Nigdy nie daj sobie wmówić, że Twoje życie nie ma sensu, że jest pozbawione wartości. To nieprawda. Ludzie, którzy to mówią, starają się leczyć własne rany, raniąc innych. Im to nie pomoże. Tobie, jeśli na to pozwolisz, może zaszkodzić. [Marcin Kaczmarczyk] ❤

wtorek, 15 września 2015

ZAPOWIEDŹ: ''Pąki lodowych róż'' oraz ''Wyznania randkowiczki''


Moi Drodzy,
już niebawem, dokładnie 28 września br. będą miały swoją premierę dwie wyjątkowe powieści:

''Pąki lodowych róż'' Zbigniewa Zborowskiego
oraz

 ''Wyznania randkowiczki'' Rosy Edwards

Miałam przyjemność poznać obie książki i napisać swoją rekomendację na okładkę. Dziękuję wydawnictwu Zysk i S - ka za ten zaszczyt.



Opis fabuły:
Nie każdy rodzinny sekret nadaje się do albumu. Niektóre budzą demony...

Latem 1939 roku Natalia, córka dziedziców z majątku na Wołyniu, liczy zaledwie 17 lat. Wybuch wojny zastaje ją we Lwowie. Wydarzenia, jakie stają się jej udziałem, szybko odzierają ją z dziewczęcych marzeń. Natalia zostaje zmuszona do podjęcia trudnych decyzji, a dokonane przez nią wybory odcisną piętno na losach jej potomków...

Kilkadziesiąt lat później Bartek, wnuk Natalii, musi stawić czoła traumatycznym wspomnieniom. Dla siebie i dla swojej żony Anny. Drążenie starej rodzinnej tajemnicy, w którą wplątana była nie tylko Natalia, ale też PRL-owscy oraz sowieccy notable, budzi wojenne demony. Bo wojna przecież się nie skończyła… Tli się w Afganistanie, Czeczenii, a nawet w mrocznych zaułkach Moskwy. Czy nieostrożność Anny i Bartka ściągnie jej odpryski także do Warszawy?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 


Opis fabuły:

  Rosy Edwards jest typową dwudziestokilkulatką. Pracuje dużo, zarabia znacznie mniej, niż by chciała. Oszczędza na jedzeniu, ale wydaje fortunę na kosmetyki. Jest nastawiona na karierę, jedynie nie wie w jakiej branży mogłaby ją zrobić. Uwielbia swoje życie w pojedynkę, ale część jej marzy o wielkiej miłości.
 
   Po kilku nieudanych randkach ze znajomymi znajomych (czytaj: byciu zmuszonym do umówienia się z najniższym/najgłupszym/najdziwniejszym znajomym), decyduje się założyć konto na Tinderze, aplikacji która zrewolucjonizowała świat wirtualnych randek. Nauczyło ją to kilku  niepisanych zasad:  zawsze odrzucaj faceta z czarno-białym zdjęciem profilowym (rudy lub brzydki); noszącego kapelusz (łysy); nie stojącego obok czegoś skalowalnego (170 cm i niżej).
 
   ''Wyznania randkowiczki'' to szczery i dowcipny głos pokolenia dzisiejszych dwudziestokilkulatków.

***

 W szczególności polecam powieść pana Zbigniewa. Istny majstersztyk! Chociaż druga propozycja także jest godna uwagi :)

Zapraszam wszystkich zainteresowanych. Recenzje niebawem. 

Skusicie się?

41 komentarzy:

  1. Bardzo podoba mi się opis fabuły pierwszej książki. takie opowieści z wojną w tle zawsze czyta się dobrze i człowiek w taką zadumę popada:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jesteś niesamowita Cyrysiu :) pędzisz jak szalona! <3 Oby tak dalej!

    OdpowiedzUsuń
  3. Serdecznie gratuluję ;) Książka pana Zborowskiego bardzo mnie kusi ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratulacje, Cyrysiu! Oby było tylko lepiej!

    OdpowiedzUsuń
  5. wow,wow,wow!!!! Obie książki zapowiadają się bardzo obiecująco.

    OdpowiedzUsuń
  6. Na "pąki.." bym się skusiła :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Obie książki bardzo chętnie bym przeczytała :). Gratuluję rekomendacji!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jejku, gratuluję :D
    Niebawem staniesz się sławna!
    Co ja mówię - już jesteś ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratuluję, Chyba niedługo dostaniesz ksywkę Crysia patronka książek Hehehe.

