Nigdy nie daj sobie wmówić, że Twoje życie nie ma sensu, że jest pozbawione wartości. To nieprawda. Ludzie, którzy to mówią, starają się leczyć własne rany, raniąc innych. Im to nie pomoże. Tobie, jeśli na to pozwolisz, może zaszkodzić. [Marcin Kaczmarczyk] ❤

poniedziałek, 4 listopada 2013

Polska Bridget Jones


Milaczek
Magdalena Witkiewicz

 
Liczba stron: 264
Wydawnictwo: Filia
Ocena: 5/6










       Magdalena Witkiewicz, absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańskiego Studium Bankowości oraz Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menadżerów, od kilku lat jest znakomitą pisarką. Niemal wszystkie jej dzieła zbierają bardzo pozytywnie opinie wśród czytelników. Również zaliczę się do miłośników twórczości tej autorki. Szczególnie ,,Ballada o ciotce Matyldzie’’, ,,Opowieść niewiernej’’ oraz ,,Szkoła żon’’ zrobiła na mnie niemałe wrażenie. Teraz postanowiłam poznać ,,Milaczka’’, debiutancką powieść Magdaleny, której premiera odbyła się pięć lat temu w 2008 roku. Aktualnie wydawnictwo Filia wznowiło jej wydanie oprawiając w nową, bardziej atrakcyjną szatę graficzną. Skupmy się jednak na treści…

Dwudziestosześcioletnia Milena (Milaczek) to zwyczajna, sympatyczna dziewczyna zmagająca się z nadprogramowymi kilogramami i z brakiem mężczyzny w swoim życiu. Niestety żadne diety cud nie pomagają, zaś każdy kolejny związek kończy się katastrofą. Na szczęście w rodzinie siła. Zwłaszcza ekscentryczna ciocia Zofia Kruk próbuje na wszelkie możliwe sposoby znaleźć dla swojej siostrzenicy idealnego adoratora. Pewnego dnia starsza pani namawia swojego dentystę, aby spotkał się z Milaczkiem.

,,-Mam siostrzenicę.
Dentysta uniósł brwi.
-Mądra, ładna i dobra dziewczyna. Wie pan co, ja dam panu numer telefonu. – Wyjęła komórkę z torebki.
-Pisze pan? Milaczek, 502… -Podała numer dwa razy’’.


Za radą swojej pacjentki stomatolog umawia się na randkę z ciemno z Mileną. Co z tego dalej wyniknie? Czy tym razem dziewczyna może liczy na szczęśliwy happy end?

Po czym poznać książki Magdaleny Witkiewicz? Zdradzę wam tę tajemnicę. To jedna z niewielu pisarek, która z niebywałą lekkością i poczuciem humoru tworzy naturalne, sympatyczne i zarazem szalenie energiczne historie. Taki jest również ,,Milaczek''. Fabuła sama w sobie może jest odrobinę banalna, ale przyjemna. Nie ma w niej ani grama przesady, sztuczności, przeciwnie- wszystko wydawało mi się bardzo autentyczne. Najmocniejszą stroną tej powieści są przede wszystkim zróżnicowani bohaterowie. To oni dodają kolorytu czarno-białym zdarzeniom dnia codziennego. Szczególnie Milena zdobyła moje serce. To polska Bridget Jones w znacznie ulepszonej wersji. Katuje się proszkowymi dietami i marzy o księciu z bajki. Niestety dotychczas wszystkie jej plany biorą w łeb. Czy spotkanie z przystojnym dentystą tym razem stanie się punktem zwrotnym w jej egzystencji. Nic nie zdradzę! Postacie drugoplanowe również odrywają wyjątkową rolę. Zwłaszcza nietuzinkowa, szalona, pełna werwy i seksapilu sześćdziesięciopięcioletnia wdowa, Zosia zyskała moją niekłamaną sympatię. Uwielbiam tę kobietę. Chciałabym mieć taką wyzwoloną, energiczną ciocię, albo, chociaż w połowie odziedziczyć po niej osobliwy charakter. Kreując tę postać autorka udowodniła, że wiek nie jest żadną przeszkodą, aby korzystać z wszelkich uroków życia. Jest jeszcze Zuzia, mała dziewczynka zwana Bachorem, która także stanowi istotny element w tej historii. Jej sposób postrzegania świata zapewne niejedną osobę doprowadzi do wybuchów wesołości. Radzę zatem nie czytać w takcie jedzenia.

Z ogromną przyjemnością zagłębiłam się w tą lekturę. Napisana jest przyjaznym, prostym i zrozumiałym językiem. Natomiast dzięki wartkiej, dynamicznej akcji fabuła staje się dodatkowo emocjonująca. Nie sposób też nie wspomnieć o humorze. To właśnie dzięki niemu całość nabiera różnorodnych barw, wyrazistości i swoistego charakteru. Z kolei zakończenie otwiera furtkę do dalszych losów Milaczka (Panny roztropne), na które czekam z ogromną niecierpliwością.

