Nigdy nie daj sobie wmówić, że Twoje życie nie ma sensu, że jest pozbawione wartości. To nieprawda. Ludzie, którzy to mówią, starają się leczyć własne rany, raniąc innych. Im to nie pomoże. Tobie, jeśli na to pozwolisz, może zaszkodzić. [Marcin Kaczmarczyk] ❤

sobota, 21 października 2023

Muzyczna sobota - Dobre, bo polskie 🎶

Moi Drodzy,

W kolejnej odsłonie cyklu: Muzyczna Sobota - Dobre, bo polskie, proponuję piosenkę “I tu, i tam”. To drugi singiel zapowiadający nowy album Marcina Stycznia. Artysta skomponował piosenkę przy akompaniamencie irlandzkiego instrumentu bouzouki. 

Marcin Styczeń (ur. 22.10.1978 w Olkuszu) - pieśniarz, kompozytor, autor tekstów. Artysta niezależny od wielkich wytwórni, mód i dyktatury mainstreamowych mediów. Zależny za to od swoich słuchaczy. To dla nich tworzy. Wspólnie z nimi odbywa podróż, która wiedzie w głąb. Obdarzony przejmującym, ciepłym głosem, który koi i niepokoi, pobudza do refleksji i daje nadzieję. Od ponad 20 lat śpiewa, komponuje, pisze teksty. Koncertuje w kraju i zagranicą. Jego artystyczny dorobek to jedenaście płyt, pięć z nich stworzył wspólnie z poetą, Ernestem Bryllem, z którym współpracuje od 2009 roku.
przez ciemną noc i jasny dzień
duch niespokojny niesie mnie
to tu to tam
to tu to tam

szeroką drogą tam gdzie tłum
i wąską ścieżką pośród pól
to tu to tam
to tu to tam

przewracam kartki starych ksiąg
scrolluję ekran całą noc
to tu to tam
to tu to tam

w dymie kadzideł w blasku świec
i w ciemnym pubie w brzęku szkieł
to tu to tam
to tu to tam
 
ale mnie nie ma
nie ma tam i tu 
nie widzę nieba
i nie miewam snów 
gonię  uciekam
robię unik w bok
jakby życie nie było stąd

tu i tam, tam i tu
przerwij bieg, wstrzymaj ruch
tam i tu, tu i tam
najpierw stop, potem start

obracam w palcach ziarna gwiazd
i widzę kosmos tu gdzie piach
i tu i tam 
i tu i tam

z drzewami kładę się do snu
 i słucham szumu ludzkich słów
i tu i tam 
i tu i tam

zgubione frazy scalam w plik
i w pustkę postów wplatam myśl
i tu i tam
i tu i tam

i jasny kufel z moich rąk
napełnia  niebem się w tę noc
i tu i tam
i tu i tam

i oto jestem
jestem tam i tu
pijany niebem
z mych najśmielszych snów
nie muszę gonić
kiedy wszystko mam 
życie  przecież jest  tu i tam

tu i tam, tam i tu
przerwij bieg, wstrzymaj ruch
tam i tu, tu i tam
najpierw stop, potem start

tu i tam pod jednym niebem
jeden rzeczy bieg
zamknij oczy by zobaczyć
 cofnij się by wejść

tu i tam, tam i tu
przerwij bieg, wstrzymaj ruch
tam i tu, tu i tam
najpierw stop, potem start

9 komentarzy:

  1. Świetna propozycja, poza tym pochodzi z miasta niezbyt odległego ode mnie, pozdrowienia .

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przyjemna piosenka, ciepły i miły głos...

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się nutą tej piosenki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie się słucha, nie znałam wcześniej tego artysty.

    OdpowiedzUsuń

  5. Cześć przyjaciele, chcę tylko polecić wam dobrą firmę pożyczkową, w której otrzymałem pożyczkę w wysokości 270 000,00 euro za pośrednictwem ich e-maila, kiedy szukałem pożyczki na opłacenie rachunków i kontynuowanie życia, wtedy znajomy podał mi dane tej firmy, które I skontaktowano się za pośrednictwem tego e-maila: christharmonyloanfund@gmail.com


    Cześć przyjaciele, chcę tylko polecić wam dobrą firmę pożyczkową, w której otrzymałem pożyczkę w wysokości 270 000,00 euro za pośrednictwem ich e-maila, kiedy szukałem pożyczki na opłacenie rachunków i kontynuowanie życia, wtedy znajomy podał mi dane tej firmy, które I skontaktowano się za pośrednictwem tego e-maila: christharmonyloanfund@gmail.com


    Cześć przyjaciele, chcę tylko polecić wam dobrą firmę pożyczkową, w której otrzymałem pożyczkę w wysokości 270 000,00 euro za pośrednictwem ich e-maila, kiedy szukałem pożyczki na opłacenie rachunków i kontynuowanie życia, wtedy znajomy podał mi dane tej firmy, które I skontaktowano się za pośrednictwem tego e-maila: christharmonyloanfund@gmail.com

    OdpowiedzUsuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...