Nigdy nie daj sobie wmówić, że Twoje życie nie ma sensu, że jest pozbawione wartości. To nieprawda. Ludzie, którzy to mówią, starają się leczyć własne rany, raniąc innych. Im to nie pomoże. Tobie, jeśli na to pozwolisz, może zaszkodzić. [Marcin Kaczmarczyk] ❤

sobota, 24 września 2016

Muzyczna sobota - Dobre, bo polskie!

Kochani,

W kolejnej odsłonie cyklu: Muzyczna Sobota - Dobre, bo polskie, proponuję piosenkę ,,Zapomnij mnie'' Sarsy.

 
Sarsa Markiewicz - wokalistka, kompozytorka, autorka tekstów, gra na ukulele, gitarze i instrumentach klawiszowych. Zajmuje się również kamertonoterapią. Szturmem podbiła polskie listy przebojów swoim debiutanckim singlem "Naucz mnie". Uczestniczka piątej edycji programu "The Voice of Poland". Jej znakiem rozpoznawczym jest oryginalna fryzura, którą fani wokalistki nazwali "sarsorogami". 

Oficjalna strona SARSY: klik

„Zapomnij mi” to trzeci, po „Naucz mnie” i „Indiana”, singiel z najnowszego albumu Sarsy. Klipy do obydwu wspomnianych utworów biły rekordy popularności w sieci. 
 
 Jako ciekawostkę dodam, że SARSA rekomenduje książkę ,,Motyle i ćmy'', którą miałam przyjemność objąć swoim patronatem medialnym.
 
  Wyjątkowa barwa głosu. Zgadzacie się ze mną?
 

Tekst piosenki:


W głowie ciaśniej układam każdą myśl,
zagłuszę dziś.
Zapomnij mi.
Rozwijam taśmy naszych dni,
krótki film.
Zapomnij mi.
Nie zawsze było tak,
jak chcesz.
Nie było Ci lżej,
nie pamiętaj tego mi!

Dawno mnie nie ma!
Nie ma!
Nie zabiorę cię do snu,
nie ratuj mnie!
Nie ma!
Nie ma!
Nie zabiorę cię do snu,
nie ratuj mnie!

Miłość jedna robi mi straty.
Miłość jedna robi mi straty.
Miłość jedna robi mi straty.
Miłość jedna robi mi straty.

Początków nie pamięta nikt,
brakuje dni.
Zapomnij mi.
Ulatuje lęk, nie czuję nic,
nie czuję nic.
Zapomnij mi.
Jedną z wielu rzeczy jesteś dziś,
jedną z wielu niepotrzebnych.
Nie pamiętaj tego mi!

Dawno mnie nie ma!
Nie ma!
Nie zabiorę cię do snu,
nie ratuj mnie!
Nie ma!
Nie ma!
Nie zabiorę cię do snu,
nie ratuj mnie!

Miłość jedna robi mi straty.
Miłość jedna robi mi straty.
Miłość jedna robi mi straty.
Miłość jedna robi mi straty.

Nie biorę nic do snu,
nie pamiętaj mi,
nie biorę nic do snu,
nie pamiętaj tego mi!

Dawno mnie nie ma!
Nie ma!
Nie zabiorę cię do snu,
nie ratuj mnie!
Nie ma!
Nie ma!
Nie zabiorę cię do snu,
nie ratuj mnie!

Miłość jedna robi mi straty.
Miłość jedna robi mi straty.
Miłość jedna robi mi straty.
Miłość jedna robi mi straty.

18 komentarzy:

  1. Jedyna piosenka z płyty Sarsy , która mi się podoba. Po tym co i jak śpiewała w The Voice spodziewałam się, że z autorską muzyką pójdzie w inną mniej komercyjną stronę. Jeśli o to chodzi to się trochę rozczarowałam, ale wiem też jaki jest tego powód. W dzisiejszym świecie jeśli chce się żyć tylko z muzyki to trzeba nagrywać właśnie taką. Na niszowej, bardziej ambitnej nie da się zarobić. Dlatego też niektórzy uczestnicy programu podejmują to ryzyko i nagrywają radiowe płyty, a inni zostają sobą , tworzą muzykę nie radiową i pojawiają się potem komentarze, że nie zrobili kariery, że nic o nich nie słychać itd. A tymczasem oni robią sobie swoje z dala od mediów. Wydaje mi się, że Sarsa jest tak pośrodku. Nagrywa hity, a jednocześnie pozostaje sobą. Sama pisze teksty, muzykę i ma niezwykły głos.

    OdpowiedzUsuń
  2. Coraz popularniejsza w Polsce jest ostatnio :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jedna z nielicznych, która po tego typu programach coś robi i wciąż o niej słychać ;).

    OdpowiedzUsuń
  4. Ma w sobie coś przykuwającego uwagę ta piosenka.

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety, ale nie jestem fanką jej utworów ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię tą piosenkę najbardziej z całego jej dorobku. Ma to coś. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo podobała mi się w The Voice of Poland, kibicowałam jej od samego początku. Płytę kupiłam w dniu premiery i trochę się zawiodłam, bo myślałam, że muzycznie obierze nieco inny kierunek. Ale za to "Zapomnij mi" to jeden z moich ulubionych kawałków z tego albumu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli sięzgadzamy, mam też wrażenie, że w piosenkach z tej płyty nie wykorzystuje w pełni swojego głosu, nie bawi się nim tak jak to robiła w The Voice.

      Usuń
  8. Ja niestety nie przepadam za polską muzyką, wolę stare i to naprawdę stare utwory zagranicznych zespołów ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja nie przepadam za tą piosenką ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja tam swego czasu bardzo lubiłam tą piosenkę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Sarsa ma wspaniały głos. Mocno trzymałam za nią kciuki w "The Voice of Poland". Tylko tak ten repertuar jej obecny to średnio mi pasuje... Może z czasem coś się zmieni. Jedno muszę przyznać: wyróżnia się niesamowicie dziewczyna pozytywnie ze swoim imagem ;)

    Pozdrawiam, zapraszam do siebie na nowy post. Tym razem "Sońka"
    Na planecie Małego Księcia

    OdpowiedzUsuń
  12. Pamiętam, że oglądając edycję Voice'a z jej udziałem, to właśnie ona była moją faworytką. Niebanalny głos, własne interpretacje utwór, zdecydowanie do mnie trafiały. Jednak po wydaniu pierwszych już singli, pomyślałam sobie - co się z Tobą dziewczyno stało? No tak - komercja, nic nowego. W końcu to oczywiste, że piosenki z przesłaniem nie będą puszczane w wszechobecnych mediach, a proste utwory, z banalną linią melodyczną i nijakim tekstem biją rekordy popularności. I chociaż "Zapomnij mi" to utwór, jaki najbardziej do mnie przemówił, bo jako tako jeszcze ma ciekawy tekst, to i tak jestem zawiedziona, chociażby "Indianą", która jest dla mnie totalną porażką i zlepkiem słów bez żadnego sensu. ;)
    Pozdrawiam,
    A.

    OdpowiedzUsuń
  13. A mnie ta piosenka się nie podoba :(
    justboooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...