Nigdy nie daj sobie wmówić, że Twoje życie nie ma sensu, że jest pozbawione wartości. To nieprawda. Ludzie, którzy to mówią, starają się leczyć własne rany, raniąc innych. Im to nie pomoże. Tobie, jeśli na to pozwolisz, może zaszkodzić. [Marcin Kaczmarczyk] ❤

niedziela, 9 kwietnia 2017

''Taka jak ty'' Gabriela Gargaś - RECENZJA GOŚCINNA

foto: Izabela Wyszomirska
Taka jak ty
Seria: Między nami (tom 1)
Gabriela Gargaś
Wydawnictwo: Filia
Liczba stron: 448
Ocena: 10/10

Moje wrażenia:

   Karolina i Mariona to przyjaciółki, które swoje dzieciństwo spędziły wśród bloków z wielkiej płyty. Mariona to mama dwóch synów i mężatka. Jej poukładane dotąd życie zmienia się, gdy poznaje Bartka. Natomiast Karolina to singielka, która korzysta z życia. W końcu jednak i ona pragnie miłości, mężczyzny. Pewnego dnia spotyka Michała. Wszystko wskazuje na to, że to mężczyzna jej życia. Jednak los bywa złośliwy... Jak potoczą się losy obu kobiet? Czy wyjdą na prostą?

"Każdego dnia zbieram okruchy swojego szczęścia. Moje życie, moje wybory, moje zakręty i wywrotki, moje emocje. Ziarenko do ziarenka. Miłość do miłości. Nadzieja do nadziei. Łza do łzy. Dużo już tego mam. Moje małe szczęście. I te rozczarowania też są moje…"

   Gabriela Gargaś dotyka spraw, które dotyczą każdej kobiety. Wszystko co opisuje jest realistyczne, prawdziwe, a dodatkowo autorka przemyca nam garść swojej życiowej mądrości. Pokazuje co jest tak naprawdę w życiu ważne. Podejmuje trudny temat nieuleczalnej choroby. Pokazuje tym samym związane z nią rozterki, zwątpienie, zmęczenie, wyrzeczenia, walkę, smutek, ból. Chwile szczęścia przeplatają się ze łzami. Ale z drugiej strony widzimy, że mimo tak ogromnej niesprawiedliwości, można być szczęśliwym, zobaczyć pomiędzy ciemnymi chmurami codzienności promyk słońca.

   Ważną rolę odgrywa tu również przyjaźń. Autorka stara się pokazać, gdzie przebiega granica pomiędzy przyjaźnią a miłością. Nawet pomiędzy miłością a zauroczeniem. Codzienność, obowiązki, pośpiech, sprawiają że zapominamy o wzajemnym zainteresowaniu, zabieganiu o siebie. A goniąc za nieosiągalnym, za pożądaniem, za wrażeniami, kierując się egoizmem i zaślepieniem, można bardzo łatwo zranić nie tylko drugą osobę, ale i siebie. A wystarczyłoby czasem po prostu być szczerym w związku, wobec naszego partnera, rozmawiać ze sobą.

"Czasami trzeba się znaleźć na skraju przepaści, by zrozumieć, co jest rzeczywiście ważne, by zrozumieć, o co w tym życiu naprawdę chodzi. (..) Może chodzi o to, by być. Po prostu być."

  Dla mnie ta powieść ma wielką wartość, bo dzięki niej przypomniało mi się moje dzieciństwo. Powróciły wspomnienia, kiedy to kupowało się gumę balonową Donald, oranżadkę w proszku, grało w gumę czy robiło fikołki na trzepaku. To były czasy, ech... Z perspektywy upływu lat, jestem szczęśliwa, że nie wychowywałam się w otoczeniu tych wszystkich gadżetów, smartfonów, laptopów itp. Gdy patrzę na dzisiejsze dzieci i młodzież wiem, że ile tracą. Oni sami zaś pewnie nigdy tego nie zrozumieją.

