Nigdy nie daj sobie wmówić, że Twoje życie nie ma sensu, że jest pozbawione wartości. To nieprawda. Ludzie, którzy to mówią, starają się leczyć własne rany, raniąc innych. Im to nie pomoże. Tobie, jeśli na to pozwolisz, może zaszkodzić. [Marcin Kaczmarczyk] ❤

czwartek, 13 stycznia 2022

ZAPOWIEDŹ: Ballada o dwóch miastach - Agata Kołakowska || Wydawnictwo OBLICZA

 Moi Drodzy,

Poznajcie Wydawnictwo Oblicza oraz jego pierwszy owoc… nowa powieść Agaty Kołakowskiej. 😊

To nowa oficyna, którą pisarka Agata Kołakowska założyła razem z mężem. Powstało z potrzeby dzielenia się powieściami, która wymykają się trendom. Wydawnictwu zależy, żeby oferować czytelnikom oryginalne, nietuzinkowe historie. Dlaczego „Oblicza”? Bo taka właśnie jest literatura. Ma wiele twarzy, a czytelnik może przejrzeć się w niej jak w lustrze.


,,Ballada o dwóch miastach'' to już dziewiętnasta książka Agaty Kołakowskiej, ale pierwsza wydana przez własne wydawnictwo. Premiera 02.02.2022 r.

Miasto jest hermetyczne i nieco zacofane. Leży w dolinie otoczonej lasem, zawsze otulonej gęstymi chmurami. Mieszkańcy nigdy nie widzą słońca. Może dlatego są wyjątkowo przygnębieni?

Petronela Złudna, która niebawem ma przejąć rodzinną piekarnię, choć nie jest to spełnienie jej marzeń, a pokoleniowa powinność, ma wrażenie, że jest jedyną osobą w mieście zdolną odczuwać radość. I tylko ją zdaje się męczyć wszechobecny marazm.

Przeciwieństwem Miasta jest City, zamieszkane przez aktywnych, zadowolonych z siebie ludzi, którzy stawiają na rozwój osobisty. Franz Sielanka, znany ilustrator, stara się sprostać wymaganiom miejsca, w którym żyje, i ambitnej partnerki Amandy. Mimo to coraz częściej ucieka do swojej ostoi, położonego na obrzeżach City gołębnika. Miejsce to przypomina mu o życiu, w którym wszystko było prostsze, a dni płynęły wolniej.

Pewnego dnia z hodowli ucieka jeden z ptaków i ląduje na parapecie w rodzinnym domu Petroneli. Niespodziewany gość wkrótce zaczyna odgrywać rolę listonosza. Zafascynowany Franz czyta o miejscu, w którym można otwarcie okazywać swoje słabości, Petronela śni o tym, gdzie mogłaby sięgać po marzenia. Tym bardziej, że atmosfera w Mieście gęstnieje – po latach uaktywnia się tajemniczy morderca. Gdzie i kiedy uderzy ponownie? Jego poszukiwania stają się tłem nieczystej walki o wpływy. Tymczasem w szczęśliwym City…

Recenzja książki na blogu Sza! Teraz czytam: klik


Skusicie się?

19 komentarzy:

  1. Mam w planach przeczytać tę książkę. Ciekawi mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja za to na razie mam w planach 10 innych książek. Zależy jeszcze, które uda mi się kupić i zdobyć.

      Usuń
    2. Ja na ten m9ment też mam co czytać, ale w przyszłości nie mówię nie.

      Usuń
  2. Jeszcze się zastanowię Cyrysiu. Byłem dziś w bibliotece, teraz stawiam na e - booki i biblioteczne. Jeśli pojawi się w nowościach - to tak. Zaczytanego czwartku, pozdrawiam :-) .

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka już u mnie. Na pewno w wolnej chwili do niej zajrzę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawa fabuła, o czymś takim jeszcze nie słyszałam 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Brzmi ciekawie. Może kiedyś zajrzę. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy raz spotykam się z tym wydawnictwem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zaglądam do Ciebie, a tu taka niespodzianka czeka! Dziękuję bardzo ❤ A lekturę książki wszystkim polecam. To coś innego.

    OdpowiedzUsuń
  8. Excellent post with the title, How to activate Roku using the portal Roku.com/link , I’m Impressed after reading and I have no other words to comment I could learn Roku.com/link activation procedure quickly after reading your post. Kindly post similar blogs explaining the guidelines to add and activate the entertaining channels on Roku
    Let me mark the 100-star rating for your blog post
    Keep up the good work
    Awaiting more informative blogs from now on

    OdpowiedzUsuń
  9. Czuję, że to książka w moim klimacie :) Mogłabym się zaczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tym razem nie dla mnie, w najbliższym czasie nie zamierzam sięgać. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow to autorka założyła własne wydawnictwo, dobrze rozumiem? Brzmi ciekawie. Również to jakie książki będzie wydawała u siebie Kołakowska. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Opis książki intrygujący, tak samo jak okładka :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Niestety nie czytałam jeszcze żadnej książki Kołakowskiej, ale na pewno to nadrobię! :)

    OdpowiedzUsuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...