Nigdy nie daj sobie wmówić, że Twoje życie nie ma sensu, że jest pozbawione wartości. To nieprawda. Ludzie, którzy to mówią, starają się leczyć własne rany, raniąc innych. Im to nie pomoże. Tobie, jeśli na to pozwolisz, może zaszkodzić. [Marcin Kaczmarczyk] ❤

niedziela, 20 października 2013

Pierwsi z pierwszych


W kolorze krwi. Pierwsi z pierwszych (Księga III)
Katarzyna Stachowiak


Format: EPUB, MOBI, PDF

wydawnictwo: Miasto Książek
Liczba stron: 418
Rozmiar pliku: 2,1 mb

ocena: 5+/6






         ,,Pierwsi z pierwszych’’ Katarzyny Stachowiak to trzeci tom serii  ,,W kolorze krwi’’ opowiadający historię pięknej, skomplikowanej miłości pomiędzy śmiertelniczką Elizabeth Westmoor, żyjącą w XIX wieku a groźnym wampirem Roderickiem Robbilardem.

W poprzednim tomie poznaliśmy Barbarę Bennett, młodą, zwyczajną dziewczynę z Nowego Orleanu, która wraz z bratem Adamem przeprowadziła się do Elizabeth Town, rodzinnego miasteczka swojego nieżyjącego ojca. Na miejscu dziewczyna zaprzyjaźniła się z trójką prastarych wampirów- Lucasem, nauczycielem historii, jego siostrą Caroliną oraz szwagrem Roderickiem Robbilardem. Poznała również przebieg tragicznej historii Elizabeth, zmarłej żony Rodericka, która w godzinie śmierci przyrzekła mężowi, że spotka się z nim za jakiś czas w innym wcieleniu.

Krwawe wydarzenia mające miejsce w finałowym zakończeniu drugiej części serii na zawsze odcisnęły swoje piętno na osobach wplątanych przez przypadek w porachunki sprzed wieków. Dzięki poświęceniu Caroline teraz wszystko wraca do normy, lecz to nie koniec problemów. Wampirzyca musi wyjechać do Europy, by przejąć na siebie wszystkie obowiązki i przywileje Patronów. Tymczasem Lucas i jego uczennica Barbara nadal ukrywają przed światem swój zakazany związek. Dziewczyna od jakiegoś czasu bardzo źle się czuje. Ma dziwne wahania nastrojów, zaś od pewnego momentu jej serce coraz mocniej reaguje na Erica. Jak dalej potoczą się losy Barbary? Z kim pozostanie na całą wieczność? Czy jej złe samopoczucie ma jakieś głębsze uzasadnienie? A co z nieżyjącą Elizabeth, odrodzi się w innym ciele?

Moda na wampiry przyszła wraz z popularną sagą ,,Zmierzch’’, którą notabene wspominam bardzo pozytywnie, ale odkąd poznałam serię ,,W kolorze krwi’’ uważam, że dzieła S. Meyer nawet w połowie nie umywają się do rewelacyjnych powieści Katarzyny Stachowiak. Mam nadzieję, że niebawem każdy sam pozna i doceni wspaniały talent literacki autorki oraz jej bujną wyobraźnię. Wracając do trzeciego tomu-cały czas trzyma fason. Akcja toczy się wartko, dynamicznie i gwałtownie. Niemal non stop poraża lawiną nieoczekiwanych przygód. Żaden z bohaterów nie zostanie oszczędzony, wręcz przeciwnie. Ich życie będzie jednym wielkim pasmem nieszczęść pełnym zdrad, szaleństw, kłamstw, obłudy i brutalnej śmierci. Czasami musiałam wziąć głębszy wdech, żeby poradzić sobie psychicznie i emocjonalnie z tą obłędną huśtawką wydarzeń niemniej jednak bez tej dramatycznej otoczki cała powieść byłaby mdła, bezbarwna i nijaka. Tutaj każda scena ma swoje znaczenie, zarówno dla rozwoju fabuły, jak również dla poznania psychiki i motywacji poszczególnych bohaterów. Warto także zwrócić uwagę na psychologiczno-społeczną kreacje postaci. Każdy z nich odznacza się swoistą indywidualnością charakteru i odmiennym sposobem postrzegania otaczającej rzeczywistości. Z kolei wątek miłosny odgrywa drugorzędną rolę. Nie jest tak bardzo wyeksponowany, jak w poprzednim tomie, gdyż tym razem wszystko wokół przyćmiewa zręcznie skonstruowana intryga. Sensacyjne zakończenie otwiera furtkę dla dalszych losów Barbary i jej znajomych krwiopijców. Nie mogę się doczekać kiedy je w końcu poznam.