Szukasz zapomnienia od szarości dnia codziennego? Polecam zatem ,,Milaczka’’. To ciekawa, zabawna, odprężająca lektura dla wszystkich bez względu na wiek. Poraża optymizmem, radością oraz pokazuje, jak czerpać całymi garściami z wszelkich uciech. Dzięki niej przekonasz się, że miłość i wsparcie niejednokrotnie potrafią zaskoczyć w najmniej spodziewanym momencie. Zapraszam do czytania.


***

Wydawnictwo Filia. 
Oficjalna strona Magdaleny Witkiewicz: klik. 
Fan Page autorki na Facebooku: klik.


59 komentarzy:

  1. Książka zapowiada się fajnie. Wpisuję na listę: "Do przeczytania" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kupiłaś mnie tym dentystą:) Natychmiast zapisuje sobie jako coś do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cyrysio? Musiałaś? Teraz to ja po prostu muszę dopaść i tą pozycję Pani Witkiewicz, której książkę "Ballada..." przeczytałam z ogromnym uśmiechem na ustach :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się. Chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pisarka zupełnie mi nieznana, ale skoro tak polecasz i jeszcze zachwalasz, że "To polska Bridget Jones w znacznie ulepszonej wersji", to koniecznie muszę po nią sięgnąc :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przeczytałem "Zamek z piasku" i z przyjemnością sięgnę po inne ksiązki autorki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj, czuję, że to książka dla mnie - jak na razie nie zawiodłam się na dziełach Magdy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Całkiem niedawno odkryłam tę autorkę, ale już znajduje się na liście moich ulubionych pisarek:) Tę powieść, jak i inne, mam w planach:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tym razem nie jestem do końca do tej książki przekonana. Może za jakiś czas;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bridget Jones nawet lubię, jednak nie jestem przekonana do jej polskiego odpowiednika... Ale na inne książki tej autorki chętnie się skuszę ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Taka literatura, wbrew pozorom nie jest mi obca :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam tę książkę w zeszłym miesiącu, trafiłaś na inną okładkę, o niebo lepszą niż ta, z którą ja miałam do czynienia.

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytałam. Bardzo fajna książka na poprawienie nastroju:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak tak dobrze oceniasz i jest to książka na poprawienie nastroju, koniecznie muszę ją przeczytać. Czasami taka odskocznia od poważniejszych pozycji, które z reguły czytam jest potrzebna.

    OdpowiedzUsuń
  15. Zraziłam się do twórczości Witkiewicz po lekturze książki "Panny roztropne". Niestety ani historia, ani bohaterowie nie przypadli mi do gustu, więc nie wspominam tej powieści dobrze. Na razie daruję sobie dzieła tej Pani.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zmartwiłaś mnie, gdyż mam w planach "Panny roztropne", ale mam nadzieję, że może nie będzie aż tak źle i przypadną mi jednak do gustu znacznie bardziej niż tobie.

      Usuń
    2. A ja tam jestem za tym, żebyś spróbowała... wrócić do jej literatury.
      Zamek z piasku choćby - genialna pozycja.

      Usuń
    3. Właśnie dużo dobrego słyszałam o nowych książkach Witkiewicz i to mnie kusi, żeby jeszcze raz sięgnąć po jej twórczość. Możliwe, że w końcu to zrobię :)

      Usuń
    4. Ja przeczytałam dwie pozycje: Zamek z piasku i Opowieść niewiernej. Obie genialne! Polecam z czystym sercem !

      Usuń
  16. jesień sprzyja takim powieściom :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja na razie mam na oku "Szkołę żon" tej Autorki. Nie czytałam jeszcze żadnej książki p. Magdy, więc jakoś specjalnie nie będę kaprysić przy wyborze pierwszej lektury. Już tak mam, że jak nie znam tówrczości jakiegoś autora, to sięgam na chybił trafił, a "Szkoła..." ma doskonałe recenzje, więc spróbuję od niej zacząć. ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem bardzo ciekawa, jak ocenisz ,,Szkołę żon''. To w sumie powieść o lekkim zabarwieniu erotycznym, ale mimo wszystko myślę, że przypadnie ci d gustu.

      Usuń
  18. Kiedy słyszę, że kolejna bohaterka jest polską Bridget Jones to szczerze? Myślę, że za dużo już ich mamy :P:P ale czy tak, czy siak chętnie poznałabym Milaczka :) tym bardziej, że już czytałam jedną recenzję (innej) książki pani Witkiewicz, i wydaje mi się, że autorka ta ma niebywały potencjał :):)
    Pozdrawiam,
    ps. zapraszam do konkursu - do wygrania książki Billa Brysona "W domu. Krótka historia rzeczy codziennego użytku" :) http://www.czytajzfantazja.blogspot.com/2013/11/wszyscy-robia-konkurs-robie-i-ja.html

