Nigdy nie daj sobie wmówić, że Twoje życie nie ma sensu, że jest pozbawione wartości. To nieprawda. Ludzie, którzy to mówią, starają się leczyć własne rany, raniąc innych. Im to nie pomoże. Tobie, jeśli na to pozwolisz, może zaszkodzić. [Marcin Kaczmarczyk] ❤

poniedziałek, 21 maja 2012

Między światami.


Pomiędzy

Tara Hudson

Tłumaczenie: Natalia Mętrak
Tytuł oryginału: Hereafter
seria/cykl wydawniczy: Pomiędzy tom 1
Wydawnictwo: Jaguar
Data wydania: wrzesień 2011
Liczba stron: 404






                      Czy po śmierci istnieje drugie życie? A może wraz z końcem naszego jestestwa pojawia się jedynie wielka pustka i nicość? Nie odkryto jeszcze prawdy o realnym świecie duchów, mimo to każdy z nas lubi zagłębiać się w tą magiczną tajemnicę ,,istnienia’’.

Tara Hudson, autorka książki ,,Pomiędzy’’ również zabrała swych czytelników w paranormalną przestrzeń, gdzie poznajemy główną bohaterkę- osiemnastoletnią Amelię. Dziewczyna jest duchem. Nie pamięta nic ze swojej przeszłości. Nie zna swojego nazwiska, rodziny, przyjaciół ani dokładnej przyczyny śmierci. Wie tylko, że utonęła w rzece i błąka się w samotności od paru lat będąc niewidzialną dla zwykłych śmiertelników. Pewnego dnia sytuacja ulega zmianie. Amelia przypadkowo ratuje życie  Joshowi, który w wyniku wypadku samochodowego spada z mostu wprost do rzeki. Między dwojgiem nastolatków rodzi się uczucie. Okazuje się jednak, że Josh jest Medium, zaś w jego rodzinie od pokoleń odprawia się egzorcyzmy na istotach pozaziemskich. Czy w takiej sytuacji możliwa jest miłość między duchem a żywym chłopakiem?

,,Pomiędzy’’, to typowa historia z gatunku paranormal romance. Jedyną odskocznią i przyjemną odmianą od wampirów i wilkołaków jest zetknięcie się z postaciami duchów. Niestety na tym pozytywnym aspekcie wszystko się kończy, ponieważ moim zdaniem literackie wykonanie tej książki poległo na całej linii. Najbardziej drażnił mnie brak szczegółowego dopracowania psychologii głównych bohaterów.  Amelia jest zwykłym, niewyróżniającym się z tłumu żadnymi super mocami duchem. W moim odczuciu, to bezbarwna, niezdecydowana i niezbyt bystra osoba, która w większości przypadków polega na opinii Josha. Pierwszoosobowa narracja tylko uwidacznia jej wszelkie wady i niedociągnięcia. Czasami zdarzają się ciekawe przebłyski osobowości dziewczyny, lecz to zdecydowanie za mało, by móc się nią zachwycić. Uważam, że sylwetka Josha budziła już większą ciekawość. Nie jest on może żadnym super bohaterem, niemniej jednak jego nietuzinkowa rodzina, w której babcia oraz inni w mniejszym lub większym stopniu posiadają interesujące zdolności wykorzystywane do walki z duchami sprawiają, że akcja powieści lekko nabiera rumieńców.

Całokształt fabuły ogólnie rzecz biorąc budził zainteresowanie od samego początku, niestety finałowe zakończenie definitywnie ostudziło mój zapał, co do pozytywnego oddźwięku historii Amelii i Josha. Jak dla mnie był on pytki i bez głębszego wyrazu. Na plus zasługuje jedynie swobodna narracja, która sprawia, że książkę czyta się bardzo płynnie. Dodatkowym atutem jest brak lukrowatej miłości między bohaterami. Ich uczucia są subtelne, wyważone, ukryte jakby pod pierzynką grzecznej przyzwoitości.

