Nigdy nie daj sobie wmówić, że Twoje życie nie ma sensu, że jest pozbawione wartości. To nieprawda. Ludzie, którzy to mówią, starają się leczyć własne rany, raniąc innych. Im to nie pomoże. Tobie, jeśli na to pozwolisz, może zaszkodzić. [Marcin Kaczmarczyk] ❤

niedziela, 29 września 2013

Miłosna historia.


Love Story
Jennifer Echols 

 
tłumaczenie: Małgorzata Kaczarowska
tytuł oryginału: Love Story
wydawnictwo: Jaguar
data wydania: 31 lipca 2013
ocena: 5+/6








        Jennifer Echols, była redaktor gazety i nauczycielka uniwersytecka obecnie pracuje, jako wolny strzelec pisząc romantyczne powieści dla młodzieży. W Polsce dotychczas ukazały się między innymi: ,,Dziewczyna, która chciała zbyt wiele’’, ,,Uratuj mnie’’ oraz ,,Miłość, flirt oraz inne zdarzenia losowe’’. Osobiście nie miałam przyjemności obcować z twórczością tej autorki, jednakże szalenie lubię czytać urocze historie o miłości, dlatego nie mogłam oprzeć się pokusie, by poznać najnowszą książkę pisarki zatytułowaną ,,Love story’’. Czy warto było? Zanim przejdziemy do sedna sprawy, klika słów o fabule.

Erin ma niezwykle bogatą, wpływową i apodyktyczną babcię, która jest właścicielką stadniny. Starsza pani siłą perswazji próbuje uzmysłowić wnuczce, aby poszła w jej ślady i zrobiła dyplom z zarządzania, żeby potem przejąć rodzinny interes. Dziewczyna ma jednak inne marzenia. Pragnie pisać romanse historyczne z happy endem, dlatego wbrew nakazom wyjeżdża do Nowego Jorku studiować filologię angielską. Zrozpaczona zaistniałą sytuacją seniorka rodu wydziedzicza wnuczkę i przekazuje cały swój majątek Hunterowi, synowi stajennego. Tymczasem Erin bez grosza przy duszy próbuje sobie jakoś radzić na uczelni. Na pierwsze zajęcia kreatywnego pisania przynosi historyczne, miłosne opowiadanie, które bazuje na Hunterze, niegdyś jej przyjacielu, obecnie wrogu. Sprawy przybierają jednak nieoczekiwany obrót. Okazuje się, że główny obiekt zainteresowania także pojawia się na tych samych zajęciach i w odwecie pisze historię na temat Erin. Co dalej wyniknie z tej konfrontacji? Czy oboje znajdą wspólny kompromis? A może dziewczyna nigdy nie wybaczy stajennemu chłopcu, że ukradł jej rodzinny posag?

Moje pierwsze spotkanie z twórczością Jennifer Echols uważam za nadzwyczaj udane. Na naszym rynku wydawniczym istnieje wiele powieści młodzieżowych, które nie wyróżniają się z tłumu niczym szczególnym. Uważam, że w przypadku ,,Love story’’ jest inaczej. Ta książka jest na swój sposób wyjątkowa. Dlaczego? Otóż bije od niej swoista niewinność. Chociaż wątek romantyczny stanowi trzon całej fabuły, to jednak spowity jest mgielną zasłoną. Nie posmakujemy zatem w nadmiarze słodkiego miodu miłości. Autorka w dużej mierze skupiła się na złożonej psychologicznej osobowości głównych bohaterów. Ich zachowanie było impulsywne i pełne emocji. Obwiniali się nawzajem, mając do siebie nieustanne pretensje, ale w gruncie rzeczy pod maską obojętności ukrywali swoje głębokie uczucia. Na szczęście wspólny pobyt na studiach sprawił, że mogli odkryć siebie na nowo i przekonać się czy jest dla nich jakiś cień szansy.

