Nigdy nie daj sobie wmówić, że Twoje życie nie ma sensu, że jest pozbawione wartości. To nieprawda. Ludzie, którzy to mówią, starają się leczyć własne rany, raniąc innych. Im to nie pomoże. Tobie, jeśli na to pozwolisz, może zaszkodzić. [Marcin Kaczmarczyk] ❤

czwartek, 10 marca 2016

Jesteś wyzwaniem - Kendall Ryan (Trafieni strzałą Amora)


Jesteś wyzwaniem
Kendall Ryan

Cykl: Unravel Me (tom 2)
Wydawnictwo: Pascal
data wydania: 13 stycznia 2016
liczba stron: 256

Ocena: 4/6







  Podobno przeciwieństwa się przyciągają. Tylko czy związek dwojga ludzi o różnych temperamentach ma szansę na przetrwanie?

  Liz jest atrakcyjną studentką, która czerpie z życia ile tylko się da. Nie obce są jej romanse, nawet z własnym promotorem. Jednak pewnego dnia sytuacja ulega zmianie, kiedy na jej drodze pojawia się czarujący, przystojny Cohen – chłopak z sąsiedztwa.  Dziewczyna od razu przejmuje inicjatywę, chcąc zdobyć jego zainteresowanie. Tymczasem okazuje się, że Cohen ma raczej konserwatywne podejście do spraw seksu: swój pierwszy raz pragnie przeżyć z "tą jedyną". Jak dalej potoczy się ta znajomość? Czy mężczyzna złamie dla Liz swoje zasady?

  Kendall Ryan jest autorką ognistych powieści erotycznych, między innymi ''Jesteś zagadką'' i ''Jesteś wyzwaniem''.  Mieszka w Minneapolis z ukochanym mężem i dwoma niesfornymi szczeniakami.

  Pierwszy tom serii Unravel Me opowiadający losy Ashlyn (przyjaciółki Liz) wspominam całkiem pozytywnie, dlatego z zainteresowaniem zabrałam się za niniejszą pozycję. Czy jestem zadowolona? I tak i nie. Z pewnością jest to przyjemny ''umilacz'' czasu, aczkolwiek zabrakło dopracowania kilku istotnych elementów, które mogłyby znacząco wpłynąć na całokształt książki.

  Fabuła nie jest zbyt odkrywcza, acz zgrabnie została
poprowadzona i zakończona. Poznajemy Liz - niezmordowaną imprezowiczkę, którą interesuje wyłącznie dobra zabawa i przelotne przygody oraz sympatycznego strażaka, który pragnie miłości, romantyzmu i małżeństwa. Jak widać, trochę inny schemat niż zazwyczaj, co osobiście oceniam na plus.

  Wyrazista kreacja Liz i Cohena to niewątpliwy atut powieści. Ona mając na względzie swoje przeszłe doświadczenia - nie szuka zobowiązań ani niczego poważniejszego. On natomiast pragnie się ustatkować i założyć rodzinę. Czy uda im się wypracować wspólny kompromis? Autorka ciekawie nakreśliła relacje tych dwojga. Nic tu nie wydaje się sztuczne, czy przekombinowane. Co prawda dość szybko zacieśnia się więź uczuciowa między nimi, ale na szczęście nie ocieka lukrem.

  ''Jesteś wyzwaniem'' zawiera sztandarowy motyw książek z gatunku New Adult. Okazuje się, że Liz naznaczona jest piętnem tragicznych wydarzeń, które zmieniły jej sposób postrzegania miłości. I chociaż w głębi duszy pragnie kochać i być kochaną, to jednak woli trzymać innych na dystans, by chronić swoje serce przed zranieniem. Lecz jak to w życiu bywa, nie wszystko idzie nie wszystko idzie tak, jakbyśmy chcieli. Bowiem, gdy w grę wchodzą uczucia, zdrowy rozsądek staje się bezbronny.

  Autorka używa prostego języka, który nie wymaga zbytniego myślenia. Dla jednych będzie to wadą, a dla innych zaletą. Mnie osobiście drażniło ogólnikowe podejście do niektórych wydarzeń, które chętnie poznałabym bardziej. Żałuję także, że drugoplanowe postacie potraktowano po macoszemu, szczególnie mam tu na myśli matkę Cohena i jej zaborczy stosunek do syna. W ogólnym rozrachunku, nie jest źle - o ile nastawimy się na lekką, niewymagającą zaangażowania, rozrywkową lekturę.

