Nigdy nie daj sobie wmówić, że Twoje życie nie ma sensu, że jest pozbawione wartości. To nieprawda. Ludzie, którzy to mówią, starają się leczyć własne rany, raniąc innych. Im to nie pomoże. Tobie, jeśli na to pozwolisz, może zaszkodzić. [Marcin Kaczmarczyk] ❤

poniedziałek, 14 września 2015

Przerażająca wizja



Blok
Rafał Lewandowski

 
Ilość stron: 233
Ocena: 5/6










    Czy nasze sny/koszmary mają jakieś ukryte znaczenie? Jak je interpretować?

  Dwudziestotrzyletni Rafael Wells od kilku miesięcy nie może spokojnie spać, bo dręczą go powtarzające się koszmary senne, w którym widzi mocno zaniedbany, opuszczony blok. Jego żona Jagoda postanawia mu pomóc i lokalizuje budynek ze snu. Wkrótce oboje wyruszają poznać owe miejsce...

  ''Blok'' Rafała Lewandowskiego to drugi tom ''Niemej Trylogii''. Każda z trzech części opowiada inną historię, jednakże niektóre wątki przewijają się przez cały cykl, składając się tym samym na pewną całość. Wszystkie części łączy postać Niemego bohatera. Pierwszy tom ''Niemy'' bardzo mi się spodobał. A jak było tym razem? Bez wątpienia znacznie lepiej. Podoba mi się pomysł na fabułę i jego wykonanie. Główny bohater za namową swojej małżonki zamierza odwiedzić budynek, który co noc nawiedza go w snach. Razem wyruszają na Podlasie i  stają oko w oko z przeznaczaniem. Co ich tam czeka? Dla podsycenia ciekawości dodam - w bloku mieszkali robotnicy, którzy mieli dokończyć budowę osiedla. Podobno wszystko szło zgodnie planem, aż do momentu, w którym zniknął kierownik, a następnie nagle wymarli wszyscy pozostali pracownicy.

  Autor popuścił wodze wyobraźni i prowadzi czytelnika w fascynującą podróż po kolejnych kondygnacjach bloku, gdzie na każdym piętrze znajdują się tylko jedne drzwi do nieznanej czasoprzestrzeni. Co nas czeka po przekroczeniu progu? Tego nie da się opisać, to trzeba samemu przeczytać i przeżyć.  Przeszłość miesza się z teraźniejszością i przyszłością, dzięki temu mamy okazję poznać ukryte sekrety z życia rodziców Rafaela, a także dowiedzieć się, jaki scenariusz napisał los dla młodych Wellsów kilka lat później. W wielu przypadkach będziecie przecierać oczy w geście niedowierzania bądź całkowitego zaskoczenia. Świetna wycieczka w wielu wymiarach naszej niecodziennej codzienności.

  Książkę spokojnie można czytać bez znajomości pierwszego tomu, ponieważ jest tak umiejętnie i zgrabnie nakreślona, że bez żmudnego wprowadzenia od razu poznajemy wcześniejsze i obecne perypetie niemego bohatera. Niemniej jednak, jeśli macie takie życzenie, to serdecznie zachęcam do lektury ''Niemy'', tam także dzieje się sporo.

 Całość napisana jest lekkim, prostym językiem, bez zbędnych udziwnień i górnolotnych fraz. Nie brak też ujmujących dialogów z nutką inteligentnego humoru. Z kolei płynne i żwawe tempo akcji nie pozwala na nudę. Pozytywnie oceniam również kreacje postaci. Są barwni, wyraziści  i charyzmatyczni. Łatwo można ich sobie wyobrazić, polubić ich i zżyć się z nimi. Natomiast epilog nie daje o sobie zapomnieć. Na szczęście niebawem ukaże się trzeci tom ''Dziedzic'', po którym wiele sobie obiecuję. A jak będzie naprawdę - czas pokaże.

  Podsumowując. Intrygująca, nietuzinkowa powieść o nieodwracalnych wyborach, które mogą zdeterminować nasze późniejsze życie. Błyskotliwie uświadamia, by cieszyć się tym, co mamy, bo zawsze może być gorzej. Jestem przekonana, że każdy znajdzie tu coś dla siebie. Polecam zaryzykować.


***
Oficjalna strona R. Lewandowskiego: klik

45 komentarzy:

  1. Czytałam pierwszy tom, a ten mam w planach. Czuję, że się nie zawiodę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam i nie słyszałam, ale chętnie poszukam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze, że można czytać bez znajomości pierwszego tomu, ale i tak wolałabym przeczytać całą trylogię.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam pierwszego tomu, ale nie ciągnie mnie do tej książki :)
    Pozdrawiam Justyna z książkomiłościmoja.blogspot

    OdpowiedzUsuń
  5. Mimo wszystko najpierw wolałabym poznać pierwszy tom, wolę czytać po kolei. Porządek musi być;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki ejotkowi mam pierwszy tom i wierzę, że autor ma duży potencjał. Pamiętam wywiad z nim, już wtedy pomyślałam sobie - ciekawy człowiek. Z przyjemnością sięgnę po Blok, jak tylko uporam się z bieżącymi stosikami ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszy tom wspominam całkiem pozytywnie, aczkolwiek moim zdaniem kontynuacja jest znacznie lepsza.