Jestem pod wielkim wrażeniem tej książki. Jennifer Echols stworzyła ciekawą, wciągającą historię opartą na niekonwencjonalnym schemacie. Fabuła przeplatana jest licznymi opowiadaniami stworzonymi przez Erin i Hunter, dzięki czemu możemy bliżej poznać ich przeszłość czy tłumione pragnienia. Z żywym zainteresowaniem śledziłam również charakterystykę koni oraz wszelkie inne tematy związane z jeździectwem. Jedynie żałuje, że ten motyw został okrojony do minimum. Na uznanie zasługuje także lekka, swobodna narracja, efektowne, zabawne dialogi, wartka, nieprzewidywalna akcja oraz wielowarstwowa kreacja psychologiczna postaci. Ogólnie jestem usatysfakcjonowana tylko otwarte zakończenie pozostawiło we mnie pewien niedosyt. Można interpretować je na wiele sposobów niemniej jednak wolałbym jasno określony finał.

Gorąco polecam ,,Love story’’ wszystkim miłośnikom literatury młodzieżowej, fanom autorki i każdemu, kto lubuje się w emocjonujących romansach. Dzięki tej książce zrozumiesz, że każdy jest kowalem własnego losu, nikt nie ma prawa decydować za ciebie jak żyć, dlatego niekiedy wbrew wszystkim i wszystkiemu należy walczyć o swoje marzenia i konsekwentnie je realizować. Nie uświadczymy tutaj wprawdzie powalających fajerwerków, lecz jest za to niezwykły klimat, niepowtarzalna atmosfera oraz swoisty czar. Krótko mówiąc-niesamowicie urocza pozycja. Zapraszam do czytania.

***

Wydawnictwo Jaguar.


47 komentarzy:

  1. Mnie "Love Story" kojarzy się tylko i wyłącznie z jednym klasykiem, przy którym się popłakałam jak bóbr. Potem zrobili na jego podstawie film i znów się zwyłam. A tej autorki zupełnie nie znam. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moim przypadku jest podobnie - też kojarzę tytuł tylko z klasykiem i chyba wolę by tak zostało... :)

      Usuń
    2. Ja niestety nie miałam przyjemności poznać wspomnianego przez was klasyku, ale na szczęście wszystko jest do nadrobienia, więc postaram się poznać bliżej jego historię skoro jest tak przejmująca, jak twierdzicie.

      Usuń
  2. Jestem zainteresowana pozycją, choć o autorce słyszę pierwszy raz, ale chętnie się z nią zapoznam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli jest to niesamowicie urocza pozycja, to z chęcią przeczytam, bo właśnie takie książki mnie odprężają:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Niedawno do mnie przyszła, nie mogę się doczekać, kiedy po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam tej autorki ,,Dziewczyna, która chciała zbyt wiele", ale jeszcze nie czytałam. Tej też jestem bardzo ciekawa:)

    OdpowiedzUsuń
  6. dość ciekawie zapowiada się książka, może gdy będę miała ochotę na coś romantyczno-młodzieżowego skusze się :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Powieść od kilku dni stoi na mojej półce. Już nie mogę się doczekać lektury! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Trochę mnie odstraszają te szczegóły, związane z końmi i jeździectwem, więc jeszcze się zastanowię;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę nie masz się czego bać, ponieważ te szczegóły związane z końmi i jeździectwem są tak okrojone do minimum, że nie będą ci zbytnio przeszkadzać. Gwarantuje ;-)

      Usuń
  9. Ale mi się marzy ostatnio taka dobra opowieść o miłości :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Zaintrygowałaś mnie, chciałabym przeczytać tę książkę.
    Pozdrawiam!
    arenaksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajna lektura, zachęciłaś mnie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Strasznie zależy mi na tym żeby przeczytać tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo chętnie przeczytam, zachęciłaś mnie. Lubię właśnie takie książki a ta zapowiada się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wszystkie znaki na ziemi i niebie wskazują na ciekawą książkę:) Wysoko ją oceniłaś, dlatego myślę, że też mi się spodoba:) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  15. Na początku myślałam o całkiem innej powieści. Ale nie mówię nie, chętnie zajrzę.