    OdpowiedzUsuń
  10. Choć książki bardzo się różnią, wyjątkowo mam ochotę na obie. Gratuluję polecajek na okładce.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ogromne gratulacje za napisanie rekomendacji na okładki! Jej! Ale zazdrość mnie zżera! Jesteś wielka ;). A ja z kolei mam chrapkę na drugą powieść ;D Potrzebuję czegoś właśnie lekkiego i zabawnego ;).

    OdpowiedzUsuń
  12. Gratuluję! Już dałam się skusić, zwłaszcza "Radnkowiczce" ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Gratuluje ! ;) Mnie jakoś bardziej zainteresowały Pąki lodowych róż. Zdecydowanie bliżej moich klimatów. Chociaż myślę, że druga książka może być miłym, wieczornym relaksem :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo mnie zaciekawily "Pąki lodowych róż", chętnie je przeczytam w miarę możliwości;)

    Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  15. Książki wydają się być bardzo ciekawe, mam nadzieję, że będzie dane mi je przeczytać :)
    Gratuluje rekomendacji!
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ~Nataliaaa
    http://happy1forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Gratuluję! :)
    Książki bardzo chętnie bym przeczytała. Szczególnie zainteresowała mnie ta pierwsza :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Chciałam napisać coś oryginalnego, ale nie wyszło. Tak więc gratuluję!!!
    Pierwsza książka mnie zaintrygowała :) Czekam na recenzję.

    OdpowiedzUsuń
  18. Jakoś czuje, że obie pozycje nie dla mnie. Gratuluje rekomendacji :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Opowieść dla singli już mi się podoba :D
    Gratuluję serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Na sagę rodzinną skusiłabym się:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Serdecznie gratuluję :) I czekam na recenzje!

    OdpowiedzUsuń
  22. Gratuluję rekomendacji! Po książki chętnie sięgnę! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Gratulowałam rekomendacji już na fb, gratuluję i tutaj :) Kolejny wspaniały sukces :) "Pąki lodowych róż" przeczytam z pewnością :) Urzekająca okładka :) Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Książką Zborowskiego bym chętnie przeczytała. Wielkie, wielkie gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
  25. ''Wyznania randkowiczki'' mnie ciekawią ;)
    gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Na tą pierwszą skuszę się na pewno, wydaje się na prawdę godna uwagi i wznosząca wiele treści historycznych, ale w lekki i przystępny sposób :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Obie książki mnie zainteresowały, ale szczególnie publikacja Zborowskiego. Czytałam "Trzy odbicia w lustrze" i bardzo polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  28. o randkowiczce chętnie bym poczytała:D

    OdpowiedzUsuń
  29. Mnie "Pąki lodowych róż " przypadłyby do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ciekawią mnie "Wyznania randkowiczki", w końcu jakaś bohaterka w mniej więcej moim wieku:)

    OdpowiedzUsuń
  31. "Pąki lodowych róż" - tak, tak, tak <3 już się nie mogę doczekać. Takiej książki jak najbardziej mi trzeba, mam ogromną ochotę poznać jej historię :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Mnie obie skusiły dzisiaj podczas przeglądania zapowiedzi :) Gratuluję :)
    Moje-ukochane-czytadelka

    OdpowiedzUsuń
  33. Oczywiście gratuluję :)
    Muszę przyznać, że obie książki wydają się interesujące, ale to pewnie magia Twoich rekomendacji :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Druga pozycja to dla mnie lektura obowiązkowa ;)

    OdpowiedzUsuń
  35. Pierwsza książka zdecydowanie trafią w moje zainteresowania - historia Polski, zwłaszcza ta trudna i współczesna, to temat w literaturze, który bardzo lubię. I jeszcze piękny i zagadkowy tytuł :)
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  36. Muszę przeczytać "Wyznania randkowiczki" :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Czytałam jedynie "Nowego drapieżnika" Zborowskiego. Może skuszę się także na tę książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  38. Gratuluję wyróżnienia na okładkach! :) Na razie nie jestem zainteresowana żadną z tych książek, choć twoje rekomendacje trochę mnie zainteresowały, także z niecierpliwością czekam na recenzje. :)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  39. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...