Nigdy nie daj sobie wmówić, że Twoje życie nie ma sensu, że jest pozbawione wartości. To nieprawda. Ludzie, którzy to mówią, starają się leczyć własne rany, raniąc innych. Im to nie pomoże. Tobie, jeśli na to pozwolisz, może zaszkodzić. [Marcin Kaczmarczyk] ❤

środa, 20 maja 2015

Zraniona duma

 
Szukaj mnie wśród lawendy. Gabriela. Tom III
Agnieszka Lingas-Łoniewska

 
Cykl: Szukaj mnie wśród lawendy (tom 3)
Wydawnictwo: Novae Res
data premiery: 25 czerwiec 2015
Ilość stron:
Ocena:5+/6






''Słuchaj tego, co mówi ci serce. A nie inni ludzie''.

  Po wszelkich meandrach i kaprysach losu życie Zuzanny i Zosi Skotnickiej wreszcie weszło na właściwe tory. Jedynie Gabriela, najmłodsza z sióstr wciąż płaci za błędy popełnione w przeszłości. Przed laty ojciec jej syna- Ivo, przystojny Chorwat w wyniku pewnego nieporozumienia zostawił dziewczynę w obcym kraju i wyjechał do Włoch. Mimo to Gabrysia nigdy nie przestała go kochać. W końcu postanawia wyjaśnić wszystko ukochanemu, wyznać prawdę i zacząć od nowa. Niestety okazuje się, że Ivo znalazł sobie już inny obiekt zainteresowań. Jakie tajemnice uniemożliwiły tej parze szanse na bycie razem? Czy uda im się jeszcze kiedyś odnaleźć wspólną drogę?

  ''Szukaj mnie wśród lawendy. Gabriela. Tom III'' to ostatnia część lawendowej trylogii Agnieszki Lingas-Łoniewskiej. Tym razem główną bohaterką jest Gabriela. Ponownie wracamy na półwysep Peljesac do Trpanj, by wspólnie z najmłodszą Skotnicką zawalczyć o szczęście u boku gorącego południowca. Nie jest to jednak takie proste, gdyż oboje są uparci, honorowi, niespokojni duchem, pewni siebie i niezależni. Nie potrafią odsłonić się przed sobą i pokazać, co tak naprawę czują. Dlatego ciężko im się przedostać przez własny mur zbudowany z domysłów, przypuszczeń i domniemywań. 

  Autorka stworzyła niezwykle piękną, pełną tajemnic i namiętności historię, która w niewytłumaczalny dla mnie sposób, skradła moje serce. Moim zdaniem to najlepsza część ''chorwackiej'' serii. Jest niezwykle emocjonalna i autentycznie przejmująca. Fabuła od samego początku owiana jest zagadkową aurą. Wiemy tylko tyle, że Gabriela coś zawiniła, zaś Ivo uniósł się honorem i nie chciał dać jej szansy na wytłumaczenie się.

 ''Liczył się tylko on, jego zraniona duma i prawda, która była kłamstwem''. 

  Jednakże dzięki retrospekcjom, stopniowo poznajemy skrawki wydarzeń, które poróżniły parę głównych bohaterów. Rozwiązanie tej sprawy bardzo mnie zdumiało. Nie przypuszczałam, że pozornie błahy incydent nabierze tak monstrualnego wymiaru. Poprzez ten wątek pisarka sygnalizuje, jak ważna w każdym związku jest wzajemna uczciwość, zrozumienie, zaufanie i komunikacja. Bez tego nie da się stworzyć udanej relacji. Jednocześnie uświadamia, że wszystko w życiu dzieje się po ''coś''. Każda sytuacja nas formuje po to, byśmy docenili przyszłe szczęście.

''Doświadczenia w jakiś sposób nas kształtują i uczą tego, jak należy postępować, pokazują, że rozmowa, dialog są warte wszystkiego. I dopiero jak człowiek znajdzie się na krawędzi własnych myśli, prowadzących do prostych rozwiązań, zaczyna dostrzegać, że one właśnie są jedynym wyjściem, rozwiązaniem i prostą receptą na wszystko. Na życie''.

  Jestem wprost urzeczona tą lekturą. Pochłonęłam ją niemal błyskawicznie, co w dużej mierze jest zasługą lekkiego, sugestywnego i charakterystycznego stylu Agnieszki. Doceniam również ciekawie zawiązaną fabułę, plastyczne opisy, realistycznych, pełnokrwistych bohaterów, wartką akcję, zmysłową erotykę w subtelnym wydaniu i magiczny klimat Chorwacji. W skrócie - perfekcja niemal w każdym calu.

