Nigdy nie daj sobie wmówić, że Twoje życie nie ma sensu, że jest pozbawione wartości. To nieprawda. Ludzie, którzy to mówią, starają się leczyć własne rany, raniąc innych. Im to nie pomoże. Tobie, jeśli na to pozwolisz, może zaszkodzić. [Marcin Kaczmarczyk] ❤

piątek, 4 marca 2016

5000 zł dla debiutanta. Ruszyła V edycja konkursu Literacki Debiut Roku!


 19 lutego rozpocznie się nabór tekstów do V edycji konkursu „Literacki Debiut Roku” organizowanego przez Wydawnictwo Novae Res pod honorowym patronatem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Celem konkursu jest wyłonienie w danym roku kalendarzowym najlepszej powieści, która nie była dotychczas nigdzie publikowana w wersji drukowanej.

 Termin nadsyłania zgłoszeń mija 22 kwietnia 2016 roku. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone 31 lipca. 

 Na zwycięzców czekają nagrody: 

I miejsce  5000 złotych, tytuł „Literacki Debiut Roku”, dyplom, opublikowanie zwycięskiego utworu drukiem, jego dystrybucja oraz promocja przez Wydawnictwo Novae Res oraz patronów i partnerów Konkursu, zestaw 10 egzemplarzy książek.
II miejsce – dyplom, tygodniowy pobyt w SPA, zestaw książek.
III miejsce – dyplom,  weekendowy pobyt w SPA, zestaw książek.

Zwyciężczyni IV edycji konkursu - Agnieszka Opolska
 W zeszłej edycji konkursu zwyciężyła powieść Agnieszki Opolskiej pt. „Anna May”*. Książka miała premierę na 19. Targach Książki w Krakowie, gdzie jej fragmenty publicznie odczytała aktorka Anna Dymna.
 „Literacki Debiut Roku” jest inicjatywą, dzięki której odnajdujemy i promujemy utalentowanych rodzimych debiutantów, których twórczość ma za zadanie odświeżyć polski rynek literacki. – wyjaśnia Wojciech Gustowski, przewodniczący Kapituły konkursu.
 Jak co roku uroczyste wręczenie nagród będzie miało miejsce w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni. Tradycją już stało się, że fragmenty zwycięskiego utworu w trakcie tej uroczystości czyta znany aktor. W poprzednich edycjach byli to Szymon Sędrowski, Katarzyna Figura oraz Ewa Kasprzyk.
 Premiera zwycięskiej powieści będzie miała miejsce w trakcie jubileuszowych 20. Targów Książki w Krakowie. 
Laureaci IV edycji konkursu Literacki Debiut Roku wraz z Ewą Kasprzyk oraz Krzysztofem Szymańskim - Dyrektorem Zarządzającym wydawnictwa Novae Res.



 Regulamin konkursu oraz formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie www.literackidebiutroku.pl.

 Konkurs prowadzony jest pod honorowym patronatem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Partnerami konkursu są: Gdynia Literacka, International Paper, sieć księgarni MATRAS oraz Hotel Lawendowe Termy.  Patronami medialnymi konkursu są ONET.PL, Magazyn Charaktery, Magazyn Literacki Książki oraz Radio ZET Chilli.



Kto z Was spróbuje swoich sił?

21 komentarzy:

  1. Bardzo fajna inicjatywa :) Gdybym tylko miała talent,to z pewnością wzięłabym udział :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi świetnie! W tym roku nie spróbuję niezależnie od terminów, bo niestety muszę pisać pracę magisterską... Ale jeśli jest co roku, to może następnym razem spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne są takie akcje, bo dają szansę na zademonstrowanie talentu. Mnie go brakuje, więc nie dla mnie tego tupu inicjatywy :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkich gorąco zachęcam do udziału i życzę powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uważam, że nie mam takowego talentu, więc to jednak nie dla mnie :)

    Bookeaterreality

    OdpowiedzUsuń
  6. Będę trzymać kciuki za uczestników, ale sama udziału nie wezmę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam już o tej edycji i jestem szczerze zaciekawione. Być może wezmę udział. ;)
    Buziaki. :**

    OdpowiedzUsuń
  8. Ach, gdybym tylko coś jeszcze pisała... :D

    OdpowiedzUsuń
  9. :) Akcja bardzo ciekawa tylko nigdy nie umiałam pisać książek. Ale trzymam za wszystkich kciuki :D
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  10. Super akcja. Na pewno uda się odkryć ciekawe powieści.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja akurat nie piszę, ale będę trzymać kciuki za uczestników :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem ciekawa, kto zostanie tegorocznym laureatem :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo obiecujący konkurs i trzymam kciuki:)

    OdpowiedzUsuń
  14. I tak się znajduje talenty ;) O ile talent odważy się wysłać swoją pracę na konkurs...

    OdpowiedzUsuń
  15. w tym roku nie skończę pisać tego, co zaczęłam, ale w przyszłym roku nie odpuszczę i wezmę udział, teraz mam motywację :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Inicjatywna świetna, zeszłorocznej książki nie poznałam, ale może w tym roku będzie inaczej. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo mi się podoba ta inicjatywa. Bardzo dobrze, że ktoś nieznany może się wykazać i wypromować. Sama zaczęłam pisać książkę, ale chyba do konkursu się nie zgłoszę. Trochę się boję, że to co piszę to chłam i zostanę jedynie wyśmiana.
    Pozdrawiam,
    swiat-pelen-liter.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Zacna akcja, ciekawe jakie talenty się pojawią :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak napiszę książkę to skorzystam z podpowiedzi. ;D

    OdpowiedzUsuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...