"Bądź osobą dającą wsparcie. Świat ma już wielu krytyków." - Dave Willis ❤

niedziela, 20 sierpnia 2023

"Polowanie na grzyby" - pięknie opowiedziany atlas grzybów

Pobierz obrazki

Zofia Leszczyńska-Niziołek

"POLOWANIE
NA GRZYBY"


Wydawnictwo Buchmann

Premiera 6 września

Pięknie opowiedziany atlas grzybów.

Nowe wydanie uwzględnia nazwy grzybów wg. rekomendacji Komisji
ds. Polskiego Nazewnictwa Grzybów.

 

„Czy wiecie, którego dnia Bóg stworzył grzyby? Ja wiem: w piątek, gdy kończyły się moje wakacje i za kilka dni musiałam wracać do Warszawy. Pojawiły się wczesnym rankiem w konopackich lasach i jakimś cudem wszyscy od razu się o tym dowiedzieli".

Tak zaczyna się opowieść Zośki, która od tego pamiętnego piątku nie rozstaje się z koszem i kozikiem. O grzybach wie wszystko i ma to nawet udokumentowane na papierze, więc lepiej nie wdawać się z nią w dyskusje.

 

Download images

 

"Polowanie na grzyby" to opowiedziany atlas grzybów, w którym konkretne informacje przeplatają się z anegdotami i prywatnymi historiami autorki – zapalonej grzybiarki. Dzięki niemu poznacie m.in. grzyby, które zbierają tylko świry i grzybowi guru, okazy, które w życiu można zjeść tylko raz, czy magiczne odmiany. Historie przeplatają się z niesamowitymi zdjęciami i praktycznymi poradami dotyczącymi zbierania, przygotowywania, a nawet hodowania grzybów. Nowe wydanie zostało zaktualizowane zgodnie z najnowszą nomenklaturą oraz systematyką grzybów..

 

Download images

 

Zofia Leszczyńska-Niziołek – właścicielka Dworku nad Wkrą – agroturystyki, którą odziedziczyła po swojej babci i którą od kilku lat z powodzeniem prowadzi wraz z mężem Karolem. Poza tym posiadaczka certyfikatu klasyfikatora grzybów i zapalona miłośniczka grzybobrań. Wiecznie w ruchu.

 

Download images





Skusicie się?

15 komentarzy:

  1. To świetny pomysł na prezent dla grzybiarzy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna sprawa, w sam raz na zbliżające się jesienne grzybobranie 😃

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze, że takie atlasy jeszcze powstają. Lubię takie piękne wydania.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli chodzi o mnie, to tylko na prezent na kogoś :)

    OdpowiedzUsuń
  5. atlas grzybów to ważna rzecz, zwłaszcza jak wybieramy się jesienią na grzybobranie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa i ładnie wydana publikacja. Wiem, komu mogłabym polecić taki atlas! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. W dzieciństwie chodziłam na grzyby i znałam się na nich.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mój mąż byłby zadowolony z takiego prezerntu. Pod warunkiem że grzyby będą w lasach nie tylko w książce

    OdpowiedzUsuń
  9. to coś dla mnie;D jestem totalną grzybiarą:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zacznie się niedługo😃Mam taki fajny atlas grzybów używałam go w szkole na przyrodzie😁

    OdpowiedzUsuń
  11. Chętnie zajrzę do tego atlasu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Myślę, że tę lekturę mogę polecić rodzicom.

    OdpowiedzUsuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...