Nigdy nie daj sobie wmówić, że Twoje życie nie ma sensu, że jest pozbawione wartości. To nieprawda. Ludzie, którzy to mówią, starają się leczyć własne rany, raniąc innych. Im to nie pomoże. Tobie, jeśli na to pozwolisz, może zaszkodzić. [Marcin Kaczmarczyk] ❤

niedziela, 22 września 2013

Konkurs z książką ,,ŁATWOPALNI'' A.Lingas-Łoniewskiej.

Wielkimi krokami zbliża się premiera najnowszej książki Agnieszki Lingas Łoniewskiej - ŁATWOPALNI. Jej tytuł adekwatnie nawiązuje do popularnej piosenki Maryli Rodowicz, dlatego dzisiejszy konkurs również będzie oscylował wokół muzycznej atmosfery. Co należy zrobić?

Otóż wystarczy w komentarzu napisać: Która POLSKA PIOSENKA najlepiej odzwierciedla Twoje życie, usposobienie lub charakter?

Osoba, której uzasadnienie najbardziej przypadnie mi do gustu otrzyma niepowtarzalną, cudowną i szalenie poruszającą książkę Agnieszki Lingas- Łoniewskiej.


Recenzja ,,Łatwopalnych'': KLIK.

Zapraszam do zabawy.

Zapraszam również do polubienia wydawnictwa FILIA na Facebooku, głównego sponsora w/w nagrody: KLIK.

Regulamin:
1.Organizatorem konkursu jest właścicielka bloga: Świat książek i ja...
2.Sponsorem nagrody jest wydawnictwo FILIA.
3. Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest napisanie w komentarzu odpowiedzi na pytanie: Która POLSKA PIOSENKA najlepiej odzwierciedla Wasze życie, usposobienie lub charakter? 
4. Konkurs trwa od 22 września 2013 roku do 26 września 2013 roku do godz. 23.59
5. Ogłoszenie zwycięzcy nastąpi 28 wrzesień 2013 roku.
6. Nagrodą jest 1 egzemplarz książki ,,Łatwopalni'' Agnieszki Lingas- Łoniewskiej..
7. W konkursie mogą brać udział osoby posiadające blogi oraz anonimowy uczestnicy, którzy popiszą się imieniem/nickiem oraz podadzą adres mailowy.
8. Konkurs skierowany do osób posiadających adres zamieszkania w Polsce.
9. Ze zwycięzcą skontaktuję się drogą mailową. W przypadku, gdy zwycięzca w ciągu 7 dni nie odpowie na wiadomość, nastąpi losowanie innego wygranego.
10. Konkurs nie podlega przepisom Ustawy z dnia 29 lipca 1992 roku o grach i zakładach wzajemnych (Dz. U. z 2004 roku Nr 4, poz. 27 z późn. zm.)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
banerek dla zainteresowanych




49 komentarzy:

  1. Świetny konkurs:) Piosenką, która najbardziej odzwierciedla może nie mój charakter, ale sposób myślenia jest: Ja wysiadam - Anny Marii Jopek. W pewnym momencie po prostu postanowiłam sobie: Stop! Dosyć kłopotów i wariackiej karuzeli. Teraz zajmę się tym, co lubię - i założyłam blog:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super nagroda, ale muszę pomyśleć nad odpowiedzią.

    OdpowiedzUsuń
  3. O, pytanie wymagające odpowiedzi. Tym trudniejsze, iż wymaga polskiej piosenki. Na szczęście mam taką jedną pod ręką :) Mianowicie: Tosteer - Ćma.Chyba najbardziej pasuje do mojego życia, gdyż od tego utworu zaczęło się moje szczęście. To tą piosenką mój narzeczony pokazał mi swoje uczucia. Co było dosyć skomplikowane, gdyż byłam wtedy z jego przyjacielem. Wielka komplikacja, ale na pytanie 'czy to jakaś aluzja?' padła odpowiedź 'może' a to uczyniło mnie najszczęśliwszą dziewczyną na świecie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem zodiakalną Lwicą. Zatem kotem, a te chodzą własnymi drogami. Cenię indywidualność i nie lubię szablonów. Skręca mnie, gdy ktoś chce bym robiła coś pod ślepe dyktando. Jestem osobą szczerą i nie lubię grać. Zawsze chcę być po prostu sobą. Osobą szczerą, która mówi co myśli, która nie używa w życiu wazeliny. Nie obchodzi mnie zdanie innych ludzi o mnie, bo nikt nie wie do końca co mi w duszy gra. Chcę być wierna swemu sumieniu na co dzień i przy ważnych życiowych wyborach. Do takiej wyliczanki świetnie pasuje utwór Dody "Nie daj się". Nie jest to może piosenka jakaś wybitna, ot taka łatwa do nucenia, wpadająca w ucho i z prostym tekstem. Ale ta prostota wyraża tak wiele. Ze świecą szukać dziś ludzi szczerych, którzy nie kamuflują się. Być może to było przyczyną zaistnienia tego utworu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dżem- "Partyzant". Myślę, ze tekst tej piosenki, mówi wszystko o mnie, i że nie muszę się na ten temat rozpisywać ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Piosenką, która mnie odzwierciedla i która pokazie moje wewnętrzne emocje jest - „NPWM – Uwierz w siebie”. Wiem, że nie jest to muzyka dla każdego... Wiem, że wielu osobom się nie spodoba i mogę tak pisać dalej, ale ja widzę w tych tekstach czystą prawdę... Może po prostu warto się raz na jakiś czas zatrzymać i wsłuchać w słowa? Odkryć sens? No właśnie. Brakuje mi słów...