Polecam najnowsze dzieło Tary Hudson jedynie miłośnikom romansów paranormalnych, którzy nie oczekują od danej powieści nic więcej od ponad przeciętności. Jeśli natomiast pragniesz większej dawki emocji, wzruszeń lub magii, to możesz poczuć się zawiedziony. Zadecyduj więc sam, czy chcesz poznać miłosną historię bohaterów ,,Pomiędzy’’ czy nie. Zapraszam.

moja ocena 4- / 6

________________________________________________________

Tara Hudson urodziła i wychowała się w Oklahomie gdzie mieszka do dziś. Z zawodu prawnik z tytułem magistra. Gdy nie pisze spędza czas z mężem i synkiem Wildem.

45 komentarzy:

  1. Nie wiedziałam, że jest takie określenie "paranormal romance":)Książka nie dla mnie, skoro postacie są bezbarwne, to znudzę się po kilku stronach:)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie również jakoś specjalnie nie ciągnie do tej lektury, chyba jestem za stara na kolejną paranormalną młodzieżówkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Magda Sze-moim zdaniem postacie są bezbarwne, ale ogólnie cała fabuła budzi zainteresowanie, lecz to oczywiście kwestia gustu.

    Evita-he he, ja chyba dołączę do twojego grona, bo mnie jakoś ta paranormalna młodzieżówka wyjątkowo nie zachwyciła.

    Patt-cieszę się, że masz po tej książce pozytywne wspomnienia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pamiętam jak kiedyś było głośno o tej książce. Jednak mnie do niej jakoś nigdy mocno nie ciągnęło i chyba słusznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. paranormal to jednak nie dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  6. ostatni młodzieżówki tego typu strasznie tracą na jakości. mam wrażenie, że produkuje się je masowa tylko dla samego zysku.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zainteresowały mnie te duchy, ale mimo wszystko ostatnio raczej uciekam od paranormali. Byłabym w stanie przekonać się do tej książki pod jednym warunkiem - gdyby można było znaleźć w niej ciekawych bohaterów, ale na to chyba nie ma co liczyć. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo jestem ciekawa tej książki, i mam nadzieję, że szybko uda mi się ją zdobyć !

    OdpowiedzUsuń
  9. A taką miałam kiedyś ochotę na tę książkę! No cóż, zaoszczędziłaś mi fatygi i czasu, za co dziękuję:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam ją już jakiś czas temu. Niezła jak na paranormal romance, choć bez szału. Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  11. Ewa-też pamiętam pochlebne recenzje tejże książki i dlatego się na nią skusiłam, jednak trochę żałuje, bo nie powaliła mnie ona na kolana.

    archer-rozumiem i nie namawiam.

    Varia-też jestem tego zdania, że paranormalne młodzieżówki coraz bardziej tracą na wartości a szkoda. Mam jednak nadzieję, że może to się kiedyś zmieni.

    giffin-z mojej strony ani nie namawiam ani nie odradzam powyższej pozycji. Sama zadecyduj czy warto ją poznać. Może akurat ciebie ona urzeknie.

    toska82-życzę zatem owocnych poszukiwań.

    Isadora-cieszę się, że moją krytykę doceniałaś, gdyż akurat takie są moje odczucia co do ,,Pomiędzy''.

    kasandra_85-zgadzam się z tobą, że szału nie było. Ciekawa historia, ale bez polotu.

    OdpowiedzUsuń
  12. Życie po śmierci to temat który zawsze mnie przyciąga. W każdym wydaniu. I chociaż nie zapowiada się lektura genialna to chętnie przeczytam tę pozycję. :) Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Hmm, to może jednak odpuszczę, bo jednak oczekuję czegoś więcej. Dzięki za info:):)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciężki orzech do zgryzienia. Spodziewałam się po niej czegoś lepszego, więc przeczytam, jeśli los tak zarządzi.

    OdpowiedzUsuń
  15. Raczej po nią nie sięgnę, nie przepadam za tym gatunkiem...

    OdpowiedzUsuń
  16. Nati-wierzę, że tobie ,,Pomiędzy'' bardziej przypadnie do gustu niż mnie. Życzę wielu wrażeń podczas czytania.

