Nigdy nie daj sobie wmówić, że Twoje życie nie ma sensu, że jest pozbawione wartości. To nieprawda. Ludzie, którzy to mówią, starają się leczyć własne rany, raniąc innych. Im to nie pomoże. Tobie, jeśli na to pozwolisz, może zaszkodzić. [Marcin Kaczmarczyk] ❤

środa, 23 października 2013

Destabilizacja świata


Zachwianie
Paweł Leśniak 

 
seria/cykl wydawniczy: Desmond Pearce tom 2
wydawnictwo: Zysk i S-ka
data wydania: 19 września 2013
liczba stron: 352
ocena: 5+/6








         Paweł Leśniak, sądecki piłkarz pierwszoligowy to człowiek o wielu talentach. Nie tylko dobrze gra, lecz również znakomicie rysuje oraz pisze książki. W 2012 roku zadebiutował powieścią ,,Równowaga’’, która opowiada historię Desmonda, młodego chłopaka przemienionego w demona i podstępem wplątanego w wojnę pomiędzy dobrem a złem. Obecnie nakładem wydawnictwa Zysk i S-ka ukazała się kontynuacja zatytułowana ,,Zachwianie’’. Jakie przygody tym razem czekają na głównego bohatera?

Desmond Pearce do niedawna był zwykłym dwudziestoośmioletnim mężczyzną z jasno określonymi planami na przyszłość. Pewne wydarzenia sprawiły jednak, że trafił do piekła pod oblicze Lucyfera, który mianował go swym egzekutorem – żołnierzem. Od teraz Desmond jest kluczowym elementem układanki w nieustannym konflikcie pomiędzy diabłami i aniołami o panowanie na ziemi, zwaną również Areną. Zarówno niebo, jak i piekło mają wobec niego pewne plany. Młody demon nie chce jednak opowiadać się po żadnej ze stron. Wraz ze swoją narzeczoną i przyjacielem ucieka do Las Vegas, miasta grzechu, aby odnaleźć  Muriela, najstarszego i najpotężniejszego byłego egzekutora. Pod jego czujnym okiem zamierza odbyć trening, dzięki czemu lepiej pozna swoje moce i umiejętności. Tymczasem świat szykuje się na nadejście apokalipsy. Już wkrótce dobro i zło wejdzie w decydującą fazę. Jak Desmond poradzi sobie z zaistniałą sytuacją? Po czyjej stronie opowie się w tym sporze? Jaką cenę przyjdzie mu za to zapłacić?

Debiutancka proza Pawła Leśniaka wywarła na mnie niesamowite wrażenie, dlatego nie mogłam przepuścić okazji, aby poznać dalsze losy Desmonda- demona mającego kolekcjonować i dostarczać wskazane dusze do piekła. Podobnie, jak w pierwszej części mamy niezwykle emocjonujące połączenie fantastyki, horroru i romansu. Widać, że autor nie ma problemu z wyobraźnią i wymyślaniem obrazów. Fabuła od początku do końca jest starannie przemyślana i dopracowana w szczegółach. Urzeka ciekawą, swobodną formą przekazu, naturalnymi, błyskotliwymi dialogami, wartką, zaskakującą akcją i zróżnicowanymi bohaterami oraz ich nieprzeciętnymi osobowościami. Wielkim plusem książki są także realistyczne obrazy walk, dzięki czemu można puścić wodze wyobraźni i bez przeszkód znaleźć się w samym centrum krwawej gry. Niesamowite doznania. Cały czas przy lekturze praktycznie od pierwszej do ostatniej strony towarzyszy nieustanne napięcie. Miałam wrażenie, że czytam dobrą, elektryzującą powieść sensacyjną z elementami fantasty. Najbardziej na uznanie zasługuje jednak postać głównego bohatera, która dodaje kolorytu całej powieści. Desmont to typ pewnego siebie cwaniaczka z niewyparzonym językiem. Podoba mi się ten chłopak głównie dlatego, że ma  przysłowiowe "jaja". Nie boi się walczyć nawet, kiedy wydaje się, że jest na przegranej pozycji. Wiernie stoi na straży własnych przekonań, zaś w imię miłości jest w stanie poświęcić niemal wszystko. Ciekawie wykreowani są również aniołowie i pozostałe demony. Nikt tutaj do końca nie jest krystalicznie dobry ani do szpiku kości zły. Często wykazują wiele cech ludzkich, na ekstremalne sytuacje reagują nieszablonowym zachowaniem. Bardzo mi się podoba taki sposób przedstawienia dobra i zła. Otwarte zakończenie sugeruje dalszy ciąg historii i faktycznie Paweł Leśniak bierze pod uwagę napisanie trzeciego tomu, który prawdopodobnie będzie nosił tytuł ,,Chaos’’. Cieszę się ogromnie z tego powodu.

