Nigdy nie daj sobie wmówić, że Twoje życie nie ma sensu, że jest pozbawione wartości. To nieprawda. Ludzie, którzy to mówią, starają się leczyć własne rany, raniąc innych. Im to nie pomoże. Tobie, jeśli na to pozwolisz, może zaszkodzić. [Marcin Kaczmarczyk] ❤

niedziela, 25 czerwca 2017

WYNIKI KONKURSU: Moja grecka kuchnia

Moi Drodzy,

Czas ogłosić wyniki konkursu, w którym można wygrać ''Moje greckie lato'' Isabelle Broom [recenzja- KLIK]

     Wszystkim uczestnikom konkursu dziękuję za udział, za ciekawe przepisy z kuchni greckiej oraz apetycznie wyglądające potrawy :)

Oto trzy zwycięskie zgłoszenia:

Ja osobiście uwielbiam Tiropitakie, bo są proste do przygotowania i świetnie smakują na zimno i na gorąco. Poznałam je podczas jednej z mojej podróży do Grecji, a w domu znalazłam przepis w internecie. Tiropitakia to greckie pierożki z serem kozim. W Grecji mają na nie specjalne ciasto, jednak w domu korzystam z jego odpowiednika - ciasta francuskiego.

Składniki:

500 g ciasta francuskiego
2 jajka
1/2 kostki (100 g) masła
1 opakowanie (200 g) sera feta
100 g sera koziego
2 ząbki czosnku
1/3 pęczka tymianku
sól
pieprz

Sposób przygotowania:

Sery rozgnieć widelcem, dodaj sól, pieprz i wymieszaj. Czosnek obierz i przeciśnij przez praskę. Jajka ubijaj powoli mikserem, dodając mieszankę sera, czosnek i listki tymianku. W rondelku roztop masło. Rozwałkowane cienko ciasto pokrój w kwadraty o wymiarach ok. 6x6 cm. Ułóż je jeden na drugim i przykryj ściereczką, żeby nie wyschły. Każdy kawałek smaruj roztopionym masłem, a na środku układaj farsz. Kwadraty sklejaj tak, by powstały trójkąty. Na blachę połóż pergamin i układaj pierożki. Każdy z nich posmaruj resztą masła. Blachę wstaw do piekarnika rozgrzanego do 180 st. C i piecz ok. 30 min.

Smacznego!!! ❤❤❤ Serdecznie polecam!!!
Julia Seni



 
Nie wiem czy jestem miłośniczką kuchni greckiej czy jakiejkolwiek innej. Pewne jest natomiast to, że lubię smacznie zjeść. Taką smaczną potrawą są dla mnie greckie placuszki z cukinii z żółtym serem o nazwie TIROKEFTEDES. U mnie w domu zwane po prostu plackami z cukinii 🙂 Sposób ich wykonania jest prosty i szybki, a efekt idealnie odzwierciedla powiedzenie " niebo w gębie".

Składniki:
 
3-4 młode cukinie(80 dag)
1 pęczek natki pietruszki
20 dkg ostrego żółtego sera
4 jajka
4 ząbki czosnku
1 łyżeczka soli
6-8 łyżek mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
olej do smażenia

Przygotowanie:

Cukinie i ser tarkujemy na dużych oczkach tarki, natkę i ząbki czosnku drobno siekamy. Do miski wbijamy jajka, dodajemy mąkę i proszek do pieczenia, sól. Mieszamy. Na patelni rozgrzewamy olej. Masę nakładamy łyżką i formujemy na patelni małe placuszki. Smażymy na średnim ogniu na brązowy kolor z obu stron.

Pyszne zarówno na ciepło jak i na zimno. Świetnie smakują z pomidorami w śmietanie lub trzymając się kuchni greckiej do końca z sosem tzatziki 🙂
Pozdrawiam, Agnieszka Kamińska



Osobiście polecam jedną z najpopularniejszych greckich przystawek - sos tzatziki. Robiłam do pieczonych młodych ziemniaczków (połączenie idealne). 

Składniki:

sostzatziki.PNG
- 2 duże ogórki szklarniowe (albo podobną ilość gruntowych)
- 1 duży jogurt naturalny (niestety, nie jadłam w Polsce dobrego greckiego jogurtu, więc używam gęstego od Bakomy)
- 1 duży ząbek czosnku (polskiego czosnku, bo intensywny)
- sól, pieprz, odrobina oliwy z oliwek

Przygotowanie:

Ogórki zetrzeć na tarce, posolić dość mocno (ja solę mocniej niż na mizerię, ale to kwestia gustu) i dać im puścić sok. W międzyczasie przecisnąć czosnek przez praskę. Ogórki mocno odcedzić (to punkt kluczowy- im bardziej się odcedzi ogórki, tym lepiej), dodać do nich czosnek i jogurt. Wymieszać. Najlepiej zrobić min. 2-3 godzinki przed podaniem, żeby smaki się przegryzły. Można polać odrobiną oliwy i posypać świeżo mielonym pieprzem.

Pozdrawiam cieplutko,
Weronika Korga



 Nie wiem, jak Wy, ale ja zamierzam wypróbować powyższe przepisy :) 
 
Gratuluję wszystkim laureatom.

23 komentarze:

  1. Ale wygląda to wszystko smakowicie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny konkurs, świetne przepisy! Super wpis! Zacznę od placuszków z cukinią :) s-a

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam z całego serca i żołądka 😉 Życzę smacznego ☺

      Usuń
    2. Dziękuję! Na fotografii prezentują się świetnie! Przepis wpisuję do zeszytu kulinarnego :) i biorę się do dzieła!
      s-a

      Usuń
  3. Placuszki wyglądają wyśmienicie! Muszę kiedyś spróbować tego przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dwa pierwsze przepisy z pewnością wypróbuje! Wygląda smakowicie :) Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję. Sos już miałam okazję próbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za docenienie moich placuszków. Mam nadzieję, że ci, którzy ich spróbują, będą równie zachwyceni jak ja ☺ Gratuluję pozostałym nagrodzonym ☺ Na pewno spróbuję zrobić trójkąty.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystko wygląda smacznie, gratulacje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratuluje :) jestem ciekawa jak to smakuje!

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratuluję :)
    Wyglądają smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chętnie wypróbuję te pyszne przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Placki z cukinii wypróbuję, uwielbiam cukinię:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę wypróbować przepis na placuszki. Gratulacje!

    OdpowiedzUsuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...