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę się zastawić nad odpowiedzią :)

    OdpowiedzUsuń
  9. "Żeby tylko doświadczyć, żeby tylko coś przeżyć,
    Żeby czuć, że ciągle walczę, żeby mocno w coś wierzyć,
    Stając się coraz starszy, nie pogubić się w faktach,
    Żyj, żyj, żyj, żyj na maksa!"

    Staram się żyć na maksa, jak w słowach utworu Eldo pod tytułem "Na maksa". Chociażby nie wiem co się działo, zawsze będę walczyć i dążyć do realizacji swoich marzeń, do własnego spełnienia. "Wiem jedno, nawet kiedy statek będzie pędził do dna. Będę walczył, patrz mi w oczy, nigdy się nie poddam." Na każdym kroku w swoim życiu spotykam się, nawet ze strony bliskich, z demotywacją. Najpierw słyszałam, że robię błąd przeprowadzając się do Warszawy. Później, że nie powinnam iść na studia prawnicze, bo nie mam szans na pracę w tym zawodzie. Teraz, że nie powinnam z partnerem brać ślubu za dwa lata, ponieważ na pewno nie uda nam się uzbierać wystarczającej ilości funduszy. Ja jednak mimo to, mimo przeciwności losu daje z siebie wszytko i wierzę, że uda mi się osiągnąć wszystko to co sobie założyłam, bo dzięki temu jestem szczęśliwa. "Wiem, będą mówili Ci "daj sobie spokój", Wiem, mówili mi, a teraz nie trzymają kroku". Udźwignę każdy ciężar życia, a z pomocą moich bliskich przyjaciół wiem, że mi się to uda! "Tak często patrzę w twarz smutku i strachu, lecz równie często w złoty blask szczęścia u przyjaciół." I właśnie to mnie napędza do działania, do tego aby wciąż się starać, a nie się załamywać! "Wiem, tyle tu pokus, ja też uczę się odmawiać. Myślisz, że mam swój sposób żeby była równowaga?". Zdaję sobie jednak sprawę, że nie należy jednak iść po trupach do celu, więc czasami staram się odpuszczać, rezygnować z pewnych spraw. Nigdy nie robię nic wbrew sobie, tak jak inni mi podyktują, ale również staram się nie ranić innych. "Mapę zostaw w domu, kompas to intuicja, jak się poruszać i nie zgubić, Stare Miasto dało przykład." Każde słowo w utworze "Na maksa" odzwierciedla mnie, moją duszę, serce, osobowość i charakter. "Na maksa" to taki hymn mojego życia! :)

    "Nadzieja, wola, pewność i spokój,
    Miasto, smak wiosny na każdym kroku,
    Ja, tysiąc elementów, jedna całość,
    Syreni gród, ostatnia z nocy,
    Dobranoc."

    OdpowiedzUsuń
  10. "A ty spójrz na mnie!
    I powiedz kogo widzisz.
    Dzieciaka,z ulicy?I co?
    Jeszcze się nie dziwisz?
    Dobrze wiem ,
    Że stojąc przed wami
    Nikt z nas nie wygra.
    Takim nie dajecie szansy,
    Najchętniej pozbyć się bydła!
    Takich załatwia się krótko,
    To miejsce nie dla mnie."

    Piosenka, która najlepiej odzwierciedla mojej życie to "Kołysanka" Najlepszego Przekazu W Mieście. Jej tekst trafił do mnie od razu. Opowiada prawdę, opisuje to z czym często się spotykam. Mieszkam w małym mieście i tak na prawdę nigdy nie spełnię wszystkich moich marzeń, bo właśnie TAKIM osobom NIE daje się SZANSY.

