Nigdy nie daj sobie wmówić, że Twoje życie nie ma sensu, że jest pozbawione wartości. To nieprawda. Ludzie, którzy to mówią, starają się leczyć własne rany, raniąc innych. Im to nie pomoże. Tobie, jeśli na to pozwolisz, może zaszkodzić. [Marcin Kaczmarczyk] ❤

wtorek, 23 sierpnia 2022

KONKURS - poznaj mnie lepiej: EMIL SZWEDA

Emil Szweda (1976) - Bardziej niż pisarzem jestem  dziennikarzem finansowym, w każdym razie z tego żyję.  

Piszę od dawna, pierwsze opowiadanie jeszcze we wczesnej podstawówce. Prawie wszystkie opowiadania lądują w szufladzie (prawie, bo w ub.r. jedno z nich zostało wyróżnione w ogólnopolskim konkursie), jest w niej też moja pierwsza powieść, której napisanie zajęło mi… dziesięć lat. To po jej napisaniu uznałem, że jestem gotowy na kolejny krok czyli… Kurs Pisania Powieści :-). Jego efektem jest moja pierwsza wydana książka (w zasadzie druga, ale pierwsza to poradnik dla inwestujących w obligacje) - właśnie „Prawda nie krzywdzi”. 

Pasjonują mnie i przerażają zarazem skutki zmian klimatu. „Prawda…” to próba zajrzenia w przyszłość, która zbliża się znacznie szybciej niż sądziłem, kiedy zaczynałem pracę nad książką (w 2018 r.). Pisząc oswajam swoje lęki i dzielę się wiedzą i przemyśleniami. Uznałem, że najlepszym wehikułem będzie kryminał, a najlepszym bohaterem - Kornel. I tak to się zaczęło.



Dziś macie okazję poznać bliżej pana Emila Szwedę. Przez najbliższe kilka dni można zadawać autorowi swoje pytania (1 - maksymalnie 2). Na wszystkie pytania autor odpowie w osobnym poście, w formie wywiadu.

    Jedna osoba, które zdaniem autora zada najciekawsze pytanie otrzyma nagrodę w postaci książki ,,Prawda nie krzywdzi''.  


  Proszę nie powielać pytań ani nie stosować plagiatów. Jeśli coś takiego będzie miało miejsce, zdublowane/ukradzione pytanie zostanie zignorowane.

      Do dzieła kochani!!!


 Regulamin:
1. Organizatorem konkursu jest właścicielka bloga: LITERACKI ŚWIAT CYRYSI
2. Sponsorem nagrody jest Emil Szweda.
3. Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest zadanie pytań (1 - maks. 2) panu Emilowi Szwedzie na temat jej twórczości, zainteresowań itp.
4. Konkurs trwa od 23 sierpnia 2022 roku do 28 sierpnia 2022 roku do godz. 23.59
5. Wywiad oraz ogłoszenie zwycięzcy nastąpi 5 września 2022 roku.
6. Nagrodą jest egzemplarz powieści ,,Prawda nie krzywdzi'' Emila Szwedy.
7. W konkursie mogą brać udział osoby posiadające blogi oraz anonimowy uczestnicy, którzy podpiszą się imieniem/nickiem. Adresu mailowego nie wymagam, ale jeśli ktoś chce podać, to bardzo proszę. Będę miała łatwiejszy kontakt z Wami w razie wygranej.
8. Konkurs skierowany do osób posiadających adres zamieszkania w Polsce.
9. Ze zwycięzcą skontaktuję się drogą mailową, o ile zapoda do siebie namiary. W przeciwnym razie laureat proszony jest skontaktowanie się z organizatorką konkursu. W przypadku, gdy zwycięzca w ciągu 7 dni nie odpowie na wiadomość, nastąpi wybór innego wygranego.
10. Konkurs nie podlega przepisom Ustawy z dnia 29 lipca 1992 roku o grach i zakładach wzajemnych (Dz. U. z 2004 roku Nr 4, poz. 27 z późn. zm.)
11. Biorąc udział w konkursie, zgadzacie się na przetwarzanie waszych danych osobowych [zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z późn. zm.) wyłącznie w celu przeprowadzenia konkursu]. Przeze mnie będą one magazynowane wyłącznie do czasu wysyłki nagrody.
12. Całą politykę konkursu znajdziecie w linku: klik

17 komentarzy:

  1. Czym dla Pana jest SŁOWO?
    Co Pana najbardziej przeraża w ludziach, którzy nie szanują Matki Natury, i dlaczego?

    OdpowiedzUsuń
  2. Dlaczego akurat kryminał? I czy utożsamia się Pan z którąś z postaci swojej książki?

    OdpowiedzUsuń
  3. Również poczekam na wywiad . Życzę powodzenia biorącym udział w konkursie :-) .

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakiej rady związanej z pisaniem udzieliłby Pan samemu sobie na przyszłość po napisaniu debiutanckiej książki?
    Zdradzi nam Pan co sprawiało największą trudność w czasie pisania książki "Prawda nie krzywdzi?
    Kinga Grabowska

    OdpowiedzUsuń
  5. Czekam na wywiad i życzę wszystkim biorącym udział w konkursie, powodzenia 😀
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla mnie czytanie pełni funkcję teraputyczną. Czy dla Pana taką funkcję pełni pisanie?
    Co jest dla Pana najprzyjemniejsze, a co najtrudniejsze w procesie powstawania książki?

    OdpowiedzUsuń
  7. Życzę powodzenia biorącym udział w zabawie.

    OdpowiedzUsuń
  8. skąd inspiracja do pisania kryminalnych historii?

    OdpowiedzUsuń
  9. Życzę powodzenia i czekam na wywiad 😊

    OdpowiedzUsuń
  10. Daria723
    1. Gdyby mógł Pan napisać z kimś duet kto by to był i dlaczego?
    2. Gdyby mógł się Pan przenieść w dowolne miejsce, gdzie by to było i dlaczego?

    OdpowiedzUsuń
  11. Pierwsze literackie dziecko na świecie. Zanim zaczął pan je tworzyć, na pewno miała pan pewne wyobrażenia na temat pracy pisarza. Co pana zaskoczyło w pisarskim rzemiośle?
    Aleksandra Miczek

    OdpowiedzUsuń
  12. Spóźniłam się tutaj, pewnie zapytałabym się autora czy zgadza się z tytułem książki :). Czekam na wywiad :)

    OdpowiedzUsuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...