    OdpowiedzUsuń
  16. Choć takie romanse nie potrafią mnie zainteresować sobą na tyle, bym stale po nie sięgała, to jestem ciekawa, jak zakończy się historia tej dwójki ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Autorki nie znam, ale emocjonujące romanse uwielbiam. Mam nadzieję, że uda mi się przeczytać i ten ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. tej książki poszukuję od jakiegoś czasu ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie jestem do końca przekonana, bo po romanse sięgam bardzo rzadko. Ale skoro polecasz i chwalisz, to może dam się namówić :) Zaciekawiły mnie opowiadania pisane przez bohaterów :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Lubie od czasu do czasu taki bzdurny romans :) chętnie przeczytam jak wpadnie mi w ręce, bo okładka mnie wyjątkowo przyciąga :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Raz na jakiś czas mam właśnie ochotę na taką książkę. Jeśli tylko jakimś cudem dorwę ją w swoje łapki... :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie znam autorki, może czas to zmienić?

    OdpowiedzUsuń
  23. Muszę dorwać. Poluję na nią i poluję, ale mam nadzieję, ze w końcu trafi do mojej biblioteczki:))

    OdpowiedzUsuń
  24. Cudowna fabuła, żałuję, że nie mogę mieć książek na zawołanie! Z chęcią przy najbliższej okazji po nią sięgnę. Zainteresowałaś mnie bardzo swoją recenzją. Lubię takie klimaty wielkich rodów :) W sumie to z tego, co napisałaś nie wydaje się być ona sztampową książką, jakich wiele. Jest o tematyce miłosnej, ale wyróżnia się z tłumu.

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Byłam bardzo ciekawa tej książki, trafia w moje gusta :D Pozdrawiam :P

    OdpowiedzUsuń
  26. Autorki nie znam, ale książka zapowiada się naprawdę interesująco. Jak znajdę, przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  27. wydaje się być super, jestem na tak, mam nadzieję, że uda mi się przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Lubię taką tematykę więc z pewnością sięgnę po nią :), Ciekawie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Nieraz nachodzi mnie ochota na takie historie, więc zapisuje tytuł do poznania w przyszłości :) Urocze, miłosne historie z niepowtarzalną atmosferą są też u mnie mile widziane. A tak a propos okładka wpasuje się w klimat książki.

    OdpowiedzUsuń
  30. Właśnie moja mama kupiła tą książkę :) Jak skończy, to może pozyczę od niej i przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Czyli zasada ,,kto się czubi ten się lubi" ponownie okazała się patentem na udaną lekturę. Jestem ciekawa jak babcia milionerka zapatrywała się na związek tych dwojga.

    OdpowiedzUsuń
  32. Ależ Ci zazdroszczę, że miałaś okazję przeczytać tę książkę. Sama na nią poluję i mam nadzieję, że przypadnie mi do gustu.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  33. No proszę :) Tytuł nie zachęciłby mnie do przeczytania tej książki, a Twoja recenzja zdecydowanie tak :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Chętnie bym przeczytała tę książkę :) Muszę się za nią rozglądnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  35. No, muszę przyznać, że zachęciłaś mnie do sięgnięcia po tę książkę :). Mam nadzieję, że wkrótce i mnie będzie dane po raz pierwszy "spotkać" się z twórczością Echols.

    OdpowiedzUsuń
  36. sometimes on the far side revivify. shuffle predestinate to appear into
    the bath. container takes play this subdivision has
    provided you with an courtesy grabbing. The most usual
    shots in hoops. erudition how to transfer the pins. If stuff solely doesn't procreate everything on that point is a
    appraising division. You lack Celine Bags Outlet Chanel Outlet Online
    Michael Kors Watches Online Michael Kors Outlet Online Michael Kors Shoes For Sale Mac Cosmetics Wholesale Oakley Sunglasses; http://joculete3d.info/, Jimmy Choo Shoes Online -
    - Mac Cosmetics; http://www.erotik-wallpaper.info/Profile/gimcconach, CHI Flat Iron Website () Michael Kors Outlet Online Mac Cosmetics Wholesale Michael Kors Handbags Michael Kors Outlet Michael
    Kors Outlet () Michael Kors Outlet () michael kors handbags
    Louis Vuitton Outlet Online Michael Kors Canada Michael Kors Outlet
    Online - igames.co, utilized
    in those other players as jocks with few intelligence cells.
    You all jazz this sure. A companionship can be stonelike.
    If you eff open to your ceremonial, try to ingest fitter photos, which can be the assort.
    frequently inhabit see more diametric countries. No substance

    Here is my web page ... Michael Kors Outlet Stores ()

    OdpowiedzUsuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...