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie czytałam ani jednej książki tej autorki, chociaż planuję przeczytać "Zamek z piasku". Jeśli styl mi się spodoba, to pewnie przeczytam resztę jej książek:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Milaczka nazywają polską odpowiedzią na Bridget Jones. jeżeli choć połowa z tego jest prawdą, chętnie po niego sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  21. Nawet nie wiesz, jak się cieszę, że Ci się podobała:) Ja Milaczka uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie czytałam ani nie oglądałam filmów o Bridget Jones i nie żałuję, bo wiem, że jeśli sięgnę po "Milaczek" będę zadowolona :) Owszem, fabuła jest prosta, jednak ma coś w sobie przyciągającego :) Poszukam w bibliotece za jakiś czas :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  23. Milaczka to ja po prostu uwielbiam! :) super,że Tobie też się spodobał, ja spędziłam przy nim bardzo wesołe chwile;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Tych polskich wersji Bridget było już trochę i cóż? Żadna nie była taka jak Bridget. :)

    OdpowiedzUsuń
  25. U Ciebie cały czas jakieś fajne powieście obyczajowe i do tego polskie. Nie nadążam ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. No właśnie ciekawe, że w jednych książkach banalna=sympatyczna, a w innych banalna=irytująca. Autorka mam talent, bo przy takiej historii łatwo się zakręcić i przesadzić. A tutaj było fajnie, zabawnie i z wyczuciem.

    OdpowiedzUsuń
  27. Czytałam tylko "Opowieść niewiernej", książka tak bardzo mi się podobała, że w ciemno kupiłam "Szkołę żon", którą oczywiście jeszcze nie przeczytałam, u mnie lektura musi nabrać mocy firmowej :-) "Milaczek" mnie interesuje, takie ciepłe i sympatyczne powieści ratują w szare, jesienne dni.

    OdpowiedzUsuń
  28. Na pewno się z nią kiedyś zapoznam, jeśli nie w najbliższej przyszłości, to później.

    OdpowiedzUsuń
  29. Ten cytat sprawił, że muszę przeczytać tą książkę :D

    OdpowiedzUsuń
  30. Wiele słyszałam o tej autorce, więc przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  31. Choć moje pierwsze spotkanie z tą autorką nie zakończyło się jakimś spektakularnym sukcesem, to nie sposób przejść obojętnie wobec twoich zachęcających recenzji. Może nie w najbliższym czasie, ale nieco później dam jeszcze jedną szansę p. Witkiewicz.

    OdpowiedzUsuń
  32. Czytałam kontynuację "Milaczka" - "Panny roztropne"- co już wiesz. Dla poprawy humoru jak najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  33. P. Witkiewicz znajduje się w czołówce moich ulubionych polskich pisarek. Niestety nie znam jeszcze tej książki, ale to tylko kwestia czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Myślę, że książka raczej nie dla mnie, ale na pewno spodobałaby się mojej mamie :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Zaniepokoił mnie tytuł tego posta, ponieważ nie lubię Briget, ale książka wydaje mi się o dziwo ciekawa, wiec czemu nie?

    OdpowiedzUsuń
  36. Nie wiem, jak to jest, że ja nadal nie czytałam nic pani Magdy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O zgrozo!! :)))) W takim razie koniecznie musisz poznać twórczość tej autorki, gdyż jestem przekonana, że zakochasz się w jej książkach. Na początek polecam powyższego ,,Milaczka'' :)

      Usuń
  37. Czytałam ,,Opowieść niewiernej". Byłam pod wrażeniem i lekkiego pióra i bliskiego mi wówczas tematu...
    Zaciekawiła mnie historia Mileny, ale obawiam się, ze Bridget jest tylko jedna i nawet najlepsza komedia nie jest w stanie jej przebić.

    OdpowiedzUsuń
  38. Takie historie wolę w wersji w filmowej, ale i ksiązka czasem może być miłą niespodzianką:)

    OdpowiedzUsuń
  39. o polska pisarka, chętnie bym przeczytała nawet tylko z tego powodu, że rzadko z własnego wyboru sięgam po "naszą" literaturę:D

    OdpowiedzUsuń
  40. Widzę że obowiązkowo muszę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Uwielbiam Bridget Jones więc chętnie poznam przygody Mileny ;)

    OdpowiedzUsuń
  42. Nie dość, że jedno z moich ulubionych wydawnictw, to jeszcze porównanie do Bridget - biorę w ciemno! :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Ostatnio mam ochotę na książki o takiej tematyce. Może zajrzę. Recenzja zachęcająca ; )

    OdpowiedzUsuń
  44. Bardzo chciałabym przeczytać, bo cenię sobie twórczość tej pisarki :) Książka na pewno jest świetna i nie brak w niej humoru.

    OdpowiedzUsuń
  45. Planuje, planuje i planuje spotkać się z tą autorką :) tyle dobrego już o niej czytałam, że nie sposób przejść obok jej prozy obojętnie :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Również nie czytałam żadnej książki autorki, więc trudno mi dyskutować, ale będę się rozglądać za tą bądź też inną książką autorki, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...