    "Brudne ulice,
    To jest nasz dom."

    Zero możliwości rozwoju. Strach przed tym, że rano może Cię już nie być, bo pijak z naprzeciwka podpali swoje mieszkanie... Raczej ciężko skoczyć z czwartego piętra.
    Krzyki, bijatyki, alkohol, krew.

    "Przeklęta przeszłość
    Zostawiła znak na ciele."

    Z czegoś takiego już nigdy nie da się otrząsnąć. Źle żyć w miejscy, gdzie nikt Cię nie docenia. Już do końca życia ciężko będzie uwierzyć w siebie..
    Po dokładnej analizie tekstu, tak naprawdę większość z nas zobaczy tam cząstkę siebie.



    e-mail: ksiazki-moim-okiem@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. O! Muszę się poważnie zastanowić, co by tu napisać...

    OdpowiedzUsuń
  12. Gdy przeszłam na rentę z powodu ciężkiej choroby to wydawało mi się,że świat się zawalił.Jak to ja młoda dość jeszcze osóbka,zawsze aktywna i pełna energii?Nie docierały do mnie żadne argumenty,było mi żle i bardzo smutno.Przyjaciółka depresja nie pozwalała mi żyć.Aż pewnego dnia spojrzałam w lustro,opierniczyłam odbicie,które w nim zobaczyłam/rozmemłana baba bez pomysłu na życie/ i zaczęłam powoli organizować sobie dzień,szukać pasji i spełnienia.Nie było to łatwe,ale się udało.Smutku precz niech żyje nowe życie!.Od tego momentu żyję w miarę normalnie bez nudów i codziennych łez-towarzyszy mi piosenka śpiewana brawurowo przez Wiesława Michnikowskiego-Wesołe jest życie staruszka!
    jolunia559@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak ty to robisz? Ciągle jakieś konkursy! Chylę nisko czoło D:

    A co do piosenki? Postawiłabym na "Moja i twoja nadzieja" Hey. Zdecydowanie..

    "Spróbuj powiedzieć to,
    Nim uwierzysz, że
    Nie warto mówić kocham.
    Spróbuj uczynić gest,
    Nim uwierzysz, że
    Nic nie warto robić."

    OdpowiedzUsuń
  14. Cześć! :) Super konkurs :)

    Imię: Kasia
    Nick: inka144
    E-mail: inka144@interia.pl

    Piosenką, która odzwierciedla całą moją duszę jest "III" zespołu Rooster. A w szczególności tych osiem linijek:

    "Każdego dnia z myślą w głowie budzę się
    Wstaje z łóżka patrze w lustro i widzę obcą twarz
    Ta myśl nie pozwala mi żyć nie pozwala mi trwać
    Staram się zrozumieć co zrobiłem źle pojąć sens

    Nie chce żeby było tak że nie potrafię zrozumieć dziś
    Wszystko co czuje gdy strach nie pozwala mi iść
    Oddam każde tchnienie które sprawia że mogę zawsze żyć
    Nie da się powstrzymać mnie nikt nie będzie ze mnie kpić"

    Wydaje mi się, że właśnie te dwa fragmenty najlepiej i najdokładniej ujmują całą mnie, odzwierciedlają, jaka jestem. Może to trochę buntownicza piosenka, ale właściwie taka jestem: ze mną nigdy nic nie wiadomo. Ostatnio doszłam do wniosku, że czas zacząć żyć naprawdę, a nie ciągle chować się po kątach i dlatego "oddam każde tchnienie, które sprawia, że mogę zawsze żyć", bo w życiu liczy się to, żeby żyć, a nie czekać aż się skończy :)

    Pozdrawiam, Katarzyna

    OdpowiedzUsuń
  15. Zgłoszę się i ja, fajna książka, ciekawy konkurs!

    Imię: Paulina
    Nick: Hannah
    e-mail: 6paola12@wp.pl

    Polska piosenka która mnie odzwierciedla: Dawid Podsiadło - Trójkąty i kwadraty

    "Stoję na drodze, nie widzi mnie tu nikt,
    Po lewej stronie leży samotny kij,
    Podnoszę głowę, nade mną rzędy chmur,
    Słońce horyzont na sznurku ciągnie w dół."