Wszystkim, którzy mają za sobą dwa pierwsze tomy tej serii polecam koniecznie przeczytać ,,W kolorze krwi. Pierwsi z pierwszych’’. Czeka was jeszcze więcej nieoczekiwanych przygód, morderczego szaleństwa, wstrząsającego dramatu i niepohamowanej tęsknoty. Pozostałym czytelnikom gorąco polecam twórczość Katarzyny Stachowiak. Na pewno nie będziecie zawiedzeni. Cykl tej autorki to nie tylko pasjonujący paranormal romance, lecz przede wszystkim wymyślna, fantazyjna powieść obyczajowo-kryminalno-sensacyjna z wątkami nadprzyrodzonymi. Mnie zauroczył bez reszty. Wierzę, że z wami będzie podobnie. Zapraszam.

***
Recenzja I tomu: klik
 Recenzja II tomu: klik

Strona autorska Katarzyny Stachowiak:  KLIK.
Tutaj można kupić ,,W kolorze krwi. Pierwsi z pierwszych’’: KLIK.



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Chętnych do zrecenzowania powyższej powieści zapraszam na priv. Z chęcią za zgodą autorki udostępnię ebooka.
Pozostałe osoby, które chcą przeczytać serię ,,W kolorze krwi'' również proszę o kontakt na maila: krysia2304@buziaczek.pl. Mam dla was mega niespodziankę. Mogę podesłać wam wszystkie 3 tomy- też za darmo! Zapraszam. Naprawdę warto!

50 komentarzy:

  1. Serdecznie dziękuję za tak przychylną recenzję. Jako autorka powieści mogę tylko wyrazić moją wdzięczność i nieopisane szczęście, że to co piszę może się podobać Czytelnikom. Oczywiście zdaję sobie doskonale sprawę, że nie każdy będzie zachwycony moją twórczością. Różne są gusty i każdy ma prawo wyrazić swoją opinię. Niemniej każdy taki pozytywny głos napełnia moje serce radością.
    Pozdrawiam bardzo serdecznie i dziękuję za czas poświęcony na lekturę "W kolorze krwi. Pierwsi z pierwszych"
    Katarzyna Stachowiak

    OdpowiedzUsuń
  2. Interesuje mnie ta seria od momentu kiedy zaczęłaś ją recenzować. Mam nadzieję, że dane będzie mi ja poznać osobiście, tym bardziej, że lubię wampiry :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam na koncie tylko jedną książkę Pani Stachowiak, ale również bardzo miło ją wspominam! Z chęcią przeczytałabym wszystkie trzy tomy, ale obecnie mam za dużo egzemplarzy do przeczytania a nie chcę zalegać z terminami. Jednak mam nadzieję, że w przyszłości przeczytam "W kolorze krwi", ponieważ uwielbiam wszystko co jest z wampirami w roli głównej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Seria niekoniecznie wpisuje się w moje klimaty czytelnicze, dlatego też odpuszczę ją sobie.
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Matko, jak to się stało, że jeszcze nie słyszałam o tej serii

    OdpowiedzUsuń
  6. Będę miała na uwadze serię- czasem lubię poczytać coś o wampirach :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna recenzja, narobiłaś mi smaku na tę książkę. Oczywiście zacząć będę musiała od pierwszego tomu. I ja również nie wiem jakim cudem prędzej nie słyszałam o tej serii, chyba była słabo reklamowana. Ale dzięki blogom te wszystkie perełki można wyłowić :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio mam ochotę na jakąś porządną książkę o krwiopijcach, więc być może i po tę uda mi się sięgnąć. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale mi ochoty narobiłaś!!
    Hmm.. Ja również nic wcześniej o książkach, ani o samej autorce nie słyszałam..

    OdpowiedzUsuń
  10. dość ciekawie się zapowiada tylko szkoda, że nie są w wersji papierowej :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja jeszcze pierwszego nie przeczytałam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Paranormal romance, obyczaj, kryminał, sensacja... cóż za mieszanka, wybuchowa, można by powiedzieć :-D Ciekawe czy dałbym radę przez to przebrnąć. Oferta kusząca, ale nie chce się rzucać na coś, czego będę później żałował :-D

    OdpowiedzUsuń
  13. Zaintrygowałaś mnie. Kiedyś miałam na starym komputerze tom pierwszy, wspominałam. Ale nie wiem co się z nim stało. W przyszłości na pewno chciałabym przeczytać wszystkie trzy. Bo brzmi niebanalnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie mój klimat. :P Raczej nie przekonam się do książek tego typu.. Chociaż recenzja jest ciekawa. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. W chwili obecnej odpoczywam od wampirów, lecz może jeszcze się kiedyś skuszę na tę serię.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten mężczyzna z okładki przypomina mi Pattinsona. Z chęcią przeczytałabym ten cykl.

    OdpowiedzUsuń
  17. Cyrysiu, ozłocę cię, jeśli faktycznie masz dostęp do tych trzech tomów. Dawno nie czytałam nic z wampirami w roli głównej i sumie chętnie do tego wrócę, i podzielę się swoimi przemyśleniami ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Mogę ci przesłać wszystkie 3 tomy ;-)
      Napisz tylko do mnie maila.

