Nigdy nie daj sobie wmówić, że Twoje życie nie ma sensu, że jest pozbawione wartości. To nieprawda. Ludzie, którzy to mówią, starają się leczyć własne rany, raniąc innych. Im to nie pomoże. Tobie, jeśli na to pozwolisz, może zaszkodzić. [Marcin Kaczmarczyk] ❤

poniedziałek, 12 czerwca 2023

"Wymarzony dom Anne" Lucy Maud Montgomery

 

Dzień dobry, 

Tuż przed wakacjami (7 czerwca) wydawnictwo Marginesy wypuszcza na rynek kolejny tom serii o Anne, w przepięknym tłumaczeniu Anny Bańkowskiej.

******

Po latach Anne Shirley w końcu poślubia swojego ukochanego, doktora Gilberta Blythe’a. Państwo młodzi nie byliby sobą, gdyby nie znaleźli urokliwego miejsca, w którym mogliby rozpocząć wspólne życie! Przeprowadzają się nad zatokę Four Winds, gdzie Gilbert przejmuje praktykę lekarską po wuju, i zamieszkują w wymarzonym domu. Z jego okien widać światło latarni, które o zmierzchu rozbłyska niczym najwspanialsza gwiazda. Latarnik, kapitan Jim, zna historię całej okolicy – także romantyczną przeszłość domu Blythe’ów – i spisuje ją w swoim dzienniku. Anne szybko udaje się nawiązać przyjaźnie w nowym miejscu. Bardzo polubiła Leslie Moore – młodą sąsiadkę, która opiekuje się ciężko chorym mężem – ale czuje, że istnieje między nimi dystans. Czyżby dotknięta niejedną rodzinną tragedią Leslie zazdrościła Blythe’om ich idealnego życia? Czy naprawdę Anne musi sama doświadczyć nieszczęścia i straty, by kobiety się do siebie zbliżyły?


Skusicie się?

18 komentarzy:

  1. Czytałem w dzieciństwie, potem odkryłem "Emilkę" . Pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie dodało komentarza - chciałem napisać, że Anię w dzieciństwie czytałem, zaś potem odkryłem , - dużo później - Emilkę .

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie teraz to chce się tylko poleniuchować ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam całą serię o Ani! W tych czasach upałów mam ochotę tylko leżeć pod wentylatorem. A urlop dopiero we wrześniu...

    OdpowiedzUsuń
  5. W tak pięknym wydaniu można na nowo zaczytywać się w losach Ani 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja mam kilka starych wydań i jednak przy nich pozostanę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam te wszystkie opowieści o Ani :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Być może się skuszę, bo bardzo lubię Anię 😊

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę w końcu sprawdzić to nowe tłumaczenie tej serii.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę kiedyś przeczytać całą serię. ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj Anię to ja uwielbiam! Ta seria to coś zdecydowanie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę się nad tym zastanowić.

    OdpowiedzUsuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...