"Bądź osobą dającą wsparcie. Świat ma już wielu krytyków." - Dave Willis ❤

sobota, 3 czerwca 2023

Muzyczna sobota - Dobre, bo polskie 🎶

Moi Drodzy,

W kolejnej odsłonie cyklu: Muzyczna Sobota - Dobre, bo polskie, proponuję piosenkę ,,Lipka'' w wykonaniu Kamili Płoszajskiej.

Kamila Płoszajska - zwyciężczyni piosenki ludowej na III Polonijnym Festiwalu Polskiej Piosenki Opole 2019.

Z tamtej strony jeziora
Stoi lipka zielona
A na tej lipce na tej zielonieńkiej
Trzej ptaszkowie śpiewają
A na tej lipce na tej zielonieńkiej
Trzej ptaszkowie śpiewają
Nie byli to ptaszkowie
Tylko trzej braciszkowie
Co się spierali o jedną dziewczynę
Który ci ją dostanie
Co się spierali o jedną dziewczynę
Który ci ją dostanie
Jeden mówi: „Tyś moja"
Drugi mówi: „Jak Bóg da"
A trzeci mówi: „Moja najmilejsza
Czemu Tyś mi taka smutna"
A trzeci mówi: „Moja najmilejsza
Czemu Tyś mi taka smutna"
Jakże nie mam smutna być
Za starego każą iść
Czasu niewiele jeszcze dwie niedziele
Mogę miły z Tobą być
Czasu niewiele jeszcze dwie niedziele
Mogę miły z Tobą być
Z tamtej strony jeziora
Stoi lipka zielona
A na tej lipce na tej zielonieńkiej
Trzej ptaszkowie śpiewają
A na tej lipce na tej zielonieńkiej
Trzej ptaszkowie śpiewają

9 komentarzy:

  1. Ujęła mnie. Bardzo klimatyczna. Polecam z kolei Cyrysiu Antoninę Krzysztoń i "Perłową łódź" . Pozdrowienia .

    OdpowiedzUsuń
  2. Piosenka ludowa w nowej aranżacji. Ładnie to wyszło.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znałam tej piosenki... Fajnie się słucha i ogląda teledysk :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam tej piosenki. Fajne brzmienie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię takie ludowe nuty.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie słucham tego typu muzyki, ale fajnie brzmi 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Kojarzę ten utwór, klimatyczny. :)

    OdpowiedzUsuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...