      Usuń
  18. No i nasi rodzimi autorzy potrafią pisać o wampirach :)

    OdpowiedzUsuń
  19. W moim przypadku to nie od Zmierzchu a od Wywiadu z wampirem rozpoczęła się fascynacją krwiożerczymi istotami.
    Naprawdę chciałabym, aby seria polskiej autorki trafiła do mych rąk.

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie słyszałam o tym wydaniu wampirków, ale widzę to był błąd, już jestem na TAK :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie znam autorki i jej twórczości, ale po Twojej przychylnej recenzji wnioskuję, że warto.

    OdpowiedzUsuń
  22. Oj tym razem nie skorzystam, chociaż książka wygląda ciekawie :) Niestety nie mam teraz zbyt wiele wolnego czasu... :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Choć przejadłam sie już wampirami, to jednak po takiej recenzji to grzech nie poznać tej serii!

    OdpowiedzUsuń
  24. Czasem nadal sięgam po wampiryczne pozycje, czytam np. "Wampiry z Morganville", które cały czas są wydawane, więc w przyszłości z chęcią zapoznam się i z tą serią, ale obecnie nie skorzystam z ebooka, osobiście trochę ich nie lubię. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  25. Wolałabym jako normalną książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja już coraz rzadziej sięgam po wampiryczne story, a ta jakoś szczególnie nie przyciągnęła mojej uwagi, więc raczej sobie odpuszczę.
    Pozdrawiam!
    arenaksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja niestety nie zdołałam jeszcze przeczytać książki (a przecież to taki wspaniały upominek konkursowy...)

    OdpowiedzUsuń
  28. Bennett - czyli nawiązanie także do "Dumy i uprzedzenia" - to mnie zaciekawiło:)

    OdpowiedzUsuń
  29. o wampirach ostatnio (i na szczęście) trochę ucichło, stąd powoli wraca mi ochota żeby więcej o nich czytać. a że Twoje recenzje p. Stachowiak są bardzo entuzjastyczne, to bardzo możliwe,że na jej serię też rzucę okiem, trzymam tylko kciuki by wyszła drukiem, bo z ebookami u mnie ciężko.

    OdpowiedzUsuń
  30. Podobają mi się okładki, a tym bardziej cieszy mnie fakt, że cała trylogia jest godna polecenia :) może wreszcie się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  31. Nie słyszałam o tej serii :) Może kiedyś się rozejrzę, ladne okładki :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Nie czytałam dwóch pierwszych tomów, więc po ten też nie sięgnę:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Mówisz, że lepsze niż Zmierzch, cóż, nietrudno napisać coś lepszego. Ale mimo wszystko temat wampirów jakoś mi obrzydł. Chyba, że ktoś napisze jeszcze coś takiego jak Rice czy Stoker, wtedy chętnie do tematyki wrócę.

    OdpowiedzUsuń
  34. Chętnie poznam cały cykl. Muszę tylko dopaść pierwszy tom:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam w takim razie do mnie. Chętnie ci podeślę całą serię na maila.

      Usuń
  35. pozycja godna uwagi choćby ze względu na tak przychylna opinię - możliwe że w przyszłości się za nią zabiorę, ale zacznę od 1 tomu;) pozdrawiam cieplutko;))

    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo dobra recenzja:) Jeżeli byłabyś taka miła to chętnie przyjmę serię o wampirach :) Będę zobowiązana jeżeli dodasz mnie do obserwowanych i co jakiś czas do mnie wpadniesz:D Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za miłe słowa pod adresem mojej recenzji.
      Ebooki wyślę ci mailem.
      Odwiedzać twojego bloga również będę bardzo chętnie.
      Pozdrawiam ;-)

      Usuń
  37. Wampiry to wdzięczne istoty, dlatego nie mam oporów przed czytaniem tego typu pozycji. Poza tym według mnie, wszystkie inne książki o wampirowatych są lepsze od Zmierzchu".

    OdpowiedzUsuń
  38. Książka wydaje się ciekawa, jednakże na chwilę obecną nie mam czasu na czytanie wszystkich tomów. ;c

    OdpowiedzUsuń
  39. Podziwiam Cię, za tak duża ilość przeczytanych książek. Ja zupełnie ich nie czytam, może jedną na rok.

    OdpowiedzUsuń
  40. Ta seria wydaje się być ciekawa. Nie słyszałam o niej nigdy wcześniej. Do wampirów zraziłam się, bo jestem już przesycona tym... Jednak na tą serię mogłabym się skusić. Kiedy znajdę trochę czasu, sięgnę po pierwszy tom :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  41. Chętnie bym zapoznała się z serią, ale nie wyrobiłabym się z trzema tomami za szybko. A to chyba jest warunek by dostać serię, tak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana nie ma żadnych warunków. Dzięki uprzejmości autorki mogę podesłać ci wszystkie 3 tomy bez zobowiązań. Jedynie jeśli byś chciała zrecenzować pierwszy tom, byłoby bardzo miło, ale oczywiście nic na siłę :-)

      Usuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...