   Książka przepełniona jest ogromnymi emocjami. Bohaterowie również budzą skrajne emocje. Zarówno Witek, jak i Mariona - raz ich lubimy, a za chwilę ich postępowanie jest nie do końca w porządku. Wraz z nimi wszystko przeżywałam, kibicowałam im i trzymałam kciuki w dążeniu do szczęścia.

  Akcja powieści biegnie niespiesznie, miarowo, by pod koniec wywołać lawinę emocji, niedowierzania, szoku. Jestem bardzo ciekawa jak potoczą się dalsze losy bohaterów i czy prawda ujrzy światło dzienne?

   Autorka uwodzi prostym i trafnym w przekazie językiem. I choć od czasu do czasu pojawia się wulgarne słowo, to zupełnie mi to nie przeszkadzało, przeciwnie dzięki temu cała ta historia nabrała jeszcze większej realności. W jednym miejscu pomylono imiona głównych bohaterek, ale nie jest to coś, co by jakoś szczególnie raziło i przeszkodziło w zrozumieniu tekstu.

   "Taka jak ty" to poruszająca powieść o zwykłych kobietach, o sile przyjaźni i miłości, nie tylko tej do mężczyzny, ale i dziecka. O zwykłej codzienności, zwykłych problemach dnia codziennego, którym każda z nas musi stawić czoła. To powieść, która tchnie nadzieją i dodaje otuchy. Polecam każdej kobiecie bez wyjątku. Jestem pewna, że każda z Was znajdzie w niej cząstkę siebie.


Autor recenzji: Izabela Wyszomirska
Recenzja pochodzi z bloga: Sza! Teraz czytam



   Powyższa recenzja zwyciężyła w moim konkursie, w którym do wygrania był pakiet serii ''Poranione dusze, czyli  ''Raze'' Tillie Cole [recezja - klik] oraz  ''Reap'' Tillie Cole [receznja - klik]. Gratuluję!
 
**
  Pragnę również podziękować pozostałym uczestnikom konkursu. Podesłaliście naprawdę świetne recenzje, ale niestety niektóre pochodziły sprzed roku, dlatego nie mogłam ich wziąć pod uwagę, gdyż byłoby to nie w porządku wobec tych osób, które pisały swoje opinie w okresie trwania konkursu. Mam nadzieję, że rozumiecie moje stanowisko w tej kwestii. Pozdrawiam serdecznie!

20 komentarzy:

  1. Dziękuję, zupełnie się nie spodziewałam. Widać Krysiu Twoją rękę, idealnie potrafisz podkreślić to, co istotne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Okładka jest zachęcająca :D
    http://justboooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam za sobą jedną powieść tej autorki, która bardzo mi się podobała, więc teraz w ciemno będę sięgała po twórczość Gabrieli Gargaś. "Taka jak ty" to powieść, która na pewno skradnie moje serce.

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję, a recenzja cudowna. Nie dziwię się, że wygrała. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna recenzja, gratulacje :) Już jutro zaczynam przygodę z twórczością autorki od książki "Pośród żółtych płatków róż", więc jeśli przypadnie mi ona do gustu, to pewnie szybko skuszę się i na tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję! :) jaka wysoka ocena, przyznam że książka wydaje się naprawdę ciekawa. Jestem skłonna dać jej szansę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chętnie :) widzę, że to dobra książka na "chwilę dla siebie" :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Niezwykła powieść, niby tematyka nie jest mega wyjątkowa, ale cenię bardzo powieści, które pozytywnie mnie nastrajają i dodają otuchy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jedną książkę tej autorki czytałam, ale bohaterki mnie wkurzały i potem jakoś nie miałam ochoty na inne książki. Ale chciałabym zrobić drugie podejście, może tym tytułem.

    OdpowiedzUsuń
  10. Maksymalna ocena. :) Świetnie, że książka wywołuje tak pozytywne wrażenia. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  11. Koniecznie do przeczytania :)

    Tak, teraz dzieciaki mają dzieciństwo ze smartfonem, nie wiedzą co tracą

    OdpowiedzUsuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...