    Już pierwsze słowa tej piosenki, udowadniają mi jaka jest prawdziwa i jak bardzo ze mną powiązana (na pewno czasem też z każdym z nas). Otóż, bardzo często idąc właśnie drogą, widzę ludzi spieszących się do własnych zajęć, obojętnych na to co i kogo mijają, czuje się jak duch, gdy przechodzą obok mnie patrząc w ziemię, albo w dal gdzieś, w tylko im znany punkt. Zastanawiam się czasem, czemu tak jest że człowiek tak bardzo uzależniony jest od czasu, nie potrafi zatrzymać się i podnieść głowę, popatrzeć w chmury, wyluzować się. Ja nigdy nie opuszczam głowy, zawszę patrzę, obserwuję, myślę i uśmiecham się.

    "Wiszę nad ziemią centymetr albo dwa,
    Zazdrość, nienawiść jak mrówki błądzą wśród traw,
    Zamykam oczy i liczę do trzynastu,
    Nim zajdzie słońce tęsknić za Tobą będę znów."

    Oto kolejna, odsłona życia. Zazdrość, nienawiść. Właśnie to jest teraz główną i częstą cechą, społeczeństwa. W moim przypadku, te dwie cechy błądzą gdzieś jak owe mrówki, nie są częste ale są... wiadomo. Nienawiść? Ile osób, uspokaja się licząc w myślach robiąc, charakterystyczny i wszystkim znany "wdech i wydech"?
    Tęsknić będę, oczywiście (mój chłopak nie jest w moim mieście).

    "Jak para zmieniam stan,
    unoszę się do chmur,
    spadam kulami gradu,
    topnieję u Twych stóp."

    Finałowy melodyjny refrenik, jest to idealnie uosobienie mojego życia. Przytoczyłabym tutaj znane wszystkim "kobieta zmienną jest". Raz jestem łagodna, jak para delikatna, skromna, ciepła, miła, towarzyska czemu nie?. Innym razem, gdy mam zły dzień jestem gradem, twarda, niepohamowana, spontaniczna, czasem trochę chamska? co mnie zatrzyma? oczywiście, topnieję i zamieniam się na powrót w spokojną parę, w ramionach mojego chłopaka. : )

    OdpowiedzUsuń
  16. Piosenka, której słowa mogłyby odzwierciedlać moje życie ( a przynajmniej codziennie staram się by tak było)jest "Małe rzeczy" Sylwii Grzeszczak.
    Jak śpiewa piosenkarka:

    "Kupiliśmy prawie wszystko,
    Ale wciąż nie mamy nic.
    Chce pozbierać znowu myśli,
    Słyszeć bicie naszych serc,
    Widzieć ile szczęścia w sobie,
    Kryje każda mała rzecz?
    Cieszmy się z małych rzeczy, bo
    wzór na szczęście w nich zapisany jest!"

    Dokładnie cieszmy się na co dzień z małych rzeczy: ładnej pogody, z udanej lektury, towarzystwa bliskich, ze swoich drobnych sukcesów, nawet z komentarzy pod postem na blogu.

    OdpowiedzUsuń
  17. Która piosenka odzwierciedla mój charakter? Myślę, że "Jestem jaka jestem" Łez! Opowieść o zbuntowanej wobec świata indywidualistce, której nikt nie może narzucić swojego zdania? Tak, to na pewno o mnie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Trudne pytanie, muszę się zastanowić:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Dobre pytanie;) Jakiś czas temu bardzo spodobał mi się tekst piosenki Kamila Bednarka "Cisza". Myślę, że mogę go częściowo odnieść do swojego życia. Do tego jak się czuję i jak chciałabym się czuć.

    "Siedzę wieczorem ogarnięty moją ciszą,
    oni nie słyszą, a ja - tak jak w transie
    Te proste dźwięki mnie kołyszą,
    nade mną chmury wiszą,
    wszystko jest takie łatwe i paradoksalne

    (...) zagubiony w tłumie chcąc odnaleźć się w tym pędzie,
    buduję swoje życie na miłości fundamencie

    Te chwile są z nami
    i nikt nie zabierze ich dopóki my,
    będziemy wciąż tacy sami,
    z radością odkrywać każdy nowy dzień

    (...) Pamiętaj o tym że nadzieja karmi, a nie tuczy
    do szczęścia otwarte drzwi, nie szukaj kluczy
    Twój Anioł chce Twą wiarę obudzić..."

