Nigdy nie daj sobie wmówić, że Twoje życie nie ma sensu, że jest pozbawione wartości. To nieprawda. Ludzie, którzy to mówią, starają się leczyć własne rany, raniąc innych. Im to nie pomoże. Tobie, jeśli na to pozwolisz, może zaszkodzić. [Marcin Kaczmarczyk] ❤

wtorek, 1 grudnia 2015

Fikcyjny układ


Uwikłani. Pokusa
Laurelin Paige

Tytuł oryginału: Fixed on you
Cykl: Uwikłani
Wydawnictwo: Kobiece
Liczba stron: 360
Ocena: 5+/6   







Ona zatraca się w swoich chorobliwych obsesjach.
On skrywa mroczne tajemnice z przeszłości.

  Alayna Withers to młoda, atrakcyjna i niezwykle inteligentna dziewczyna, która właśnie obroniła tytuł MBA na prestiżowej nowojorskiej uczelni. Mimo to nadal pragnie pozostać w swojej pracy (w klubie nocnym), ale na stanowisku menedżera. Szybko nadarza się okazja, żeby porozmawiać nowym właścicielem lokalu o swoim awansie. Jednak przystojny miliarder Hudson Pierce ma wobec niej inne plany.

,,Chciałbym ci zaoferować pieniądze za pomoc w rozwiązaniu pewnego problemu. Uznałem, że idealnie nadajesz się do takiej pracy. (…)
- Potrzebuję cię, żebyś zerwała zaręczyny. (…)
- Uch, co takiego? A czyje?
Hudson ponownie odchylił się na oparcie sofy. Jego szare oczy błyszczały w migocącym świetle klubu.
- Moje.''

  Czy Alayna przyjmie niecodzienną propozycję? A może uniesie się honorem i stanowczo odmówi?

  Laurelin Paige to słynna amerykańska autorka serii erotycznych. Jej książki niezmiennie utrzymują się na szczytach list bestsellerów. Jest dumną członkinią międzynarodowego stowarzyszenia Mensa. W przerwach między pisaniem kolejnych rewelacyjnych powieści uwielbia śpiewać, oglądać Grę o tron albo marzyć o Michaelu Fassbenderze. ''Pokusa'' to pierwsza część trylogii erotycznej ''Uwikłani'', którą pokochały miliony kobiet na całym świecie. Rozpętała prawdziwe szaleństwo i z pewnością zainteresuje wszystkie fanki takich autorek, jak: E. L. James, S. Day czy I. Cao.

  Literatura erotyczna to dla niektórych czytelników temat tabu, ale nie dla mnie. Bardzo lubię tego typu książki. Jestem zdania, że mężczyźni mają swoje filmy dla dorosłych, a kobiety swój ''wibrator dla zmysłów''. Dlatego kiedy w moje ręce wpadła ''Pokusa'', ucieszyłam się jak małe dziecko na widok upragnionej zabawki. Historia sama w sobie wprawdzie nie zaskakuje niczym oryginalnym, ale ma w sobie coś, co sprawia, że nie można ani na moment oderwać się od czytania. Widzimy dwoje młodych ludzi, którzy dla wzajemnych korzyści postanawiają udawać przed całym światem, że są w sobie zakochani. Niestety zasady układu nieco się komplikują. Hudson z łatwością umie segregować elementy swojego życia, za to Alayna nie potrafił rozgraniczyć udawania od prawdy. Czy w zaistniałej sytuacji będą kontynuować swój plan? Tego musicie dowiedzieć się sami.

  Największą zaletą powieści są główni bohaterowie
oraz zachodzące między nimi interakcje. Hudson to szczery, bezkompromisowy, urodzony przywódca i manipulator – zawsze dostaje to, czego chce. Uważa, że jest całkowicie niezdolny do miłości, ponieważ przejawia pewnego rodzaju zaburzenia. Natomiast seksowna, ambitna i zdeterminowana Alayna kocha aż nadto, a co za tym idzie - ma na swoim koncie konflikty z prawem. Lecz mimo problemów oboje próbują jakoś radzić sobie w świecie osób stabilnych emocjonalnie. Z całych sił kibicowałem temu fikcyjnemu związkowi. Na pozór łączy ich tylko dziki seks, acz stopniowo coś zaczyna się zmieniać. Jednak, jak to w bajkach bywa, pojawia się okrutna wiedźma oraz intrygi, wzajemne uszczypliwości, manipulacje i oficjalne wbijanie sobie szpilki. Zatem przygotujcie się na emocjonujące konfrontacje, nieprzyjemne epizody i kłopotliwe sytuacje. 

  Świetna pozycja. Przeczytałam jednym tchem. Całość poprowadzona została z punktu widzenia Withers, co wzmaga wrażenie autentyzmu, nadaje obrazowi większej wiarygodności. Na plus oceniam styl pisania autorki – lekki, swobodny, acz bardzo konkretny. Kiedy trzeba jest subtelnie, romantycznie, innym razem żywiołowo, dynamicznie i z pazurem. Tempo akcji bez zarzutu – równe i żwawe. Poprawna jest również psychologiczna kreacja postaci. Nie są to żadne wyidealizowane marionetki, tylko ludzie z krwi i kości, którzy mają różne życiorysy, swoje słabe strony i gorsze dni. Brakowało mi jedynie możliwości głębszego poznania sylwetki brata Alayny i jego chłodnej relacji z siostrą. Mam nadzieję, że w kontynuacji serii jego obecność będzie bardziej odczuwalna. Oczywiście znajdziemy tu także odważne, bezpruderyjne opisy scen łóżkowych. W niektórych momentach moja wyobraźnia działała na zwiększonych obrotach. Kończąc, wspomnę, że niebawem ukaże się drugi tom tej trylogii, zatytułowany ''Obsesja'', oraz trzeci, pod tytułem ''Na zawsze''. Będzie też odrębna część ''Hudson'', która ukazuje całą historię z perspektywy głównego bohatera, czyli Hudsona Pierce’a. Już się nie mogę doczekać!