    Avo_lusion-rozumiem twoje oczekiwania względem danej książki, dlatego nie namawiam do przeczytania ,,Pomiędzy''.

    Gosiarella-tak będzie najlepiej moim zdaniem. Niech los sam zadecyduje.

    Czytelniczka-ok, więc w tym przypadku nie nalegam na nic.

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie przeczytam, paranormal romance, które niczym się nie wyróżnia mnie odstrasza

    OdpowiedzUsuń
  18. Dotychczas byłam nią zainteresowana, ale chyba ostatecznie sobie odpuszczę. W dodatku ciągle mylę tą książkę z taką inną, o dziewczynie, która utonęła i obserwuje reakcje swoich przyjaciół.. Jak widać "Pomiędzy" szczególnie nie zapadło mi w pamięć :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Na pewno nie przeczytam. Skoro książka jest niedopracowana to szkoda marnować na nią czas. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie jestem miłośniczką paranormal romance. I choć ten wydaje się trochę odróżniać od tych wszystkich "Zmierzchów" itd., po Twojej recenzji po niego nie sięgnę;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Oj, muszę w końcu tę ksiązkę przeczytać - kupiłam ją pół roku temu jak nic i nadal nie miałam czasu po nią sięgnąć!

    OdpowiedzUsuń
  22. Chabrowa-rozumiem twoje obawy i nie namawiam do niczego.

    Elen-ja też myliłam tę książkę z drugą o tytule ,,Pomiędzy światami'', jednak tamta pozycja jest o niebo lepsza od tej recenzowanej przeze mnie teraz.

    Dosiak-też uważam, że szkoda czasu na przeciętne książki skoro istnieje tyle naprawdę dobrych powieści paranormalnych.

    Azumi-z mojej strony nie będę cię do niczego namawiać i szanuje twoje zdanie.

    Tirindeth-czytaj zatem i dziel się wrażeniami. Mam nadzieję, że będą one bardziej pozytywne od moich, czego ci ogromnie życzę.

    Matt-a ja ciągle mam nadzieję, że kolejne części będą bardziej ciekawsze i co najważniejsze lepiej dopracowane.

    OdpowiedzUsuń
  23. Daruję sobie tę książkę. Na szczęście mam co czytać :)))))

    OdpowiedzUsuń
  24. Czytałam, i szczerze mówiąc nie zachwyciła mnie ta książka. Czegoś mi w niej brakowało...

    OdpowiedzUsuń
  25. Szkoda, że książka jest przeciętna... no bo w sumie mogłaby być o wiele lepsza. Najgorzej jak autor (tu autorka) zepsuje wszystko w zakończeniu... ale może dalsze części nie będą takie złe?

    OdpowiedzUsuń
  26. Tyle pozytywnych opinii i proszę - książka taka sobie. Nie chce mi się tracić na nią czasu, zwłaszcza, że mam tyle zaległości czytelniczych.

    OdpowiedzUsuń
  27. Aleksnadra-rozumiem cię i nie będę do niczego zmuszać.

    tumblingcurls-mam całkiem identyczne odczucia co do tej książki, tak jak ty.

    miqaisonfire-też mam cichą nadzieję, że dalsze części serii będą nieco lepsze od pierwszej, ale to czas pokaże.

    Julia-również czytałam wiele pozytywnych opinii, ale gdy sama poznałam ,,Pomiędzy'', to jednak nie zgadzam się z niektórymi pochlebstwami co do tej pozycji.

    OdpowiedzUsuń
  28. Raczej się nie skuszę, nie do końca moje klimaty. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Miałam wielką ochotę na nią, ale teraz chyba się wstrzymam bo książek tego typu ostatnio dobrze nie przyjmuje... Może za jakiś czas.

    OdpowiedzUsuń
  30. To zdecydowanie nie dla mnie , juz się nacięłam w kilku podobnych przypadkach i teraz jestem ostrożniejsza :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Myślę, że jak kiedyś będę miała okazję przeczytać to to zrobię, ale nie jestem jakąś wybitną fanką rasowych paranormali, już wole antyutopie, które ostatnio wyrastają jak grzyby po deszczu. Mogli by zacząć pisać trochę więcej książek z gatunków, które mnie absolutnie nie interesują, wtedy miałabym trochę czasu na nadgonienie z zaległościami literackimi :P
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  32. binola-rozumiem, więc nie namawiam do niczego.