    OdpowiedzUsuń
  20. Koleżanka z góry mnie uprzedziła.
    ,,Cisza" Bednarka.
    Nie chodzi tylko o nadmiar hałasu, o ilość zbędnych dźwięków, od których puchną uszy i umysł nie może znaleźć ukojenia. Zbyt wiele wymagałam od siebie i innych, by zauważyć proste, pozornie nic nieznaczące rzeczy, które sprawiają radość. Otaczałam się interesownymi ludźmi, cieszącymi się z moich porażek, niemającymi odwagi na szczere wyzwania. A kiedy zdałam sobie sprawę z tego, że swoje słowa równie dobrze mogłam wypowiadać do ścian, bo wokoło mnie są niemalże same mury, zrozumiałam czym jest samotność w tłumie. A mimo wszystko nie straciłam nadziei na to, że można z drugim człowiekiem stworzyć związek oparty na przyjaźni, na relacji wzajemnego poszanowania, którego filarem jest prawda, chociażby okrutnie boląca, a także empatia i wsparcie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciężko wybrać, muszę się zastanowić ...

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo durny warunek z podawaniem maila. Ci "szczęśliwcy" teraz będą zasypani spamem. Wystarczyło na rozwiązanie konkursu poprosić daną osobę o kontakt mailowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na początku robiłam tak, jak sugerujesz, jednak nie wszystkie osoby ponownie zaglądają na mój blog, więc czekałam w nieskończoność na jakiś znak od ,,szczęśliwca'', dlatego teraz nie zamierzam tracić czasu i nerw. A spam? Można ustawić sobie blokadę antyspamową i po sprawie.

      Usuń
  23. Zdecydowanie piosenka Kombi ,,Nie ma zysku" - gdy byłem młodszy, chciałem zmienić świat, ,,obmyślałem plany bitew", wkuwałem w w szkole, bo ,,zawsze się przyda jakiś dyplom"...a teraz, kiedy dorosłem, zauważyłem, że nie warto się wychylać, angażować w coś, co mi nie da korzyści...nie ma zysku - to mi się nie opłaca, nie dla mnie taka gra, nie pójdę sam pod prąd...:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ale żeś pytanie wymyśliła! Jak ja polskiej muzyki nie słucham prawie w ogóle... :P Pamiętam jednak utwór Kasi Stankiewicz i Michała Żebrowskiego "Niepewność", który niezwykle mnie ujął. Jest on oparty na poezji Adama Mickiewicza, który, uwaga, jest moim przodkiem. Rodzina wielokrotnie mówiła mi, że potrafię pisać wiersze jak on - raz stworzyłam cały cykl poezji do "Dziadów" i urzekłam nim wiele osób :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja niestety podziękuję, bo za książka to zupełnie nie moje klimaty. Jeśli chodzi o moje usposobienie to identyfikuję się z piosenką Grechuty ''Gdzieś w nas''
    http://qltura.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Myślę, że najbardziej odzwierciedla mnie piosenka "Parę chwil" zespołu IRA. Mówi o tym, czym kieruję się w życiu i kim jestem; optymistką, która stara się iść własną drogą i ignorować złośliwe uwagi społeczeństwa, choć czasami - przez przykre doświadczenia, ciężko mi się podnieść nawet z łóżka.

    "Pięć po dwunastej
    Więc pora już wstać.
    Dzień mocno chwycić - nim on złapie mnie.
    Otwieram oczy i biorę się w garść -
    Nie ma czym przejmować się!"

    W życiu mam kilkoro naprawdę wspaniałych przyjaciół - myślę, że to dzięki im jestem uosobieniem wesołego chochlika. To oni mnie stworzyli niezapomnianymi wspomnieniami, które wywołują na mojej twarzy uśmiech, dają sił i radości, by żyć całą sobą! W końcu życie ma się tylko jedne, prawda?

    "Bo jest paru ludzi,
    Bo jest parę w życiu dobrych chwil,
    Bo jest parę złudzeń, które warto mieć by żyć!
    Choć raz, tylko raz,
    Tu na ten świat Bóg nam pozwala przyjść -
    Lepsze coś niż nic."

    Czasami mam wrażenie, że żyję samymi złudzeniami i marzeniami, niewiele osób wierzy w to, że moje pragnienia uda się spełnić. Nawet rodzina mnie krytykuje za brak jakiegokolwiek planu na życie, a ja... sama nie wiem kim chcę być. Chciałabym odnaleźć siebie i dowiedzieć się, w czym tak naprawdę jestem dobra. Kim tak naprawdę jestem ja, Justyna a'la Dizzy. Pragnę odnaleźć siebie!

    "Z bagażem pełnym snów
    Po wszystko i po nic,
    Wyruszam dziś do nikąd znów
    Lecz zawsze warto iść...
    Przez dzień do nocy,
    Od nocy po dzień,
    Bez planów życia to cały mój plan (...)"

