Nigdy nie daj sobie wmówić, że Twoje życie nie ma sensu, że jest pozbawione wartości. To nieprawda. Ludzie, którzy to mówią, starają się leczyć własne rany, raniąc innych. Im to nie pomoże. Tobie, jeśli na to pozwolisz, może zaszkodzić. [Marcin Kaczmarczyk] ❤

poniedziałek, 29 sierpnia 2016

''Ocal mnie'' Abbi Glines


Ocal mnie
Abbi Glines
Cykl: Sea Breeze (tom 3)
Wydawnictwo: Pascal
tytuł oryginału: While it lasts
data wydania: 3 sierpnia
Ocena: 5-/6

~~ * ~~

 Dziewczyna w żałobie i lokalny playboy….
 
Czy uratują siebie nawzajem?

   Cage, pożeracz damskich serc, nigdy nie kochał naprawdę. Jego życie to ciągła zabawa, dziewczyny na jedną noc, alkohol… Nie mogło to skończyć się dobrze. Cage zostaje wysłany na wieś, by tam pomagać w gospodarstwie. Ma to być jego kara, za to że prowadził samochód pod wpływem alkoholu. Tam poznaje Evę.

   Eva, córka właściciela gospodarstwa, już dawno zapomniała, co to znaczy cieszyć się życiem. Wcześnie straciła matkę, na wojnie zginął jej narzeczony. Jej życie się skończyło. Postanowiła już na zawsze pozostać sama. Poznanie Cage'a burzy jej spokój. Niestety Eva czuje, że zdradza zmarłego chłopaka. Rezygnuje z szansy na miłość, którą dał jej los.

   Czy szalony Cage, chłopak z innego świata, będzie umiał rozkochać ją w sobie? Czy wspólnie pomogą sobie zapomnieć o przeszłości? 
źródło opisu: pascal.pl

  ,,Ocal mnie’’ jest trzecią częścią serii ,,Sea Breeze" Abbi Glines. Poprzednie książki autorki oceniam bardzo pozytywnie, prezentują niemal jednakowy poziom. A jak było tym razem? Również dobrze, choć bez zaskoczeń. Spodziewałam się lekkiej, przyjemnej i przewidywalnej lektury, i takową dostałam.

  Sama fabuła nie tchnie żadną świeżością, ale mocno wciąga i trzyma w zainteresowaniu do samego końca. Poznajemy Cage'a York'a – niegrzecznego chłopca, który za jazdę po pijanemu zostaje wysłany do pracy na farmie oraz miłą, atrakcyjną Evę – córkę właściciela pogrążoną w żałobie po śmierci swojego narzeczonego. Szybko tworzy się między nimi swoista chemia. Tylko czy to wystarczy, aby ta znajomość przerodziła się w coś niezwykłego?

  Lubię powieści nakreślone według typowego schematu: zły chłopak - dobra dziewczyna. I chociaż przewidywalność bije po oczach, to jednak z ekscytacją śledziłam losy bohaterów. A trochę się dzieje. Będziemy świadkami różnych słownych potyczek, zabawnych podchodów i romantycznych scen pełnych erotycznego napięcia. Nie zabraknie również goryczy pomieszanej z rozczarowaniem. Wszystko to zgrabnie równoważy się ze sobą tworząc idealnie zbalansowaną, słodko-gorzką historię.

  Podoba mi się kreacja bohaterów. Są wyraziści i wiarygodni, dają się lubić, a kiedy trzeba to irytują. Największą sympatią zapałałam do Cage’a. Na pozór pewny siebie lekkoduch, próżniak i bawidamek, zmienia dziewczyny jak rękawiczki i nigdy nie angażuje się w coś, co ma trwać więcej niż jedną noc. Lecz w gruncie rzeczy to wrażliwy chłopak, dotkliwie zraniony w przeszłości. Z kolei Eva jawi się jako prostolinijna dziewczyna z charakterem. Zamknięta w kokonie rozpaczy, nie potrafi ruszyć dalej, nieustannie wspominając i rozpamiętując ukochanego. Ale kiedy spotyka na swojej drodze Cage’a coś zaczyna się zmieniać... Ten wątek daje dużo do myślenia. Pokazuje, że chociaż serce krwawi tęsknotą za bezpowrotnie utraconą miłością, nie warto zamykać się w sobie. Trzeba stopniowo przejść przez etap bólu i odnajdywania się w nowej rzeczywistości, aby znowu zacząć dostrzegać radość w prozaicznych sprawach.