  Ponieważ jest to ostatni tom trylogii, wszystkie wątki zostały zgrabnie zamknięte, odpowiedzi na wszystkie pytanie otrzymane i historia każdej fikcyjnej osoby opowiedziana. Zatem ja już wiem, jaki scenariusz napisał los dla Zuzanny, Zofii, Maksa, Adama, Roberta, Gabrieli i Ivo. Teraz Wy musicie się tego dowiedzieć.

  Polecam i jeszcze raz polecam. To optymistyczna, wartościowa powieść obyczajowa o sile miłości, namiętności, przyjaźni, przeznaczeniu, odnajdywaniu samego siebie i otwieraniu się na drugiego człowieka. Jest jak ciepły powiew wiatru przynoszący zapach nadziei, radości i rozplątania wszystkiego co poplątane. Aż chce się czytać!



***
Fan page autorki na Facebooku: klik
Wydawnictwo Novae Res

59 komentarzy:

  1. W książkach tej autorki zakochałam się parę miesięcy temu, więc to tylko kwestia czasu gdy sięgnę po tę serię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj w klubie :) Ja także jestem wierną fanką twórczości tej autorki i jak dotąd nie zawiodłam się na niej ani razu.

      Usuń
  2. aż mi zapachniało lawendą... klimatycznie brzmi pozycja pełna emocji, ciepła uczuć..

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam książki Pani Agnieszki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na książki tej autorki mam już ochotę od jakiegoś czasu, po Twojej recenzji, aż chce się sięgnąć natychmiast po tę książkę, aby poczuć ten przyjemny powiew... Z pewnością przeczytam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja po pierwszej części uznałam, że nie jest to zbytnio mój gatunek, w którym lubię się zagłębiać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moim mniemaniu pierwszy tom serii jest najsłabszy, więc może jednak dasz szansę kolejnym tomom? Oczywiście nic na siłę.

      Usuń
  6. Kolejna książka tego wydawnictwa, której nie mogę nie przeczytać.

    http://zakurzone-stronice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Już nie mogę się doczekać na całą trylogię!!! Piękne okładki i jestem przekonana fantastyczne historie. Z pewnością niebawem sięgnę po wszystkie trzy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwszy tom mnie nie zachwycił, drugi wypadł lepiej, ciekawe jak odbiorę trzeci....

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem ciekawa całej serii!
    Prawdopodobnie kiedyś do niej zajrzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pierwszy tom średnio mi się podobał, drugi bardziej, a na trzeci poczekam aż będzie w bibliotece.

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam w planach całą tę trylogię. Może w wakacje jej poszukam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie czytałam jeszcze tomu pierwszego, ale mam w planach całą trylogię. Muszę więc chyba wziąć urlop żeby ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam dokładnie takie same wrażenia, uwielbiam ten tom i charakterek Gabrysi ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Od dawna mam w planach książki tej autorki, ale jeszcze nie miałam okazji przeczytać żadnej.

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam ogromną ochotę na tę serię, tym bardziej że twórczość autorki to moja bajka :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Tą recenzją przekonałaś mnie, że czas oderwać się od fantastyki i przeczytać coś bardziej "przyziemnego". I polskiego. Chętnie! :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Wszyscy kuszą tym tomem, a ja nie mam na niego czasu;( Musi jeszcze trochę poczekać w kolejce.

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie dziwię się, że jesteś urzeczona tą książką, sama bym była :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Dużo uczuć zawartych w jednej książce :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Póki co czytałam tylko pierwszy tom. Drugi mam na półce, więc pewnie niedługo przeczytam. Koniecznie muszę zdążyć przed premierą ostatniej części ;).

    OdpowiedzUsuń
  21. ooo nawet nie wiedziałam, że ta książka ma III tomy.
    Jestem zainteresowana serią.

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetna książka jaki cała trylogia :)

    OdpowiedzUsuń
  23. te okładki zawsze mnie zachwycają. Lawenda ma coś w sobie! Może to ten kolor;) Seria niby nie dla mnie, ale nie skreślam jej;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Nazwisko autorki znajome, ale jej twórczość jeszcze nie :) przede mną "Brudny świat"

    OdpowiedzUsuń
  25. mam ją n a półce - czekam na lekturę, mam nadzieję że się nie rozczaruję!

