Nigdy nie daj sobie wmówić, że Twoje życie nie ma sensu, że jest pozbawione wartości. To nieprawda. Ludzie, którzy to mówią, starają się leczyć własne rany, raniąc innych. Im to nie pomoże. Tobie, jeśli na to pozwolisz, może zaszkodzić. [Marcin Kaczmarczyk] ❤

sobota, 24 listopada 2018

Wywiad z Agnieszką Ziętarską


Przemysław Grzelak Czy doświadczenie macierzyństwa w jakiś sposób wykorzystuje Pani do swej pracy literackiej? Może jest to inspiracja, kopalnia pomysłów?

Agnieszka Ziętarska- strona autorska Bycie mamą całkiem mnie zmieniło, więc uważam, że w każdym działaniu czy też planach jest odrobina właśnie tych doświadczeń macierzyństwa. Teraz nie podchodzę do wszystkiego tak poważnie i potrafię się śmiać z pozornie mało zabawnych sytuacji 😉 Wiele razy pomysły czerpałam właśnie z naszej codzienności, w której dzieciaki grają pierwsze skrzypce :)


Przemysław Grzelak Święta prawda, to samo stwierdziłem po tym, jak zostałem ojcem dwóch małych robaczków ;)

Barbara Pawlik Dlaczego taki tytuł ? Czy ciężko było zainteresować czytelnika pierwsza książką ? Co Panią najbardziej zaskoczyło ? Pozdrawiam

Agnieszka Ziętarska- strona autorska Tytuł odzwierciedla w zasadzie główny problem całego cyklu, ale nie mogę zdradzić szczegółów ;) Co do zainteresowania, dopiero się przekonamy, bo książka od tego tygodnia zaczyna pojawiać się w księgarniach w wersji papierowej. Mam nadzieję, że opinie będą pozytywne, ale myślę, że przekonamy się o tym za jakieś kilka miesięcy. :)

Jolanta Ostaszewska Jakie książki miały wpływ na to, kim Pani jest dzisiaj, nie tylko w życiu zawodowym? Jakie bajki z dzieciństwa wspomina Pani najmilej? Wymarzone miejsce na podróż życia.

Agnieszka Ziętarska- strona autorska Kiedyś czytałam dosłownie wszystkie gatunki od thrillerów medycznych po romanse i dramaty. Możliwe, że to właśnie dlatego w cyklu Niezmienni jest wszystkiego po trochu ;) Jeśli miałabym wybrać jedną pozycję jest to cykl Millennium Stiega Larssona :)

W dzieciństwie nałogowo wracałam do Kubusia Puchatka i dziś również czytam go moim maluchom 😍

Podróż życia? Dziś nie liczy się dla mnie miejsce, a osoby, które będą mi towarzyszyć. Z moją rodziną podróżą życia jest dla mnie niedzielna wycieczka nad morze ;)

Małgorzata Duda-Löffler Architekt nieodmiennie kojarzy mi się z dużą wyobraźnią przestrzenną czy w Pani przypadku pomaga ona w konstruowaniu opowieści?

Agnieszka Ziętarska- strona autorska Nigdy się nad tym nie zastanawiałam. Faktycznie może tak być. Od pierwszych zdań wiedziałam już, jak potoczy się cała trylogia :)

Natalia Tyczyńska W tym roku ile Pani wydała książek?  Ile książek Pani planuje wydać w 2019 roku? Jakie są marzenia? :)

Agnieszka Ziętarska- strona autorska "Samobójca " jest moją pierwszą wydaną książką :) To debiut :)Chciałabym, żeby dwa kolejne tomy pojawiły się właśnie w 2019 roku. Trzymam mocno kciuki za ten plan :)

Co do marzeń ... Mam w szufladzie kilka innych powieści oraz pomysł na kolejną, więc marzy mi się, by kiedyś zostały wydane :)

Natalia Tyczyńska Agnieszka Ziętarska- strona autorska Ja kibicuję i trzymam kciuki, żeby spełniło się marzeniem :)

Agnieszka Ziętarska- strona autorska Natalia Tyczyńska Dziękuję pięknie 😘

Agata Warczachowska Gdyby miała Pani możliwość urodzić się ponownie i wybrać tor swojego życia - co by Pani chciała zmienić, poprawić, wybrać, postanowić? A może chciałaby Pani przeżyć swoje życie raz jeszcze niczego nie zmieniając?

Agnieszka Ziętarska- strona autorska Zdecydowanie wybieram opcję, by przeżyć swoje życie dokładnie takie jakim było do tej pory. Dlaczego? Jestem tu gdzie chciałam być, robię to, co kocham i otaczają mnie bliscy. Nie zamieniłabym tego na żadną inną przyszłość :)

Agata Warczachowska 👌

Katarzyna Rebuś-Gumółka Czy myślała Pani o pisaniu pod pseudonimem?Czy nie bała się Pani negatywnego odbioru Pani książki?