  Styl pisania autorki jest bardzo lekki, przyjemny i prosty w odbiorze, co sprawia, że powieść pochłania się błyskawicznie. Świetnym pomysłem jest dla mnie umiejscowienie akcji na wsi. Daje to lekki powiew świeżości. I w porównaniu do poprzednich tomów jest znacznie mniej sentymentalnego lukru i patosu, a trochę więcej cierpkości i gorzkości. To z całą pewnością zdecydowanie wpływa na korzyść utworu. 
 
  W ogólnym rozrachunku jestem zadowolona z tej czytelniczej przygody, dlatego szczerze polecam ten tytuł jak i pozostałe dzieła pisarki wszystkim osobom, którzy gustują w literaturze młodzieżowej, okraszonej nutą romantyzmu, nieprzeciętnego humoru i subtelnej erotyki. To świetna rozrywka i wspaniała odskocznia od szarej rzeczywistości. Daj się skusić. 


34 komentarze:

  1. Tego tomu jeszcze nie czytałam, ale planuję niebawem się z nim zapoznać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak będę mieć ochotę na taką historię o niegrzecznym chłopcu i dobrej dziewczynie, wezmę ten tytuł pod uwagę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna okładka :) W treści jakby mieszanka Sparksa :) Na pewno ciekawa :). Podpowiem córce nastolatce. Dziękuję za recenzje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Twórczość Abbi Glines jest jeszcze przede mną, ale jakoś nie mogę się do niej przekonać, pomimo tylu pozytywnych opinii. Może nadejdzie dzień, kiedy zwalczę swoje uprzedzenia i zaopatrzę się w którąś powieść tej Pani... :) Bardzo podoba mi się recenzja - jest wyważona i dobrze się ją czyta :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak mam w przypadku niektórych autorów, więc rozumiem Twoją niechęć. Mimo wszystko mam nadzieję, że kiedyś skusisz się na twórczość Abbi Glines.
      Dziękuję za miłe słowa uznania pod adresem mojej recenzji. ❤
      Również pozdrawiam.

      Usuń
  5. Nie znam poprzednich tomów, a nie wiem, czy uda mi się znaleźć na nie czas, ale dobrze, że Tobie się podobało:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciągle gdzieś widzę recenzje tej książki, więc chyba pora, abym w końcu ją przeczytała, ale muszę najpierw przeczytać te pierwsze tomy :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam w kciuki za owocne poszukiwania :)
      Również pozdrawiam ❤

      Usuń
  7. Jeśli polecasz to dam się namówić ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam o tej serii, ale jakoś za specjalnie mnie nie zainteresowała, więc raczej po nią nie sięgnę. Ale trzeba przyznać, że ciekawe rozwiązanie zastosowano na okładce - jest bardzo prosta, a mimo wszystko zwraca uwagę. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj no dam się skusić :) Abbi poznałam już w poprzednej jej serii i jestem nią oczarowana :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wszystkie książki tej pisarki jeszcze przed mną.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie wiem, mi tam zupełnie nie odpowiada styl pisania Glines. Próbowałam przeczytać jedną jej książkę i nie skończyło się to dobrze. Bardzo i na amen zniechęciły mnie żałosne i gorszące sceny seksu. Więcej po tę autorkę nie sięgnę, choćby mi nawet mieli za to zapłacić. ;)
    Takie piękne recenzje jak Twoja też mnie nie przekonują. Może i ta książka jest lepsza o tej, którą ja miałam nieprzyjemność czytać, ale i tak zostałam zdecydowanie zgorszona tym, co przedstawiała autorka. Nie, nie, nie i jeszcze raz zdecydowane nie. :/

