Nigdy nie daj sobie wmówić, że Twoje życie nie ma sensu, że jest pozbawione wartości. To nieprawda. Ludzie, którzy to mówią, starają się leczyć własne rany, raniąc innych. Im to nie pomoże. Tobie, jeśli na to pozwolisz, może zaszkodzić. [Marcin Kaczmarczyk] ❤

wtorek, 15 maja 2012

Urok nowego życia.


Oczarowana

Jill Shalvis


Tłumaczenie: Ewa Siarkiewicz
Tytuł oryginału: Simply Irresistible
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
data wydania: kwiecień 2012
ISBN: 978-83-7839-101-2
Liczba stron: 384






            Każdy z nas pragnie od czasu do czasu odciążyć swój umysł sięgając po literaturę lekką, przyjemną i emocjonującą. Taka jest właśnie ,,Oczarowana’’ Jill Shalvis, znanej autorki nagradzanych bestsellerowych romansów.

Główną bohaterką powieści jest dwudziestodziewięcioletnia Maddie. Obecnie los nie szczędzi jej niespodzianek. Właśnie została wyrzucona z pracy. Zerwała także ze swoim chłopakiem, ponieważ niekiedy znęcał się nad nią fizycznie. Smutek pogłębia również wieść o śmierci matki, mimo iż Maddie utrzymywała z nią sporadyczny kontakt. Dziewczyna  z zaskoczeniem dowiaduje się, że rodzicielka podarowała jej w spadku (do udziału z dwiema przyrodnimi siostrami: Chloe i Tary) hotel w małym, nadmorskim kurorcie  w Lucy Harbor. W tej sytuacji Maddie zostawia przeszłość za sobą i wyjeżdża z Los Angeles na spotkanie z nieznanym losem. Już od samego początku ulega czarowi tego zakątka. Namawia siostry do renowacji  spadkowej posiadłości i choć początkowo Chloe z Tarą  niechętnie podchodzą do jej planów, to jednak w końcu zgadzają się na remont hotelu. Maddie zatrudnia zatem Jaxa Cullena, miejscową złotą rączkę w niemal każdym fachu. Przystojny mężczyzna od razu oczarowuje swoją aparycją i osobowością, jednak duchy z przeszłości nie potrafią pójść w zapomnienie. Dziewczyna nie umie powtórnie zaufać żadnemu osobnikowi płci męskiej. Czy mimo to uda się Jaxowi dotrzeć do serca Maddie? Sam przecież również skrywa wiele tajemnic, które mogą się nie spodobać ukochanej?

Szczerze mówiąc nie wiem, czego spodziewałam się po ,,Oczarowanej’’.  Przeczuwałam, że będzie to ckliwa, słodka historyjka o miłości, ale mimo to zaskoczyłam się bardzo pozytywnie. Lekki, prosty i swobodny styl narracji sprawia, że od samego początku książkę czyta się niezwykle szybko, płynnie i z rosnącym zainteresowaniem. Fabuła może jest prosta, czasami nawet banalna, lecz przepiękna sceneria kurortu oraz bardzo żywe i barwne postacie nadają swoistego literackiego smaczku powieści. Autorka dużo serca włożyła w kreacje psychologiczną  bohaterów ,,Oczarowanej’’, dzięki czemu możemy bardziej szczegółowo i dokładnie poznać życie nie tylko Maddie i Jaxa, lecz również  Chloe oraz Tary. Każda z tych osób wyróżnia się z tłumu oryginalnością charakteru, ale wszystkie łączy jedno- bolesne znamiona z przeszłości, które w mniejszym lub większym stopniu siedzą zakorzenione w psychice blokując prawdziwość emocji i uczuć. Na przykładzie Maddie widzimy jednak, że każdą ranę można wyleczyć. Potrzebny do tego jest tylko drugi człowiek z otwartym i pełnym miłości sercem.