  Ta książka jest jak narkotyk: nęci, sprawia przyjemność i uzależnia. Uwodzicielsko i z temperamentem pokazuje, że miłość ma wiele odcieni i jest zdolna pokonać wszelkie granice. Co tu więcej pisać, po prostu Ulegnij ''Pokusie'', a z pewnością nie pożałujesz!

***

36 komentarzy:

  1. Od dłuższego czasu zastanawiam się nad nią :) Twoja recenzja rozwiała moje wszystkie wątpliwości! Dodaję jako nową pozycje na liście do Mikołaja.
    modnaksiazka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doskonała decyzja :) Na pewno się nie zawiedziesz.

      Usuń
  2. Chyba za bardzo mi przypomina serię Wyd. Zysk i S-ki "Piękny drań" itp. Ale czasem lubię się wciągnąć w jakiś taki erotyk, taką odskocznię... Zobaczymy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ''Piękny drań'' kompletnie nie przypadł mi do gustu. Za to ''Uwikłani'' są świetnym, emocjonującym erotykiem. Polecam!

      Usuń
  3. Nie wiem czemu, ale przepadam bardzo za męskimi bohaterami, którzy manipulują całym światem, a później stopniowo wychodzi ich bardzo subtelna strona. Myślę, że ta pozycja zawieruszy mi w głowie, dawno nie czytałam ognistego romansu, a widzę, że mogę spodziewać się żwawej akcji. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mnie akurat taki schemat ogromnie kręci :) Dlatego ''Pokusa'' idealnie wpasowała się w mój gust czytelniczy.
      Również pozdrawiam.

      Usuń
  4. Jestem świeżo po lekturze i uważam, że książka jest bardzo dobra. Jeden z lepszych erotyków jakie do tej pory czytałam. Nie mogę się doczekać kolejnej części.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie się cieszę, że mamy podobne zdanie na temat tej książki :) Ja również czekam z niecierpliwością na drugi tom :)

      Usuń
  5. Wiesz, jak się u mnie kończy zetknięcie z erotykami. I wcale nie dlatego, żebym je uważała za jakieś tabu. Mnie nie przekonują, ale najważniejsze, że Twoje oczekiwania spełniają:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurczę, nie lubię powieści erotycznych, ale ten cytat mnie zaciekawił i to niecodzienne zadanie xd może i tym razem się skuszę, kto wie?

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak szybko przeczytałaś :) W pełni zhadzams się z Twoją recenzją, choć językowo powieść ta nie powala. Za to klimat pełnokrrrrrwistego erotyku jak najbardziej jest :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tylko listonosz dostarczył mi książkę, to z miejsca zabrałam się za czytanie :)
      Odnośnie stylu pisania, faktycznie mogłoby być lepiej, ale z drugiej strony, rzadko które erotyki napisane są mega dobrze :)

      Usuń
  8. Steasznie mnie zainteresowalas! Mam chęć na nią
    :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kusi wszystko - okładka, cytat i Twa recenzja. Poproszę Mikołaja o taki "wibrator dla zmysłów" :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak kusiłaś, że Paulina ma już swój egzemplarz ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzisiaj do mnie przyszła ta książka i niedługo ją przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Może kiedyś się przekonam do tego gatunku :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mnie na razie ten gatunek mało przekonuje, a fabuła wydaje mi się bardzo wtórna, tak więc szukać książki nie będę.

    OdpowiedzUsuń
  14. Zastanawiałam się czy ją przeczytać. Teraz nie mam wątpliwości :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Skoro przeczytałaś jednym tchem to muszę koniecznie zajrzeć. Zachęciłaś mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Książka właśnie do mnie dotarła. Oby spodobała mi się tak samo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę wiele pozytywnych wrażeń i czekam na recenzję :)

      Usuń
  17. Zastanowię się nad tym tytułem :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Lubię takie historie, więc czemu nie? ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. To nowe wydawnictwo idzie jak burza :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Długi czas w ogóle nie czytałam erotyków, ale ta seria mnie na tyle ciekawi, że muszę się w końcu za nią zabrać;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wybieram książkę ,, Kiedy Wolność mówi Szeptem

    OdpowiedzUsuń
  22. O rany! Twoja recenzja jest pierwszą tej książki, jaką przeczytałam, ale to co zobaczyłam wystarcza bym absolutnie nie mogła się doczekać lektury! Koniecznie będę musiała zdobyć ten tytuł, bo zapowiada się pikantnie i intrygująco - a takie połączenie jest moim ulubionym. :)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja tylko skończe czytac "Pulse" to napewno węzmę do ręki "Pokusę" :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Też przeczytałam jednym tchem ;) Super książka i już nie mogę doczekać się kolejnych części :D

    OdpowiedzUsuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...