rysunek P. Leśniaka
,,Zachwianie’’ jest niezwykle intrygującą, pasjonującą, pełną przygód i emocji historią. Intryga, walka o władzę, krew, zemsta, miłość to zaledwie przedsmak tego, co cię czeka. Zarówno kobiety, które lubią czytać o głębokich, szczerych uczuciach, jak również mężczyźni szukający brutalnych, nadprzyrodzonych przygód będą usatysfakcjonowani lekturą tej książki. Osobiście jestem bardzo zadowolona. Ewidentnie widać, że Paweł Leśniak bardzo prężnie rozwija swój talent i mam nadzieje, że jeszcze nie raz nas czymś zaskoczy. Serdecznie polecam!

***
Oficjalna strona Pawła Leśniaka: KLIK.
Wydawnictwo Zysk i S-ka.


46 komentarzy:

  1. Matko Cyrysiu, nie podejrzewałam cię o takie mroczne lektury:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba za krótko odwiedzasz mojego bloga, ponieważ byś wiedziała, że kiedyś tylko takie mroczne klimaty preferowałam. Dopiero od niedawna przerzuciłam się na bardziej lajtowe gatunki:)

      Usuń
  2. Moje klimaty, rozglądać się będę za tą książką :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też nie podejrzewałam Cię o książki z wątkiem fantasy, z tego co kojarzę z wpisów, nie przepadałaś za tym gatunkiem, a tu proszę bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, że po fantasty sięgam bardzo, bardzo sporadycznie, ale w tym przypadku zadecydował fakt, że powyższą książkę napisał polski autor, zaś bohaterem jest mroczny demon a ja lubię takich niegrzecznych typów :))

      Usuń
  4. Jeśli niegrzeczny typ jest bohaterem, to fakt, trzeba przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest niegrzeczny, ale jednocześnie bardzo wierny swojej dziewczynie- a to się niezwykle ceni..

      Usuń
  5. Nie moje klimaty, ale tak napisałaś recenzję, że mam na nią wielki apetyt

    OdpowiedzUsuń
  6. a ja pragnę poszerzać swoje horyzonty jeśli chodzi o polskich pisarzy - fantasy to moja bajką, więc gdy tylko nadarzy się okazja lub wypatrzę ją w sklepie...;DD pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Już sam fakt, że książka wyszła z Wydawnictwa Zysk i S-ka jest dla mnie doskonałą rekomendacją. To Wydawnictwo nie wydaje złych książek. Natomiast jeśli chodzi o literaturę fantasy, to wciąż ją testuję. :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie moja bajka. może kiedyś uda mi się przekonać do fantastyki.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ależ okładka.. działa na wyobraźnię, aż chce się zobaczyć co jest w środku książki ;))

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam tę część już od jakiegoś czasu na półce, lecz jeszcze nie zdążyłam się za nią zabrać.

    OdpowiedzUsuń
  11. fantastyka nie ma u mnie lekko, ale Twoja entuzjastyczna recenzja aż się prosi by przetestować książkę na własnej skórze.