Serdecznie zachęcam do przeczytania ,,Oczarowanej’’ Jill Shalvis. To niezwykle ekscytujący romans, który rozpali wszystkie twoje zmysły. Poczuj wielką siłę miłości, siostrzanych więzi i cudownego nadmorskiego klimatu. Zapraszam.

moja ocena 5 / 6

Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości wydawnictwa Prószyński i S-ka.  
 ________________________________________________________

Jill Shalvis – autorka nagradzanych, bestsellerowych romansów. Mieszka w małym miasteczku w górach, w którym pełno jest dziwacznych postaci. Jakiekolwiek podobieństwo bohaterów jej książek do tych postaci jest… raczej przypadkowe. Więcej informacji na stronie internetowej autorki: www.jillshalvis.com 

43 komentarze:

  1. Na pewno po książkę sięgnę, skoro rekomendujesz:) w razie gdyby jednak mi nie przypadła do gustu, będzie na ciebie:), a serio- chyba nie ma takiej obawy, lubię tego typu lekturę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Od czasu do czasu lubię sięgnąć po takie książki, więc chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam wrażenie, że już coś podobnego czytałam. Fabuła jest podobna do jednej z książek Nory Roberts, ale nie pamiętam tytułu. Lubię czasami przeczytać takie książki, a zazwyczaj jak mnie najdzie ochota, to nawet nie wiem, czego mam szukać. Stoję przed półką w bibliotece i nie wiem, co wybrać, żeby nie był to jakiś głupiutki, kiczowaty romans. Tak więc zapisuje sobie tytuł i pewnie niebawem przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie się podobała. Miała właśnie w sobie to coś co sprawiało, że czytało się z ogromną przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  5. anetapzn-biorę na siebie winę, jakby ci się jednak książka nie podobała ;-) A tak na poważnie, myślę, że przypadnie ci ,,Oczarowana'' do gustu. Polecam.

    Dosiak-też uważam, że warto od czasu do czasu sięgnąć po lekką, emocjonującą lekturę, by odpocząć od szarości dnia codziennego, więc zapraszam serdecznie do ,,Oczarowanej''.

    binola-ostatnio mało czytam książek pani Roberts, więc akurat nie wiem, czy wykorzystała ona w swoich dziełach podobną tematykę, niemniej jednak ,,Oczarowana'' jest tak ciepłą, humorystyczną powieścią, iż uważam, że warto ją poznać.

    sabinka.t1-czytałam u ciebie recenzje ,,Oczarowanej'' i rzeczywiście mamy bardzo podobne wrażenia po jej lekturze. Wspaniała powieść.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie mam ostatnio polotu do takich romansowych klimatów. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie mam nic przeciwko tego typu książkom, jednak ta bardzo mi przypomina sposób pisania Nicholasa Sparksa. Nawet okładka ma podobny styl graficzny. Nie wiem, czy kiedykolwiek czytałaś coś tego pisarza. Jeśli nie to polecam :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. coś już słyszałam o tej książce, ale ja jeśli juz miewam ochotę na romans, to bardzo rzadko :) ale może kiedys sięgnę po tę lekturę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Sama nie wiem... fabuła wydaje mi się znajoma, operuje dość popularnymi motywami; póki co się wstrzymam:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubie takie klimaty, więc przeczytam jak tylko będzie okazja :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ewa-rozumiem cię, więc nie będę na siłę nalegać.

    krainaczytania-lubię Nicolasa Sparksa, szczególnie zakochałam się w jego ,,Ostatniej piosence'' i rzeczywiście powyższa książka trochę klimatycznie przypomina twórczość tego autora, ale raczej nie dorównuje mu literacko. Mimo to, uważam, że i tak warto poznać ,,Oczarowaną''. Polecam.

    Ruda-w takim razie, jak tylko nabierzesz ochoty na romans, to polecam ,,Oczarowaną''.