  Książka ewidentnie została skierowana do miłośników romansów z lekką nutką erotyzmu. Z każdą kolejną stroną robi się coraz ciekawiej, a napięcie seksualne idzie ostro w górę. Tak w skrócie: przygotujcie się na zmysłową lekturę. Zapraszam zainteresowanych.

 *** 
Wydawnictwo Pascal.

36 komentarzy:

  1. Tym razem nie dla mnie. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Po pierwsze, to strasznie podoba mi się koszula tej dziewczyny na okładce :D
    co do samej książki to pewnie po nią sięgnę, ale nie jest to mój priorytet, pierwsza część była dobra, ale jakaś niepełna, wielka szkoda, że autorka nie pomyślała o rozwinięciu historii pierwszej części :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Być moze siegne, jeśli gdzieś mi sie nawinie a akurat bede w nastroju na coś lekkiego.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakoś nie ciągnie mnie do tej serii.
    Pozdrawiam :D
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Szczerze mówiąc jakoś nie bardzo mam ochotę na pierwszą, ani drugą część tego cyklu, może kiedyś się to zmieni ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chciałam polecać siostrze tę serię, ale sama nie wiem. Na razie mamy inne plany zakupowe.

    OdpowiedzUsuń
  7. Och, jak wspaniale byłoby, gdyby jakiś autor w końcu odszedł od tej schematyczności w powieściach erotycznych i wymyślił coś innego... Jeżeli będę miała jednak ochotę na lekką, niezobowiązującą i zmysłową lekturę, to będę miała na uwadze ten tytuł. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na razie nie mam ochoty na takie książki ale może kiedyś przeczytam :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam "Jesteś zagadką" i mimo, że powieści erotyczne to nie moja bajka, ta wydała mi się całkiem, całkiem, dlatego też jestem gotowa dać szansę kolejnej powieści autorki

    OdpowiedzUsuń
  10. Niestety nie czytałam pierwszego tomu, ale póki co raczej sobie odpuszczę. Mam inne plany czytelnicze.

    OdpowiedzUsuń
  11. Szkoda, że historia jest schematyczna, ale myślę, że dla fanów gatunku nie powinno być to wielką wadą, szczególnie że opowieść czyta się bardzo przyjemnie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka interesuje mnie, ale nie jest tak, że koniecznie muszę ją mieć teraz i dziś. Przy okazji z pewnością przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Tym razem... podziękuję!
    Właśnie skończyłam Układ (niebawem recenzja!) i muszę chwilę odetchnąć od młodzieżówek.. bo bym je strasznie porównywała :/

    OdpowiedzUsuń
  14. W moim odczuciu poprzedni tom był koszmarnie niedopracowany i płytki dlatego po ten raczej nie będę sięgać

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo lubię czytać taki gatunek ale po Twojej recenzji - rezygnacja szkoda mi czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Cała historia brzmi chyba za bardzo typowo. Jeśli będę miała jednak okazję, na pewno książkę przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. I wychodzi na to, że z zaproszenia nie skorzystam...
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Niestety nie jestem fanką ani romansów,ani New adult, więc nie jest to raczej książka dla mnie. Nie zmienia to jednak faktu,że Twoja recenzja jak zwykle jest świetna :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Myślę, że jak przyjdzie czas to po nią sięgnę. Lubię powieści w takim klimacie. Zobaczymy jak będę to widziała moimi oczami ;) Ale chyba mamy trochę podobny gust, więc pewnie opinia okaże się podobna :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Obawiam się tego zbyt sztampowego podejścia do tematu, już niejednokrotnie mielonego. Kiedyś z chęcią przeczytam, lecz nie w najbliższej przyszłości... Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Mnie prosty język nie przeszkadza. Lubię takie książki :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Czyli taki w sumie oklepany klimat, ale przeczytać można :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie czytałam jeszcze pierwszego tomu i na razie nie mam kiedy. Jeśli jednak kiedyś wpadnie mi w rękę to z chęcią przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. ja tu 1 nie czytalam a juz 2 jest? ocena calkiem cieakwa i z tej samej przyczny siegnelabym po obie czesci :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Muszę w końcu przeczytać pierwszy tom :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Podrzucę pomysł moim dzieciakom, pewnie się tą propozycją czytelniczą zainteresują. :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Chyba nie mieszczę się w targecie tej książki;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Lubię tego typu lekturę, mimo pewnych niedociągnięć być może po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  29. Czytałam pierwszą część i była nawet niezła, więc prawdopodobne, że kiedyś po nią sięgnę, ale nie w najbliższym czasie.
    http://domowerecenzjepauli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Nie czytałam tej serii i być może się skuszę. ;)
    Buziaki. :**

    OdpowiedzUsuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...