"Bądź osobą dającą wsparcie. Świat ma już wielu krytyków." - Dave Willis ❤

sobota, 11 lutego 2017

Muzyczna sobota - Dobre, bo polskie!

Kochani,

W kolejnej odsłonie cyklu: Muzyczna Sobota - Dobre, bo polskie, proponuję piosenkę ,,Wracam co noc'' Adama Stachowiaka.

Adam Stachowiak to 19-letni wokalista, pianista, kompozytor i autor tekstów. Wychował się w rodzinnym domu na wsi, gdzie już jako trzylatek próbował swoich sił grając na klawiszach. Rok później został okrzyknięty "Najmłodszym muzykiem w Polsce, który wydał własną płytę".

Adam stał się objawieniem muzycznego show, gdzie pod namową jednego z trenerów odważył się po raz pierwszy publicznie wykonać własny utwór pt. "Mamo". Wokalista tuż po premierze odcinka zwrócił na siebie uwagę widzów i zyskał popularność w sieci.

''Wracam co noc" opowiada o tęsknocie: 
 
"To numer napisany w trasie, gdzieś w hotelu między jednym koncertem, a drugim. Jest dla mojej narzeczonej - tęsknię za nią kiedy jestem kilkaset kilometrów od domu. Wtedy marzę tylko o tym, aby z nią porozmawiać, czy zwyczajnie napić się kawy..." - mówi Adam Stachowiak.



 1. Wszyscy poszli stąd,
drżący głos
gdy żegnałaś się.
W kuchni wysiadł prąd,
talerz pusty znowu jest
chyba sam nie umiem jeść.

Może
za dużo chciałbym wiedzieć,
być z Tobą przy obiedzie,
patrzeć w oczy, kiedy wciąż
ty w słuchawce mówisz do mnie:
"Im dłużej tutaj siedzę
Tym bardziej chce do ciebie"
W każdy dzień i w każdą noc
chciałbym być w pobliżu rąk twych.

ref. Do domu wracam co noc
uczę się wciąż bez ciebie żyć.
Myślami do domu wracam co noc,
tam gdzie twój głos otula mnie...

A wszystko, co usłyszeć chcę
już dawno ciszą stało się
Nie umiem patrzeć ani kochać mniej.

2. Wcale nie jest lżej
kiedy szept już nie budzi mnie.
i choć mnie nie ma rok
zapach kawy jest ten sam
lecz smakuje dziwnie tak

Może
za dużo chciałbym wiedzieć,
być z Tobą przy obiedzie,
patrzeć w oczy, kiedy wciąż
Ty w słuchawce mówisz do mnie:
"Im dłużej tutaj siedzę
tym bardziej chce do ciebie"
w każdy dzień i w każdą noc
chciałbym być w pobliżu rąk twych.

ref. Do domu wracam co noc,
uczę się wciąż bez ciebie żyć.
Myślami do domu wracam co noc,
tam gdzie twój głos otula mnie...
A wszystko, co usłyszeć chcę
już dawno ciszą stało się
Nie umiem patrzeć ani kochać mniej.

[Bridge]
Wszystko co usłyszę
zamienia się w ciszę.
Wszystko co usłyszę
zamienia się w ciszę...

ref. Myślami do domu wracam co noc,
uczę się wciąż bez ciebie żyć.
Chciałbym być w pobliżu rak twych.
Do domu wracam co noc,
tam gdzie twój głos otula mnie...

A wszystko, co usłyszeć chcę
już dawno ciszą stało się
Nie umiem patrzeć ani kochać mniej.

20 komentarzy:

  1. Fajna piosenka nie znałam jej.
    Buziaki sobotnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też nie znałam tej piosenki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ładna. Nie znałam jej wcześniej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam już ją. Głos ma przyjemny, fajnie się jej słucha. ;)Jednak bardziej do ucha wpadła mi piosenka Mateusza Ziółko - W płomieniach. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niezły kawałek. Nie słyszałam go wcześniej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Adama poznałam dzięki "The Voice of Poland" - ujęła mnie jego wrażliwość. Oby zachował ją na zawsze i nie utracił jej w polskim showbiznesie. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gdzie Ty wynajdujesz te piosenki? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trafiam na nie zupełnie przypadkiem, czasem na fejsie, czasem na YouTube, lub w radiu :)

      Usuń
  8. Ja również słyszę tę piosenkę po raz pierwszy ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. matko.. nie znam człowieka:) nawet z radia własnie nie kojarzę;/

    OdpowiedzUsuń
  10. Słyszycie tę piosenkę po raz pierwszy pewnie dlatego, że jest dość nowa jej premiera miała miejsce 2 lutego. Co do samej piosenki to po pierwszych kilku przesłuchaniach myślę sobie Serio taki radiowy utwór od Adama ? Nie pasuje mi jakoś do niego.Ale teraz jak przeczytałam u Ciebie o genezie tej piosenki tym dla kogo i w jakich okolicznościach powstała to zaczynam inaczej na nią patrzeć może nawet uda się ją polubić. Zobaczymy. Wczoraj była premiera świetnego singla Ani Karwan też z The Voice : https://www.youtube.com/watch?v=3PH4q3Wv_7A

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, premiera była kilka dni temu :) Mnie osobiście bardzo się podoba. Ma w sobie to ''coś''.
      Uwielbiam też głos Ani Karwan, acz piosenka ,,W prezencie'' jakoś mi nie podochodzi. To nie jest Ania w pełnej wokalnej krasie.

      Usuń
    2. Może nie, ale czasem nie trzeba pokazywać wszystkich wokalnych atutów naraz żeby trafić do słuchacza. Ja jestem na tak i czekam na całą płytę Ani.
      Jak już polecam Voicove utwory to jeszcze ten od dziewczyny z III edycji : https://www.youtube.com/watch?v=ygNv7Np9afg

      Usuń
    3. Całkiem fajna, choć nietypowa wokalizacja :)

      Usuń
    4. To prawda głos bardzo oryginalny. Ostatnio w ogóle był wysyp piosenek od artystów z Voica i fajnie, że wszyscy po polsku nagrywają no prawie wszyscy,

      Usuń
  11. Pamiętam go z The Voice, ale tej piosenki jeszcze nie słyszałam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. uwielbiam go, choć tej piosenki nie znałam ;)
    http://justboooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Jego występ i piosenka "Mamo" rozłożyły mnie na łopatki. Tej piosenki wcześniej nie słyszałam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie słyszałam jej wcześniej, ale teraz już zapamiętam. :)

    OdpowiedzUsuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...