    Isadora-tak jak pisałam, fabuła rzeczywiście jest banalna, ale mimo to bohaterowie dodają całej wyrazistości i oryginalności tejże powieści, co podnosi ją na wartości.

    toska82-bardzo się z tego cieszę i owocnych poszukiwań życzę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie takie książki lubię najbardziej :))

    OdpowiedzUsuń
  13. Książka już za mną i mam zbliżone do Twoich odczucia. Mimo, że to romans, to jednak podobał mi się i jestem ciekawa innych książek autorki. Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  14. O tak, zdecydowanie każdy lubi czasem odpłynąć i poczytać coś lekkiego, niekoniecznie ambitnego :) Książka wydaje się być idealną dla każdego zmęczonego umysłu! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. No, no....świetna recenzja. Kto wie może się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo przyjemnie czytało się recenzję, już po niej widać, że książka jest klimatyczna. Sięgnę, jak tylko będę miała możliwość.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zgadzam się recenzja jest super, a książka to raczej nie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  18. Patt-ogromnie się cieszę i wierzę, że ,,Oczarowana'' przypadnie ci do gustu.

    kasandra_85-pamiętam recenzje tej książki u ciebie na blogu i rzeczywiście mamy bardzo podobne wrażenia po jej lekturze. Wspaniała, humorystyczna powieść.

    giffin-dokładnie jest tak jak mówisz. ,,Oczarowana'' doskonale działa odrestaurowując i poprawiając humor:-)

    Larysa-skuś się koniecznie, gdyż naprawdę warto.

    Olen-cieszę się, że przypadła ci do gustu moja recenzja. Mam nadzieję, że również sama książka także będzie ci się podobać.

    Blueberry-ok, trudno, więc nie będę namawiać do przeczytania tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo fajna recenzja!
    Jak będę miała okazję to książkę chętnie przeczytam, choć jak mi się nie uda to płakać nie będę ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. wobec romansów mam zawsze mieszany stosunek, ale w końcu nie samym obyczajem człowiek żyje.

    OdpowiedzUsuń
  21. Rzadko sięgam po romanse, ale ta pozycja bardzo mnie zainteresowała, a, że dobrze oceniasz, to z chęcią się z nią zapoznam. :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Lubię takie książki, myślę, że ta by mi się bardzo spodobała, więc przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  23. Karolka-dziękuję za miłe słowa. Mam nadzieję, że szybko trafi ci się okazja nabycia ,,Oczarowanej''. Trzymam w kciuki.

    Varia-dobrze powiedziane, że nie samym obyczajem człowiek żyje, dlatego zapraszam do przeczytania ,,Oczarowanej'.

    Nati-mam cichą nadzieję, że przypadnie ci do gustu owa książka. Daj znać jak już będziesz po jej lekturze.

    Chabrowa-skoro lubisz romanse, to serdecznie zachęcam do przeczytania ,,Oczarowanej''. Myślę, że się nie zawiedziesz.

    OdpowiedzUsuń
  24. Może i temat fajny, ale takich książek jest naprawdę bardzo dużo.

    OdpowiedzUsuń
  25. brzmi całkiem nieźle :) może kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Chociaż recenzja pozytywna i wysoka ocena ja daruję sobie tę książkę. Miałam okazję zapisać się na nią do recenzji ale jakoś mnie nie przekonała :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie lubię romansów, więc pewnie sobie daruje.;D

    OdpowiedzUsuń
  28. Mam w planach tę książkę, ale raczej bardzo dalekich.

    OdpowiedzUsuń
  29. Muszę się rozejrzeć za tą książką :))

    OdpowiedzUsuń
  30. Ciekawe, ciekawe. Na pewno się skuszę. :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Pewnie, że każdy lubi czasem poczytać coś lekkiego. Czuję się... oczarowana:):)

    OdpowiedzUsuń
  32. Podoba mi się okładka :) To jest to, co najbardziej przykuło moją uwagę. Drugą zachęcającą rzeczą jest Twoja recenzja, ponieważ to właśnie ona zachęciła mnie najbardziej do sięgnięcia po tę książkę. Co uczynię, ale dopiero w wakacje.