    Pozdrawiam,
    Koneko
    {recenzje-koneko.blogspot.com}

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem Twoje uzasadnienie. Tak to już bywa, że nie każdemu odpowiada to samo. Toteż nie będę namawiać się do sięgnięcia po powyższą pozycję.
      Również pozdrawiam ❤

      Usuń
  12. Nowa seria, na którą nie miałam okazji jeszcze się skusić. Został mi ostatni tom widziany z innego punktu widzenia poprzedniej serii. Wiem, że mogę zostać obrzudzona błotem czy czymkolwiek innym, ale książki Abbi czyta się świetnie, szybko, ale nie wnosza nic do naszego życia, niestety.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nikt nie będzie Cię niczym obrzucał :) Książki Abbi faktycznie nie wnoszą niczego konkretnego do naszego życia, ale są za to miłą odskocznią od szarej codzienności. A taka forma rozrywki też jest człowiekowi potrzebna :)

      Usuń
  13. Z pewnością przeczytam, bo uwielbiam jej książki. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Twoja recenzja jest bardzo dobra, ale ta historia nie pociąga mnie w ogóle.

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeśli potraktuję tę książkę jako typowo rozrywkową, to na pewno się na niej nie zawiodę.

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo schematyczna mam wrażenie, ale jako rozrywkowa nie mówię jej do końca nie

    OdpowiedzUsuń
  17. To coś nie dla mnie, ale recenzja ciekawa :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Takie błyskawiczne lektury potrafią sprawić czytelnikowi wiele radości. Jeżeli bohaterowie są dodatkowo wyrazisty, to tylko kolejna zachęta do lektury. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo fajna recenzja :) Planuję niedługo zakupić własny egzemplarz tej książki. A ogólnie co do twórczości tej autorki, to myślę że, ta schematyczność i prostota jest właśnie jej taką zaletą. Najbardziej lubię w tej autorce to że, pisze historie właśnie w taki prosty sposób i mimo że, bardzo łatwo można je przewidzieć to i tak czyta się je z ciekawością i zapartym tchem bo właśnie takie, jak myślę jest założenie new adult
    Pozdrawiam :)
    Zapraszam na mojego bloga http://magia-miedzy--kartkami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa uznania pod adresem mojej recenzji ❤
      Bardzo się cieszę, że mam w planach ,,Ocal mnie''. Myślę, że książka przypadnie Ci do gustu równie mocno jak mi.
      Również pozdrawiam i dziękuję za zaproszenie. Chętnie skorzystam.

      Usuń
  20. Mnie zdawało się właśnie, że mimo iż on zły chłopak, ona dobra dziewczyna to właśnie odbiegali od schematu, nie byli jednoznacznie nakreśleni ;) Uwielbiam powieści Abbi, a ta była najlepszą z trzech z tej serii ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i nieco odbiegali od typowego schematu, zwłaszcza Cage, niemniej jednak ciągnęła się za nim jego ''rozrywkowa'' przeszłość :)
      Ale ogólnie też uważam, że to najlepszy tom z tej serii.
      Pozdrawiam ❤

      Usuń
  21. Serii jeszcze nie przeczytałam. Chętnie zajrzę do pierwszego tomu. Ładna okładka :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Tak cholernie chcę to przeczytać. Uwielbiam takie tematyki!
    Zapraszam na post, gdzie mówię o tym Jak wydać książkę? http://want-cant-must.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Też nie mam nic przeciwko schematom w książkach NA. Niedawno skończyłam czytać drugi tom tej serii i mimo iż nie do końca mnie wciągnął, to i tak mam ochotę przeczytać trzeci tom, bo bardzo interesuje mnie historia Cage'a :)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. kolejna lektura do polecenia dla starszej nastolatki w rodzince :)

    OdpowiedzUsuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...