      Usuń
  7. Czytałam o pierwszym tomie. Zwrócę uwagę na książki Lewandowskiego.

    OdpowiedzUsuń
  8. Interesuje mnie cała trylogia Na pewno przeczytam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Fascynuje mnie świat marzeń sennych i przypisywanych im znaczeń. Intrygująco więc brzmi osadzona w nich książkowa fabuła. Pewnie zaryzykuję, do odważnych literacki świat należy ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zaintrygowałaś mnie tą trylogią, muszę się za nią rozejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Książki pana Roberta lubię i po tą też na pewno sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pierwszy tom tej trylogii mnie specjalnie nie zaciekawił, ale drugi zapowiada się naprawdę ciekawię. Wprawdzie nie lubię czytać serii wybiórczo, ale możliwe, że dla tej książki zrobię wyjątek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli mogę coś doradzić, to zdecydowanie polecam powyższy tom. Moim zdaniem jest o wiele lepszy od pierwszego.

      Usuń
  14. Jestem zainteresowana. Ale myślę, że zacznę od pierwszego tomu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie czytałam pierwszego tomu, ale "Blok" wydaje się ciekawy, więc skoro mówisz, że można spokojnie czytać bez znajomości pierwszej części to chyba się skuszę, bo serii do czytania mam już wiele w kolejce i chciałabym najpierw skończyć te, już zaczęte;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można bez obaw czytać drugi tom nie znając pierwszego, bo wszystko jest jasno i klarownie wytłumaczone.

      Usuń
  16. Zaintrygowałaś mnie musze to przyznac. Tematycznie to powiesc, która odnajduje się wmoich gustach czytelniczych. Będe miała ją na oku!
    http://kruczegniazdo94.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie czytałem pierwszego tomu i mimo wszystko - boję się sięgnąć od razu po kontynuację. Wolę zawsze odbierać całość historii/serii ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obie części nie są zbyt obszerne objętościowo, dlatego śmiało polecam sięgnąć po tę serię.

      Usuń
  18. Spodobałaby mi się cała trylogia, muszę się za nią rozejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie czytałam nawet I tomu. Recenzja ciekawa bardzo. Serdecznie pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Odpowiedzi
    1. Dosłownie za grosze może nabyć I tom oraz drugi. Polecam!
      http://wydaje.pl/e/niemy
      http://wydaje.pl/e/blok2

      Usuń
  21. Nie wiem czy skusiłabym się na tę książkę, chyba nie moje klimaty, ale polecasz zaryzykować, więc chyba zaryzykuję :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Fabuła brzmi wspaniale. Dawno nie czytałam książki, która zaskoczyłaby mnie, więc rozglądnę się za pierwszym tomem.

    OdpowiedzUsuń
  23. Myślę, że to bardzo dobra lektura :)
    Chętnie przeczytam pierwszy tom - ,,Niemy", a potem ten :)
    http://www.alicjadobry.pl/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  24. To plus, jeśli nie trzeba znać pierwszego tomu. Powieść całkiem ciekawa, ale obecnie jakoś nie mam na nią ochoty, stałam się ostatnio wybredna :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Fabuła wydaje się naprawdę interesująca. Jak tylko nadrobię pierwszy tom to na pewno się skuszę :) Nawet jeśli się nie łączą to jestem jednak za zachowaniem kolejności :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Aż się boję, mieszkam w bloku :D
    Ciekawa książka. :)
    Pozdrawiam ♥
    http://kochamczytack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi hi, strach się bać :) Ale polecam przeczytać ''Blok'', bo to niezwykle fascynująca lektura.

      Usuń
  27. Brzmi ciekawie; pozostaje mi tylko żałować, że nie skusiłam się na pierwszy tom...
    Może kiedyś uda się przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten tom można czytać bez znajomości poprzedniczki, dlatego zachęcam do lektury, bo naprawdę warto.

      Usuń
  28. Przyciąga mnie tajemnica Bloku, czuję, że mogłaby mi się ta książka spodobać :) Co prawda, na razie mam plany czytelnicze na najbliższy czas, ale później czemu nie ;)
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka jest niewielka objętościowo, więc myślę, że spokojnie znajdziesz na nią czas :) Polecam!
      Pozdrawiam także :)

      Usuń
  29. Nie czytałam jeszcze pierwszego tomu, ale zamierzam :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Choć fabuła wydaje się niebanalna, to mnie w ogóle niestety nie pociąga :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Brzmi niezwykle intrygująco, może kiedyś poszukam. Inna czasoprzestrzeń, sny i wizje, sekrety...

    OdpowiedzUsuń
  32. Czytałam pierwszą część i chętnie zapoznałaby się z tą książką :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Nie czytałam pierwszego tomu, ale jestem szczerze zachwycona nakreśloną fabułą w tym tomie, więc gdyby się nadarzyła okazja, pewnie bym przeczytała. :)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...