    OdpowiedzUsuń
  26. Podziwiam, że tak dzielnie znosisz książki tej autorki. Do mnie nie przemawia wcale...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie czytanie książek A.Lingas- Łoniewskiej to czysta przyjemność :)
      Ale rozumiem, że nie każdemu się podoba, dlatego nic na siłę.

      Usuń
  27. Zaplanowałam sobie lekturę tej trylogii na lato, mam nadzieję, że będę zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Kiedyś obiecałam sobie powrót do książek Lingas-Łoniewskiej i tam schodzi do dziś... ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Jeszcze nie czytałam żadnej książki tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  30. Nie słyszałam wcześniej o tej trylogii, wydaje się idealna na lato :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Pewnie kiedyś przeczytam całą serię.

    OdpowiedzUsuń
  32. Już poprzednią recenzją zachęciłaś mnie do lektury serii, ale teraz wręcz mam ochotę poznać tę skradającą serce serie. ;) Cieszę się, że wydarzenia zostały zmknięte, wolę takie zakończenia niż otwarte. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  33. Muszę zabrać się za trylogię :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Właśnie z uwagi na premierę nowego tomu, zaczynam polować na część pierwszą. Mam nadzieję, że szybko mi się uda to zrobić i urządzić sobie maraton z całą serią ;)

    Zapraszam do siebie
    http://to-read-or-not-to-read.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę owocnych poszukiwań.
      Dziękuję za zaproszenie, nie omieszkam skorzystać :)

      Usuń
  35. Ojeju, to już jest trzeci tom!

    OdpowiedzUsuń
  36. Już III tom, a ja nie miałam jeszcze okazji zapoznać się z I. Może kiedyś to zmienię :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Tak ładnie napisałaś o tym trzecim tomie, że aż chyba rozejrzę się za pierwszym. Myślę, że przypadniemy sobie do gustu! :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę z Tego powodu i mam nadzieję, że lawendowa seria skradnie Twoje serce.

      Usuń
  38. Dawno nie czytałam książek pani Agnieszki, a bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Chyba nie czytałam jeszcze nic Lingas-Łoniewskiej. Może i na tę autorkę kiedyś przyjdzie czas :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Zgadzam się ze wszystkim, co napisałaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że nie ja jedna pozytywnie odbieram ten tom:)

      Usuń
  41. Tak bym chciała poznać losy najmłodszej Skotnickiej :) Właśnie przeczytałam "Brudny świat" autorki i jestem po raz kolejny nią oczarowana :) Teraz tylko czekam na trzecią część "Szukaj mnie wśród lawendy". Pozdrawiam :)

    http://fascynacja-ksiazka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ''Brudny świat'' jest świetny. Na mnie także wywarł ogromne wrażenie. Również trzeci tom ''chorwackiej'' serii jest godny uwagi, więc gorąco polecam.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  42. Pierwszy raz słyszę o tej serii, ale zdecydowanie czuję się bardzo, ale to bardzo zachęcona. Mam nadzieję, że pierwszy tom będzie dostępny w mojej bibliotece :))

    OdpowiedzUsuń
  43. Tytuł mnie zaintrygował

    OdpowiedzUsuń
  44. Tej serii autorki jeszcze nie znam, ale z ciekawości i sympatii do twórczości pisarki na pewno poszukam.

    OdpowiedzUsuń
  45. Jestem ogromnie ciekawa twórczości tej autorki, bo z tego co kojarzę, wszyscy jak dotąd zachwalali jej dzieła. I mimo że mam tę swoją awersję do polskich pisarzy, to chyba chciałabym, żeby pani Agnieszka - kiedy już zdecyduję się sięgnąć po jakiś jej twór, może po Lawendową trylogię - zaskoczyła mnie pozytywnie. :)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  46. Tej książki nie znam ale czytałam inna książkę Pani Agnieszki "W szpikach od Manolo"

    OdpowiedzUsuń
  47. Oj tak, z pewnością chce się czytać, ale przede mną jeszcze tom I i II, więc dla zasady najpierw powinnam nadrobić zaległości z wcześniejszymi. Cóż, czy wszystkie serie warte uwagi muszą się drukować w tempie iście ekspresowym?

    OdpowiedzUsuń
  48. Czytałam ostatnio całą trylogię i to ta część skradła moje serce najbardziej.

    OdpowiedzUsuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...