    Czuję, że jakaś całkiem spora cząstka mnie odnajduje się w pisaniu. Dziwne, ale ta zwyczajna czynność sprawia mi niewysłowioną przyjemność i... myślę, że to może być to. Chciałabym w przyszłości wydać książkę - w tej chwili jedynie piszę krótkie opowiadania i wiersze, trenując swój pisarski warsztat, który... powoli nabiera kształtu. I nie dbam o to, co o tym myślą inni. Nie dbam o to, że mówią o mnie jak o głupiej, bo z "pisania się nie utrzymam". Opowiadania to moja pasja, to moje życie, to cała ja - nie pozwolę się zdeptać! I...

    "Czy sięgnę nieba czy sięgnę do dna -
    Wszystko do przeżycia jest!"

    ... do końca będę walczyć! :3

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetny konkurs! Trudno wybrać jedną piosenkę, w której odbija się moje życie, osobowość lub charakter, bo z biegiem lat zmieniam się ja i mój charakter (mam nadzieję, że cały czas na lepsze). Kiedyś wybrałabym pewnie bardziej buntowniczą piosenkę, ale na ten moment chciałabym określić się poprzez utwór Marka Grechuty "Dzieciństwo moje". Dlaczego? Grechuta jest moim najukochańszym polskim artystą, a jego piosenki towarzysza mi od wczesnego dzieciństwa. Wspomniany utwór opowiada właśnie o sielskim i wiejskim dzieciństwie (takim jak moje), a cała piosenka jest tak nostalgiczna i melancholijna, że można płakać słuchając jej tekstu. Idealnie oddaje stan mojego ducha, który ogarnia mnie zawsze jesienią (pomimo chronicznego optymizmu i uśmiechu, który towarzyszy mina co dzień, ale jedno z drugim przecież wcale nie musi się kłócić). Ale ja lubię ten stan :)

    "Dzieciństwo moje szło przez pola z psem
    Pies naszczekiwał i z królestwa zboża
    uciekał anioł nagi jak rówieśnik
    skaczący z wierzby w leśne siano rzeki..."

    OdpowiedzUsuń
  28. Zastanawiałam się długo, którą konkretnie piosenkę wybrać i wybrałam "Ja wysiadam" Anny Marii Jopek

    "Niech ktoś zatrzyma wreszcie świat, ja wysiadam
    Na pierwszej stacji, teraz, tu!
    Niech ktoś zatrzyma wreszcie świat bo wysiadam
    Przez życie nie chce gnać bez tchu

    Jak w kołowrotku bezwolnie się kręcę
    Gubiąc wątek i dni
    A jakiś bies wciąż powtarza mi: prędzej!
    A życie przecież po to jest, żeby pożyć
    By spytać siebie: mieć czy być?
    Bo życie przecież po to jest, żeby pożyć
    Nim w kołowrotku pęknie nić
    ...."
    cattrine@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  29. Poniewczasie
    p.ciszewska@tlen.pl



    Długo nie musiałam się zastanawiać.
    Moje życie w Polskiej tworczości muzycznek?
    To MANAM utwór FALOWANIE I SPADANIE

    Dlaczego?
    To również proste. Mianowicie, mam w domu niemowlaka, pierwszo klasistkie męża i dwa psy.
    Mój dzień zaczyna się niewinnie:

    Szykujemy sie do szkoly

    " Z dołu do góry, z góry na dół
    Z ciemności w słońce, z ciszy w krzyk"

    Puźniej sprzątanie, obiad, karmienie podopiecznych, odrabianie lelcji z Córcią i ta nasza Polska REFORMA EDUKACJI.

    "Miraż tworzenia, złuda istnienia
    Im wyżej skaczesz, tym bliżej dna"

    A wieczorem ...........

    "W końcu zmęczony, bez sił i ochoty,
    Bez domu i imienia, w kanale zapomnienia"

    A wszystko po to by kolejny dzień znów zacząć niewinnie.....
    Takie to już moje FALOWANIE I SPADANIE :-)


    OdpowiedzUsuń
  30. Poniewczasie

    Przepraszam za błędy. Ta klawiatura w telefonie jakaś mała...

    OdpowiedzUsuń
  31. Varius Manx - Ona ma siłę.
    Za każdym razem, kiedy jej słucham widzę siebie, jak po raz kolejny udaje mi się ruszyć dalej mimo wszystko... Ta piosenka też ma siłę, którą ładuję się za każdym razem, kiedy sama czuję się pusta.

    ksiazkimojakofeina@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  32. "Na dłoni" - Anny Marii Jopek

    "Tak łatwo z rąk wymyka się.
    Ucieka wciąż, znika we mgle.
    A ty je chcesz na własność mieć.
    Chcesz zamknąć na klucz. Przed światem schować.
    Skryć jak skarb, swój prywatny skarb.
    Niemożliwe.

