Nigdy nie daj sobie wmówić, że Twoje życie nie ma sensu, że jest pozbawione wartości. To nieprawda. Ludzie, którzy to mówią, starają się leczyć własne rany, raniąc innych. Im to nie pomoże. Tobie, jeśli na to pozwolisz, może zaszkodzić. [Marcin Kaczmarczyk] ❤

środa, 26 lipca 2023

Miłość jest ich jedynym drogowskazem - nowa powieść Wiktorii Gische

Moi Drodzy,
9 sierpnia trafi do księgarń poruszająca powieść Wiktorii Gische, która opowiada o młodzieńczych porywach, bolesnych rozstaniach i bezlitosnych realiach wojennych. 

Tak pisze o niej Sabina Waszut:

Czytając, myślałam o moich dziadkach. W śląskich rodzinach wiele jest bowiem opowieści o trudnych i zakazanych miłościach. Wiktoria Gische, opisując jedną z nich, w niezwykle plastyczny sposób oddała atmosferę przedwojennego Berlina i katowickiego Nikiszowca. Tej książki nie da się odłożyć! 


 Opis fabuły: 


Są z dwóch różnych światów. Nina mieszka w Berlinie. Kiedy jej ojczyznę ogarnia widmo wojny, dziewczyna musi wybrać pomiędzy walką o swoje ideały a wygodną biernością. Pełna obaw nie odnajduje się w nowej, nazistowskiej rzeczywistości. Jej lęk wzbudzają matka i brat, którzy popadają w fanatyzm.

Mikołaj całe życie spędził na Śląsku. Jest dumny ze swoich rodzinnych stron, nie boi się pracy i z nadzieją patrzy w przyszłość.

Połączyła ich przyjaźń i młodzieńcza fascynacja.
Rozdzieliła wojna, która zmieniła wszystko.
Pełna planów przyszłość w jednej chwili rozpadła się na tysiące kawałków.

Wiktoria Gische po raz kolejny udowadnia, że miłość nie zna granic i podziałów. Osadzona w realiach historycznych opowieść przenosi do czasów trudnych wyborów, bolesnych rozstań i płomiennych uczuć.


Skusicie się?

17 komentarzy:

  1. Miłość z wojną w tle. Często ostatnio pojawiają się takie książki, a ja je chętnie czytam. Tę również chcę przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecę może ten tytuł koleżance, która lubi podobne lektury. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że ta książka mogłaby mi się spodobać :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że mogłaby mi się spodobać. Bardzo długo nie czytałam takich książek

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja teraz czuję przesyt podobną literaturą, pozdrowienia .

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna wiadomość. Czekam właśnie na tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Chwilowo czuję przesyt tego typu historiami, ale w przyszłości nie mówię nie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znam twórczości autorki. Czekam na twoją opinię.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  9. Książka wydaje się być warta uwagi i przeczytania. A co do treści - miłość trafia w różne środowiska i łączy ludzi o różnych poglądach i statusach. Rozdzielić dwie osoby też potrafi wiele i tak nie wiele. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Myślę, że ta książka mogłaby mi się spodobać :D Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Tematyka dla mnie jak najbardziej. Tylko nie wiem, czy po doskonałych dla mnie pozycjach Anny Rybakiewicz "Złodziejka listów" i "Lekarka nazistów", propozycja tej autorki też mi się spodoba?

    OdpowiedzUsuń
  12. moja niezbyt tematyka polecę dalej:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Tematyka warta uwagi. Dla fanów gatunku to dobra propozycja

    OdpowiedzUsuń
  14. Będę miała ją na uwadze na przyszłość.

    OdpowiedzUsuń
  15. Książka zapowiada się ciekawie :).

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja bardzo chętnie. Nie słyszałam tego tytułu, ale jestem bardzo zaciekawiona

    OdpowiedzUsuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...