Agnieszka Ziętarska- strona autorska :) Szczerze mówiąc nie chciałam pseudonimu. Cały czas towarzyszy mi jakaś doza niepewności i nie ukrywam, że bardzo ciężko się jej wyzbyć całkowicie. Nie jest to jednak strach. Z książkami tak już jest, że nie każdemu dana pozycja przypadnie do gustu, więc pozostało tylko się z tym pogodzić :)
Katarzyna Rebuś-Gumółka Agnieszka Ziętarska- strona autorska dziękuję za odpowiedź😊

Agnieszka Ziętarska- strona autorska Katarzyna Rebuś-Gumółka To ja dziękuję ;)

Karolina Ludmiła Mazur Po przeczytaniu recenzji nigdy nie wpadłabym na to, że opisywana książka nosi tytuł "Samobójca", skąd ten pomysł? odnosi się do postaci Feliksa? pierwsze skojarzenie to "Sala samobójców", a ten symbol na okładce? też mnie intryguje?

Agnieszka Ziętarska- strona autorska Ciężko odpowiedzieć na te pytania bez zagłębiania się w fabułę, ale mogę powiedzieć, że tak naprawdę wszystko się zaczyna właśnie od tytułowego "Samobójcy". Symbol natomiast jest odniesieniem do Niezmiennych oraz pewnego przedmiotu, który im towarzyszy :)

Karolina Ludmiła Mazur Dziękuję za odp:)

Agnieszka Ziętarska- strona autorska 😘😘

Malgorzata Ropska Czy ta książka przywołuje u Pani jakieś wspomnienia z dzieciństwa ew. młodzieńczych lat?

Agnieszka Ziętarska- strona autorska Jedyne wspomnienia, które mogłaby przypominać, to książkowe początki oraz nieśmiałe próby wśród wszystkich gatunków literackich. Do czytania przekonała mnie właśnie fantastyka i to jest w zasadzie jedyne powiązanie między cyklem Niezmienni, a moim życiem :)

Ilona Jankowska Kim chciała Pani zostać w dzieciństwie? 😊

Agnieszka Ziętarska- strona autorska Od podstawówki do zakończenia gimnazjum utrzymywałam, że zostanę weterynarzem. Jak widać los miał dla mnie inny plan ;)

D. B. Foryś - strona autorska Gdybyś została superbohaterem, jaka byłaby Twoja moc? 😎

Agnieszka Ziętarska- strona autorska Myślę, że umiejętność uleczenia każdej rany czy choroby byłaby super ;) Chciałabym być w stanie pomóc tym, którzy tego najbardziej potrzebują...

D. B. Foryś - strona autorska Ale z Ciebie dobry człowiek... Ja to bym celowała wiesz, w podróże w czasie albo umiejętność przewidywania wygrywających numerów lotka czy coś :)

Agnieszka Ziętarska- strona autorska ;) cóż...nie ma nic, co chciałabym zmienić w swoim życiu, więc podróże w czasie, by mi się nie przydały. No chyba, że miałyby mieć istotny wpływ na historię :P ;) wolę też, żeby życie mnie zaskakiwało, także odpuszczę przewidywanie przyszłości :)

Maria Gwiazda Czy dla Pani pisanie to sztuka, czy praca?

Agnieszka Ziętarska- strona autorska Pisanie jest dla mnie rozrywką, czyli można powiedzieć, że w pewnym sensie sztuką. Przelanie pomysłów i myśli na papier daje mi poczucie spełnienia i odrywa mnie od problemów codzienności :)

Maria Gwiazda Dziękuję za odpowiedz.



Agnieszka Ziętarska- strona autorska

❤️ Bardzo dziękuję wszystkim za wspaniałe pytania. Niektóre zmusiły mnie do przemyśleń i głębszych refleksji, inne natomiast przywołały uśmiech. Jesteście naprawdę wyjątkowi! Po raz pierwszy miałam okazję uczestniczyć w wywiadzie i wiem, że nigdy nie zapomnę tego doświadczenia. ❤️ Przede wszystkim pragnę jednak podziękować Cyrysi ❤️ Zarówno za wspaniałą recenzję jak i podjęcie się zorganizowania wywiadu!❤️To była bardzo trudna decyzja, ale ostatecznie zdecydowałam, że nagrodę otrzyma Pani Karolina Ludmiła Mazur. 
W imieniu swoim oraz wszystkich Czytelników mojego bloga dziękuję Agnieszce Ziętarskiej za niezwykle interesujący wywiad.

Laureatce zwycięskiego pytania serdecznie gratuluję i czekam na maila wraz z danymi do wysyłki nagrody.

Pozdrawiam wszystkich bardzo gorąco,
Cyrysia

9 komentarzy:

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...