Nigdy nie daj sobie wmówić, że Twoje życie nie ma sensu, że jest pozbawione wartości. To nieprawda. Ludzie, którzy to mówią, starają się leczyć własne rany, raniąc innych. Im to nie pomoże. Tobie, jeśli na to pozwolisz, może zaszkodzić. [Marcin Kaczmarczyk] ❤

środa, 6 lipca 2022

Felix. Mroczna zemsta - Iwona Feldmann

Felix. Mroczna zemsta
Iwona Feldmann
PREMIERA: 28.06.2022r
Ocena: 8/10
Patronat medialny:

Myślisz że to bajka.

Masz rację, to nie bajka.

    Felix skupia wszystkie swe siły na odnalezieniu tego, kto próbuje go zabić. To całkowicie pochłania jego myśli i duszę, a noce osładza mu Ida. Na drodze do jego celu stoją cztery kobiety. Czy mężczyzna zniszczy je wszystkie, wykorzystując każdą do swoich potrzeb?

   Greta nie ma zamiaru być tą drugą i postanawia rozwieść się z niewiernym mężem. Zamierza poinformować go o tym zaraz po wielkim balu, który przygotowuje jej ojciec. Tylko czy wśród tłumu ludzi będzie bezpieczna? Czy wszyscy dożyją poranka?

   Karolina czeka w szpitalu więziennym na rozprawę. Niespodziewanie odwiedza ją dawna znajoma i składa jej bardzo kuszącą propozycję. Czy Karolina zdradzi w zamian za wolność?

   Marcel jest kuzynem Felixa i jedynym człowiekiem, któremu ufa mafioso. Zna struktury organizacyjne, pomaga mu utrzymać władzę i zajmuje się połową jego biznesu. Jaki wpływ na życie obu mężczyzn będzie miało to co odkryje?

   W światłach wielkiego miasta czają się cienie, a wraz z nimi morderca oraz tajemniczy gracz, którego nikt się nie spodziewa?

   Odważysz się zagłębić w ten świat pełen miłości i zaskakujących zwrotów akcji?

    Iwona Feldmann: Z wykształcenia politolog. Przygodę z pisaniem zaczynała już w szkole średniej, pisząc dla koleżanek z klasy i do gazetki szkolnej. Mania pisania pozostała w niej do dzisiaj. Kocha podróże i odkrywanie najbardziej wysuniętych krańców Europy. Ciepła, przyjazna i pogodna. Uwielbia przebywać wśród ludzi, obserwować ich i rozmawiać z nimi. Czasami jest gadułą, ale jeszcze bardziej lubi słuchać cudzych historii. Marzy o napisaniu serii książek o Polkach na różnych krańcach świata.

    W końcu przyszło upragnione lato, a wraz z nim wakacje - doskonały czas na czytanie książek. Dlatego gdy dowiedziałam się, że na światło dzienne wychodzi kontynuacja historii braci Hryniewiczów z ''VIGO – Mroczne serce'', niezwykle mrocznego i kontrowersyjnego romansu mafijnego, moja radość była ogromna. Lubię ten gatunek literacki, pełen mroku, tajemnic i dzikiej namiętności. Dla niewtajemniczonych dodam, że drugi tom jest ściśle powiązany z pierwszym, więc kto jeszcze nie zaczął tej serii, zachęcam do nadrobienia. Tymczasem wróćmy do meritum. Czy ta część spełniła moje oczekiwania? Jak najbardziej. Wyszło nawet lepiej, niż przypuszczałam.

   Fabuła przenosi nas do bezwzględnego świata gangsterów, gdzie nic nie jest proste, oczywiste i przewidywalne. Gdzie nikomu nie można ufać, a zwłaszcza własnym zmysłom. Felix – szef siatki przestępczej przekonał się o tym na własnej skórze. Ktoś bestialsko zamordował jego brata, a teraz poluje na niego i jego najbliższych. Mężczyzna nie zamierza czekać bezczynnie na rozwój sytuacji. Wręcz przeciwnie. 

Wręcz pałałem chęcią zemsty. Chciałem dopaść tego, kto zabił mi brata. Dobrze, zgodzę się na ten teatr i wykorzystam na swoją korzyść. Przecież aby zrealizować swój plan zemsty, brakowało mi właśnie jednego elementu. Przynęty.

   Trudno jednak się skupić na vendettcie, kiedy myśli rozpraszają świeżo poślubiona żona, wieloletnia kochanka, depcząca mu po piętach policjantka i była dziewczyna martwego bossa gangu. Co z tego wyniknie? Czy wszyscy winowajcy poniosą zasłużoną karę? A może sprawy przybiorą niekorzystny obrót?

   ''Felix'' zdecydowanie przewyższa swojego poprzednika. Jest bardziej spójny, klarowniejszy i zwarty. Autorka wciąga w wir nieczystych zagrywek, brudnych tajemnic, perfidnych intryg, nielegalnych interesów i wszelakich konszachtów, by nam uzmysłowić, że władza, pieniądze i seks to dla wielu ludzi mocny afrodyzjak. Często prowadzi do zguby, szaleństwa, a nawet zbrodni. Jak zatem w takich warunkach utrzymać zaufanie, lojalność, miłość, wartości i szacunek? Czy to w ogóle możliwe? Odpowiedzi poszukajcie w niniejszej lekturze. 

   Największą zaletą tej książki jest skomplikowany wątek miłosny, okraszony zmysłową erotyką i seksualnym napięciem. Aby zapewnić bezpieczeństwo swoich interesów, Felix zawarł sojusz z Dorianem (równie ważną personą w polskich kręgach mafijnych), poślubiając jego córkę Gretę. Niestety mężczyzna nie zamierza być przykładnym i kochającym mężem. Każdą wolną chwilę spędza ze swoją flamą Idą, która wprowadza się do jego domu i do jego łóżka.