    Bo szczęście to przelotny gość.
    Szczęście to piórko na dłoni,
    co zjawia się, gdy samo chce
    i gdy się za nim nie goni."

    Chyba każdy z nas chce być szczęśliwy, pomimo wszystko. Jednak wiemy, że to zadanie do najprostszych nie należy... Szukamy stale, choć znajdujemy nie zawsze to, czego chcemy. A przecież szczęście jest obok nas i w nas...

    "Więc nie patrz w dal,
    bo szczęście jest tuż obok nas.
    W zwyczajnym dniu, w zapachu domu,
    wśród chmur, w ciszy traw.
    Jest blisko nas, blisko tak, blisko tak!"

    maja842@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  33. Fajny pomysł na konkurs :) powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  34. No toś mi dała zagwozdkę :) Z piosenką zagraniczną nie miałabym problemu a tak... no ale pomyślmy... A podam chyba tą - Ewa Farna - "Ewakuacja". A dlaczego? Bo moim zdaniem jest o indywidualności i wolności, o tym, że każdy człowiek ma prawo decydować o sobie i swoim życiu - a to jest właśnie to, co ja robię. "To moje życie" - to tekst z tej piosenki, który idealnie do mnie pasuje. Nie dbam o to, co inni o tym myślą, ważne, że ja jestem szczęśliwa :) Poza tym człowiek na błędach się uczy, prawda? :D Jeżeli sama się sparzę to wtedy będzie to dla mnie najlepsza nauka niż jakby ktoś mi mówił "Nie rób tego".

    shetani11@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  35. "Dni,których jeszcze nie znamy", ponieważ cały czas mam nadzieje, że będzie lepiej. Cały czas jeszcze myślę, że przyszłość będzie lepsza. Choć trochę.

    magda-17_17@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  36. "Danse macabre" - Buka

    Bo najpiękniejsze jest w nas...

    Aga
    agnieszka931_11@tlen.pl

    OdpowiedzUsuń
  37. Ostatnimi czasy najbardziej lubię oraz mam wrażenie, że najlepiej odzwierciedla moje życie, usposobienie i charakter piosenka Marii Peszek "Padam". Słowa "nie mów mi bądź realistką, ja kochanie, chcę mieć wszystko" to kwintesencja mojej osobowości, nie ograniczam się do półśrodków, z życia trzeba czerpać pełnymi garściami. A refren pełen pozytywnych dźwięków i słów: "padam, padam, tak się cieszę, że Cię mam, nikomu Cię nie dam, padam, padam" jest ulubioną częścią mojego 2,5-letniego syna. Kiedy go słuchamy, szalejemy razem po pokoju, gdyby ktoś obcy nas wtedy zobaczył, na pewno pomyślałby "szalona rodzina", ale my tacy właśnie jesteśmy. Smutki chowamy, a na wierzch wyciągamy radości duże i małe.
    padam, padam... ;)

    Pozdrawiam
    Magda
    m.tesna@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  38. Ciężko znaleźć jedną piosenkę, która podsumuje twoje życie...
    "Łatwopalnych" słuchałam kiedy umarł mój tata... tak boleśnie prawdziwy.
    Teraz czekamy na synusia, wielki finał coraz bliżej, strach również, myślę, że od jakiegoś czasu moja mamina piosenka to Golden Life 24.11.94
    Dlaczego? Po prostu:
    "Gdy matka tuli w ramionach dziecko swe
    Jej miłość staje przeciw złym mocom..."
    Macierzyństwo daje siłę, taką, o której siebie nigdy nie podejrzewałam...
    Życzę wszystkim mamom - aktualnym i przyszłym - takiej mocy...

    Joanna
    shapeofmyheart1@tlen.pl

    OdpowiedzUsuń
  39. „Niczego nie żałuję” Lidia Kopania – cała ta piosenka opisuje zarówno mnie jak i moje życie.