    OdpowiedzUsuń
  12. A ja nie słyszałam o tym pisarzu. Intrygująca książka, i jakie mroczne klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam w planach poznać twórczość autora :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kolejna książka o której nie słyszałam, a brzmi tak zachęcająco! Zawsze znajduję u Ciebie takie perełki :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Po twojej recenzji jestem bardzo ciekawa tej pozycji. Mam nadzieje, że jej nie zapomne i kiedys przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piłkarz, który jest rysownikiem i pisarzem? Nie pomyślałbym. Może wystawię się teraz na wiadro pomyj, ale nasi piłkarze zawsze kojarzą mi się z prostakami (sam sobie winni, wystarczy ich posłuchać podczas prywatnych rozmów, gdy co drugie używane przez nich słowo jest powszechnie uznawane za wulgarne) :-) To miłe, że są też i tacy kopacze piłki :-) Zaciekawiłem się, chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  17. A ja lubię fantasy i jestem ciekawa czym może mnie zaskoczyć ta książka :) U mnie też nowa recenzja. Zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jeśli się natknę gdzieś w bibliotece, to raczej się skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Za każdym razem, gdy przeczytam u Ciebie recenzję naprawdę dobrej książki, mam dylemat. Zauważyłam, że zaczęłam modyfikować swoja wishlistę lektur i zastępować niektóre pozycje tymi, które polecasz. A to jest niebezpieczne dla portfela ;)
    Znowu zaczyna mnie kolokwialnie pisząc kręcić wątek zaświatów, piekła itp, a wszystko przez pana od destabilizacji światów ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Chyba całkiem niedawno czytałam u ciebie recenzję pierwszej książki autora i wtedy mnie zaintrygowało,że taką powieść napisał młody piłkarz. Chcę i przeczytam obie części:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciekawa okładka.. Ale tematyka raczej niestety, nie moja. Może kiedyś taka książka wpadnie w moje ręce, to wtedy pewnie się skuszę. :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Muszę przeczytać, skoro książki tego pana są aż takie dobre. :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie wiem jak to możliwe, że nigdy wcześniej o tej książce nie słyszałam, bo z Twojej recenzji wynika, że mogłaby mi się bardzo podobać. Chyba będę mieć na nią oko :)

    OdpowiedzUsuń
  24. To coś dla mnie! Choć ogólnie stronię od prozy polskich pisarzy, tak ta książka mnie niesamowicie zaciekawiła. Nie mogę się doczekać aż wreszcie dorwę ją w swoje łapki. *o*

    OdpowiedzUsuń
  25. Zastanowię się ;) Niby jest fajna, ale nie do końca się przekonałam.

    OdpowiedzUsuń
  26. I kolejny raz coś dla mnie. Życia nie starczy na ciekawe lektury, ale mimo wszystko notuję sobie w notesiku, że i tę muszę dorwać. Zaciekawiłaś mnie swoją recenzją i narobiłaś mi apetytu. Znowu:P

    OdpowiedzUsuń
  27. Zaczynam chorować na tę serię :) Przeczuwam doskonałą i pełną napięcia historię, więc jak najszybciej muszę ją poznać.

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja już chyba mam ostatnio dosyć piekła i Lucyfera, ale może kiedyś się na nią skuszę, zobaczymy:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Krysiu świetna recenzja, gratuluję. A książka bardzo ciekawa, mam nadzieję, że kiedyś wpadnie mi w łapki.

    OdpowiedzUsuń
  30. Nie znam jeszcze pierwszej części, a to chyba od niej powinnam zacząć moją przygodę z tym autorem:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Chętnie, chętnie :) ale najpierw zacznę od tomu pierwszego :D

    OdpowiedzUsuń
  32. Hm, no. Może kiedyś sięgnę po tę powieść :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Nie wiem, jakoś nie mogę się do niej przekonać ;/

    OdpowiedzUsuń
  34. Brzmi niezwykle... mrocznie. I intrygująco. Myślę, że warto było by spróbować - choćby dla samej okładki. Kusi...

    OdpowiedzUsuń
  35. Książka zapowiada się super, bardzo podoba mi się okładka. Z przyjemnością przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Mam bardzo mieszane uczucia, co do tej książki ;) Z jednej strony chciałabym, a z drugiej obawiam się, że totalnie nie jest w moim stylu (co jest prawdą) i przez to nie będzie mi się podobała...
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  37. O, ale mnie ta książka zaciekawiła. Lubię takie mroczne klimaty

    OdpowiedzUsuń
  38. jeśli zdecyduję się na pierwszą cześć i mnie wciągnie ( a po fantastykę prawie w ogóle nie sięgam) to "Zachwianie" też przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  39. no nie wiem, trochę nie moje klimaty.. ale w sumie kto wie ;)

    OdpowiedzUsuń
  40. Jaka świetna okładka! Obie części już dopisane do listy 'CHCĘ KONIECZNIE' :)

    OdpowiedzUsuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...