⏩Już przyzwyczaiłam się do tego, że po upojnej nocy z Felixem nie powinnam spodziewać się niczego poza rozczarowaniem i cierpieniem. I właśnie to dostałam. Nic więcej, nic mniej. Zabrał mnie do swojego domu, aby zachować pozory małżeństwa przed kolegami mojego ojca, a jednocześnie oznajmił, że zabiera Idę na wakacje. Super!

   Serce jednak nie sługa. Felix niespodziewanie zakochuje się w swojej w młodziutkiej małżonce. Jednak dziewczyna nie chce być ciągle ,,tą drugą'', dlatego coraz częściej myśli, żeby zakończyć tę farsę rozwodem. Jak to się wszystko dalej potoczy? Czy uda im się stworzyć trwały związek? A może definitywnie zakończą tą znajomość i każde pójdzie w swoją stronę? To już musicie dowiedzieć się sami.

...Greta to przeciąg szalejący w mojej duszy... anomalia, która nie powinna mnie dosięgnąć, a zawładnęła moim życiem i wiem, że nie chcę się z niej wyleczyć. Chcę w to brnąć i przypieczętować czymś trwałym to, co nas spotkało. Powiedziała chwilę wcześniej, że mnie nie chce, ale ja chciałem jej i wszystkiego, co mogłem z nią przeżyć.

   Iwona Feldmann z właściwym sobie wdziękiem daje nam do zrozumienia, że miłość nie zawsze jest łatwa. Często wymaga odwagi, podejmowania decyzji, kompromisu. Trzeba włożyć jakiś wysiłek, wyjść poza strefę komfortu, aby osiągnąć pozytywny rezultat. Bo bez ryzyka nie ma ma szans na szczęście. Przygotujcie się na liczne wzloty, upadki, srogie rozczarowania i rozbudzone nadzieje.

   Duży plus należy się za kreację bohaterów, zarówno pobocznych jak i pierwszoplanowych. Są niedoskonali, pełni sprzeczności, barwni, intrygujący, z charakterem, a do tego bardzo wiarygodni. Nie ukrywam, że najbardziej polubiłam Felixa, choć niejednokrotnie miałam ochotę udusić go gołymi rękoma. Z jednej strony zachowywał się jak uparty, zarozumiały, zapatrzony w siebie, narcystyczny dupek, a z drugiej strony potrafił być czuły, opiekuńczy, troskliwy i waleczny. Z kolei Greta mogłaby być bardziej konsekwentna w swoich działaniach i nie ulegać tak łatwo urokom swojego obiektu westchnień. Chociaż zdaję sobie sprawę, że gdy pożądanie bierze górę, rozum zasypia. Pozostałe postacie również wnoszą do fabuły dużo kolorytu i energii. Krótko mówiąc: spodziewajcie się bogatego wachlarzu ludzkich zachowań.

   Styl pisania autorki jest prosty, obrazowy i potoczysty, dzięki czemu książkę czyta się szybko i z przyjemnością. Akcja toczy się szybko, kolejne zwroty biegu zdarzeń nie pozwalają na żadną nudę. Podejrzane układy, naloty policji, zastawianie pułapek na przeciwnika, porwania i czyhające na każdym kroku niebezpieczeństwa – to zaledwie przedsmak tego, co Was czeka. 

– Duch istnieje – stwierdził w drzwiach i wkroczył do środka. Za nim weszło jeszcze sześć osób. Wszyscy byli mi potrzebni w tej sprawie, bo to oni mieli wyjść w teren i złapać Ducha.

   Generalnie nie mam się do czego przyczepić. Wszystko jest tak, jak powinno. Aczkolwiek nie będę ukrywać, że liczyłam na więcej sensacyjno-kryminalnych wątków oraz na jakieś konfrontacje Grety z Idą, aby jeszcze bardziej podkręcić gorącą atmosferę. Jednak nie ma co szukać dziury w całym. Jest dobrze, a nawet bardzo dobrze. Oby tak dalej!

   Podsumowując: 

   Polecam ''Felixa'' wszystkim wielbicielom szukających niecodziennego połączenia uroczego love story z solidną dawką mocnych wrażeń. To bez wątpienia jedna z tych opowieści, która działa na wyobraźnię, rozpala zmysły, podnosi poziom adrenaliny i zaskakuje nieprzewidywalnością. Czytajcie, nie zwlekajcie! 


Skusicie się?

19 komentarzy:

  1. ja niestety nie czytuję takich pozycji:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też raczej nie dla mnie, przynajmniej nie teraz Cyrysiu. Odkładam na jesień/zimę . Pozdrawiam :-) .

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że warto zdecydować się na lekturę tej książki właśnie w wakacje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Raczej nie dla mnie, ale polecę mojej dobrej koleżance, uwielbia takie pozycje czytelnicze. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno do lektury tej książki zachęca mnie wspomniany wątek miłosny. Jestem na tak.

    OdpowiedzUsuń
  6. Cieszę się, że lektura Ci się spodobała.

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię autorkę i książkę już mam na swojej liście.

    OdpowiedzUsuń
  8. Rzadko kiedy czytam tego typu romanse, ale przyznam szczerze, że akurat "Mroczna zemsta" mnie zainteresowała. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie czekam na swój egzemplarz :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem ciekawa już od zapowiedzi. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj, czuję, że to lektura idealna dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Skomplikowany wątek miłosny na pewno jest super.

    OdpowiedzUsuń
  13. ja obecnie staram se przeczytac co mam :P

    OdpowiedzUsuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...