    I W moim życiu nie zawsze było różowo, zdarzały się ciężkie i trudne chwile, traciłam coś ważnego, uczyłam się na błędach, ale najważniejsze jest to, że zawsze się podnoszę…
    „Nauczyć się musiałam tego, że
    Upadam, by podnosić się
    Choć trudno było zrozumiałam też
    Na wieczność nic nie mogę mieć”

    II Spotkałam ludzi, którzy nie byli przychylnie do mnie nastawieni, chcieli, aby się dla nich zmieniła, robiła coś co jest niezgodne z moim sumieniem. Nigdy się na to nie zgodziłam i zawsze byłam sobą:
    „Na przekór tym, co nie chcą widzieć mnie
    Co życzą źle, nie zmienię się”

    III Staram się nie myśleć, zapomnieć o złych momentach w moim życiu i wspominać tylko dobre chwile:
    „Niczego nie żałuję
    Za wszystko podziękuję
    A chwile złe, zapomnę je
    By cieszyć się tym, co dobre”

    IV I myślę z optymizmem o dniu jutrzejszym, bo…
    ”Właściwie, czemu mam nie wierzyć , że I do mnie los uśmiechnie się
    I chociaż nie wiem, co będzie dalej
    Nie boję się, dam sobie rade
    Każdego dnia cały ten świat
    Gotów jest by mi dać
    Choć trochę szczęścia
    Każdego dnia cały ten świat
    Chce bym ja miała to czego potrzebuję
    Radość, gdy mogę być
    Tam, gdzie moje miejsce”

    kwiatusia1@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Witam,
    pomimo mojego młodego wieku zawsze lubiłam muzykę, której słuchali moi rodzice i dlatego uważam, że najlepiej pasuje do mnie piosenka Maanamu - "Moje Urodziny", choć nie obchodzę ich jak Kora, w czerwcu, a w lipcu, a więc najważniejsze fragmenty:

    "Urodziłam się w ostatni pracowity dzień tygodnia,
    w lipcowy poranek, w piątek na dobry początek. (...)
    Zawsze chciałam wyglądać jak chłopak, robić to, co chłopcy robili.
    (...) Nie znoszę, kiedy ktoś się sili i chce układać moje życie,
    urodziłam się (...) bladym ranem, bladym świtem."

    Pozdrawiam,
    Marta (california_lover@interia.pl)

    OdpowiedzUsuń
  41. Biorę udział :)
    Moja ulubiona polska piosenka, która najlepiej odzwierciedla me życie to ,,Transfuzja" zespołu Coma. Uwielbiam poetycki tekst o rockowym brzmieniu. Zawsze powtarzam sobie hasło:
    ,,Nim zdecydujesz pamiętaj, że...
    Jałowe życie - jałowa śmierć".
    Próbuję żyć zgodnie z tym przesłaniem i korzystać z czasu, który został mi dany. Staram się cieszyć każdą chwilą i najmniejszym sukcesem, aby na starość mieć dużo wspomnień i nie być zgorzkniałą kobietą. Kiedy brakuje mi już sił, wierzę w lepsze jutro. Od słów piosenki, powstała nazwa mojego bloga ,,Transfuzja Wyobrażeń" :)
    alicjamagdalena
    alkatraz007@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  42. Piosenka W życiu piękne są tylko chwile
    Jestem pesymistką. Nie lubię robić sobie nadziei. Ale potrafię docenić chwilę, w których jestem szczęśliwa. Wiem, że one trwają krótko, ale właśnie dlatego są takie piękne.
    sylatyla
    sylatyla@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  43. Piosenka W życiu piękne są tylko chwile
    Jestem pesymistką. Nie lubię robić sobie nadziei. Ale potrafię docenić chwilę, w których jestem szczęśliwa. Wiem, że one trwają krótko, ale właśnie dlatego są takie piękne.
    sylatyla
    sylatyla@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  44. Jest to piosenka Ireny Santor pt. "Czy pani Marta jest grzechu warta". To piosenka wypisz wymaluj o mnie! Oj, jestem warta grzechu, jestem! I to nie jednego! A pierwszy z nich to… kradzież koni, które kocham ;) Jako skryta karta (kobieta powinna być tajemnicza) odkrywam się wtedy, kiedy chcę i dla kogo chcę. Bo ja to taki kaktus – kłuję, ale jak ktoś umie się ze mną obchodzić, to pięknie zakwitam i jestem odkrytą kartą. Ponoć na długo zapadam ludziom w pamięć, a więc w jakiś sposób ich omotuję, jak nie swą osobowością i charakterkiem, to swymi centymetrami. Ale na pewno jestem Martą upartą i wartą… tego i owego ;)
    martucha180@tlen.pl

    OdpowiedzUsuń
  45. Edyta Geppert – „Och życie kocham Cię nad życie”. Byłam na zakręcie, straciłam tak wiele, słowa tej piosenki uratowały mnie przed utonięciem.

    Pozdrawiam Karolina
    kkkarolaaa@o2.pl

    OdpowiedzUsuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...