    OdpowiedzUsuń
  33. Jędrzej44-to prawda, że takich romansów jest wiele, niemniej jednak, jak wpadnie przypadkiem w twoje ręce ,,Oczarowana'', to daj jej szansę.

    archer-może okazja trafi ci się szybciej niż myślisz? Trzymam w kciuki, by tak się stało.

    Aleksnadra-czasami tak bywa, że już od samego początku coś nie ,,zaiskrzy'' między czytelnikiem a daną książką, dlatego nie będę w tym przypadku namawiać cię do ,,Oczarowanej''.

    Julie Stranger-szanuje twój wybór i nie namawiam na nic.

    Scarlett-rozumiem. Jak tylko uda ci się w tych dalekich planach przeczytać ,,Oczarowaną'', to podziel się wrażeniami po jej lekturze.

    tetiisheri-życzę zatem udanych łowów, by ,,Oczarowana'' szybko wpadła w twoje ręce. Powodzenia.

    kayu manis-bardzo się cieszę. Wierzę, że nie będziesz żałować tej decyzji.

    Avo_lusion-myślę, że ten stan euforii utrzyma się również po bliższym poznaniu powyższej książki. Daj znać jak coś:-)

    miqaisonfire-wakacje już tuż tuż, więc rzeczywiście można spędzić je podczas czytania ,,Oczarowanej''. Polecam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  34. Ciekawa fabuła. Gdyby wpadła ta książka w moje ręce to z przyjemnością bym ją przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  35. myślałam nad nią, ale ostatecznie nie wzięłam.
    lubię czasem przeczytać taką historię, więc ostatecznie pewnie się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  36. okładka fajna ale chyba nie przeczytam może kiedyś. Jednak nie w najbliższym czasie

    OdpowiedzUsuń
  37. świetna recenzja, muszę poszukać w księgarni tej pozycji

    OdpowiedzUsuń
  38. "Niezwykle ekscytujący romans" - te słowa mnie zaintrygowały :D. Z początku nie byłam przekonana, fabuła wydaje się raczej banalna, ale przecież najistotniejsza jest treść i często pozornie banalne książki okazują się rewelacyjne. Więc jeśli wpadnie mi w ręce to dam jej szansę ;).

    OdpowiedzUsuń
  39. Karolka-trzymam w kciuki, aby ,,Oczarowana'' wpadła w twoje ręce szybciej niż myślisz.

    Dominika Anna-nieraz tak bywa, że mamy zamiar wziąć daną książkę a potem z niej rezygnujemy, ale mam nadzieję, że mimo wszystko sięgniesz po ,,Oczarowaną'', bo warto.

    Anne18-rzeczywiście okładka jest piękna. Treść także emocjonująca, więc polecam ci ją w wolnej dla ciebie chwili.

    fashionpart-dziękuję za miłe słowa i życzę owocnych poszukiwań powyższej książki.

    Lawenda-daj szansę tej powieści, gdyż naprawdę jest taka jak napisałam, czyli ekscytująca i humorystyczna zarazem.

    OdpowiedzUsuń
  40. Cześć! Zostałaś otagowana - szczegóły u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Lubię gdy główny bohater dostaje w spadku nieruchomość i wyrusza w podróż która zmieni jego życie ;) Powstało już wiele takich książek i filmów ale jak fabuła jest dobra, to jest fajny temat ;)

    OdpowiedzUsuń
  42. Soulmate-dziękuję za zaproszenie.

    Dalia-historia książki może jest stara i oklepana jak świat, ale zawsze chętnie się takie opowieści czyta, dlatego myślę, że i tobie ,,Oczarowana'' przypadnie do gustu.

    Tirindeth-bardzo się cieszę i życzę wielu wrażeń podczas czytania ,,Oczarowanej''.

    OdpowiedzUsuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...