A.B. | Premiera: 8 marca 2023

W jej pięknych oczach mieszkał strach
i było mu tam bardzo wygodnie

Helena Bardo – utalentowana florystka i właścicielka kwiaciarni Chloris, tworząca zachwycające bukiety, z których każdy zdaje się opowiadać jakąś tajemniczą historię – znika bez śladu.
Ostatnim znakiem jej obecności są krople krwi błyszczące na nożycach i szpulach wstążek.


Najlepsza przyjaciółka Heleny – Sonia – która również pracuje w Chloris, wraz z policją rozpoczyna desperackie poszukiwania, starając się rozwikłać sprawę zaginięcia. Z każdym dniem utwierdza się jednak w przekonaniu, że nikomu nie może ufać, nawet mężowi swojej zaginionej przyjaciółki. Pewnej nocy dostaje zagadkową wiadomość – nadawca ostrzega, że ta sprawa dotyczy także jej.

Czy Helena naprawdę była tak idealna,
jak jej ukochane białe kalie?

A może latami skrywała coś przed światem?
Jedno jest pewne: korzenie rodzinnych tajemnic sięgają bardzo głęboko.

Fragment:
Podążyłam za nim. Wierzyłam, że to będzie droga do lepszej rzeczywistości. Jeśli tym razem mu ulegnę, to zasłużę na lepszą miłość. Nie mogłam bardziej się mylić, jednak dotarło to do mnie parę lat później.
Zrozumiałam to w środku zimnej, wilgotnej nocy, czując, jak woda przedostaje się do moich adidasów i patrząc na nieruchome ciało człowieka, którego zabiłam. Jednak nawet wtedy nie potrafiłam zerwać kontaktu z Kapitanem.
Czasem przynosił mi kwiaty, najczęściej białe kalie. Jego siostra miała sklep ogrodniczy w Opolu. Dużo wiedział o roślinach. Mówił, że kalia symbolizuje podziw, a biel kojarzy się z czystością.

Pobierz obrazki
Alicja Sinicka (ur. 1987) – niekwestionowana królowa polskiego domestic noir, serca czytelników podbiła m.in. jej bestsellerowa trylogia oławska (Stażystka, Obserwatorka i Służąca) oraz powieść Uśpiona. Autorka świetnie przyjętych thrillerów psychologicznych, które wyróżniają się misternie skonstruowanymi intrygami i ogromnym ładunkiem emocjonalnym.
Z wykształcenia jest ekonomistką, przez kilka lat pracowała jako analityczka finansowa. Mieszka w Oławie na Dolnym Śląsku.

fot. Wojtek Biały

 

10 komentarzy:

  1. Zapowiada się ultrainteresująco. Jak znajdę chwilę, na pewno przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nic z Autorki nie czytałem Cyrysiu, chociaż jest głośno o niej.

    OdpowiedzUsuń
  3. To na pewno będzie niezapomniana lektura. Jestem na tak.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo cieszy mnie ta premiera, ponieważ po książki tej autorki sięgam w ciemno.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolejna książka autorki, a ja nie mogę skończyć "Służącej".

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapowiada się kolejna intrygująca książka autorki 😉

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi naprawdę ciekawie. I okładka intrygująca! Chętnie bym przeczytała tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Opis jest intrygujący, więc poczekam na premierę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Tę lekturę w odpowiednim momencie na pewno polecę siostrze.

    OdpowiedzUsuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...