    Irena A. Bujak-w takim razie przeczekaj trochę i potem sięgnij po ,,Pomiędzy''. Może akurat tobie bardzo się ona spodoba.

    Dalia-szanuje twoje zdanie i nie nalegam na nic.

    Fuzja-ja natomiast wolę paranormale niż antyutopie, ale na tę pozycje wyjątkowo się nacięłam i na razie odpuszczam sobie ten gatunek na jakiś czas.
    Tez pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  33. Oj, raczej się nie skuszę. Jakoś "paranormal romance" do mnie nie przemawia. Już kiedyś Ci pisałam, że w USA one robią furrorę, ale w Polsce chyba raczej nie bardzo się sprzedają.

    OdpowiedzUsuń
  34. czytałam ją jakiś czas temu i szczerze powiem, że nie pamiętam, czy mi się podobała :0
    ale chyba bardziej byłam na tak. :D

    OdpowiedzUsuń
  35. Łaał, jaka tajemnicza okładka.. Skuszę się na pewno! :D

    OdpowiedzUsuń
  36. Nie moje klimaty. Aczkolwiek zestawienie okładki i tytułu na mnie oddziałuje:)

    OdpowiedzUsuń
  37. krainaczytania-był taki okres czasu, że i w Polsce paranormal romanse miał swoje ,,5 minut'', ale widocznie czytelnikom przejadł się już nieco ten gatunek literacki.

    Dominika Anna-mi ogólnie się podobała historia ,,Pomiędzy'', lecz jej wykonanie literackie trochę siadło.

    Basia ♥-rzeczywiście okładka jest rewelacyjna. Mam nadzieję, że treść tej książki również przypadnie ci do gustu.

    Karolka-może jednak dasz się skusisz? czasami dana pozycja książkowa, choć nie jest z naszego ulubionego gatunku literackiego, może również zaskoczyć na plus.

    OdpowiedzUsuń
  38. Przepiękna okładka, moim zdaniem. A i historia nie wydaje się nudna. Czasem lubię poczytać coś w takich klimatach.;)

    OdpowiedzUsuń
  39. Paranormal romance to jest dla mnie czarna magia, więc na razie nie przeczytam, ale pomysł na fabułę naprawdę oryginalny.

    OdpowiedzUsuń
  40. Mmm, a ja bardzo chętnie przeczytam, bo wydaje się całkiem niezła :) I ta okładka...

    OdpowiedzUsuń
  41. Bardzo chętnie sięgnę, chociaż ostatnio coraz bardziej zawodzę się na takich książkach ;)

    OdpowiedzUsuń
  42. Nika-historia tejże książki jest całkiem interesująca, lecz moim zdaniem trochę zbyt słabo dopracowana, mimo to polecam przeczytać ,,Pomiędzy''.

    Jędrzej44-szanuje twoje zdanie i nie nalegam na nic. Zgadzam się także z tobą, że pomysł na fabułę jest niezwykle ciekawy i nietuzinkowy.

    Hanna-to prawda, że okładka jest rewelacyjna i mam nadzieję, że treść tej książki również przypadnie ci do gustu.

    Catalina-ja osobiście niestety zawiodłam się na tej książce, ale może akurat tobie przypadnie ona do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  43. Ocena nie za wysoka. Książka dłuższy czas czeka na mnie - zaległe recenzje. Mimo wszystko sięgnę po nią ;]

    OdpowiedzUsuń
  44. Karolina (Mol Książkowy)-ocena jest niezbyt wysoka, ponieważ moim zdaniem, zbyt dużo mankamentów posiadała ta książka. Mam nadzieję, że może jednak ty odbierzesz ją bardziej pozytywnie. Czekam na twoje relacje z tejże lektury.

    OdpowiedzUsuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...