Nigdy nie daj sobie wmówić, że Twoje życie nie ma sensu, że jest pozbawione wartości. To nieprawda. Ludzie, którzy to mówią, starają się leczyć własne rany, raniąc innych. Im to nie pomoże. Tobie, jeśli na to pozwolisz, może zaszkodzić. [Marcin Kaczmarczyk] ❤

piątek, 10 października 2014

Wyniki konkursu z ''Samotnością...''


Nadszedł czas na ogłoszenie wyników konkursu, w którym do wygrania była książka Moniki Oleksy ''Samotność ma twoje imię''.

Otrzymałam kilkanaście ciekawych argumentów, dlaczego to właśnie Ty powinieneś otrzymać ''Samotność...'' i po burzliwych naradach z samą sobą udało mi się wytypować trójkę zwycięzców:



alicjamagdalena  {urzekła mnie poetycka inwencja}

 O książce ''Samotność ma twoje imię'' marzę -
kiedy w zupełnej ciszy sama kawę parzę,
gdy słucham jak smutnie śpiewają ptaki,
mam już dosyć lektur, gdzie występują wilkołaki.
Najchętniej czytam dzieła polskich autorów -
nie tych polecanych przez znanych profesorów.
Pani Oleksa poprzednią książką mnie zachwyciła,
więc następna jej lektura też by mi dzień umiliła!
Kolejna fabuła mnie niezwykle interesuje -
czuję, że pisarka do mnie wiele słów adresuje.
Poza tym nie umiem dobrych ciast piec..
więc na proste przepisy mam szaloną chęć!
To cyrysia głównie tak skutecznie przekonuje,
że sama jej recenzja mnie poważnie emocjonuje :)

***

"Samotność ma twoje imię" powinna trafić w moje ręce, ponieważ:
Po pierwsze ... Książki czynią mnie szczęśliwą. Przenoszą mnie do innego, bezpiecznego świata, z dala od moim problemów. Ten stan jest dla mnie namiastką nieba na Ziemi.
Po drugie... Któż z nas nie boryka się w pewnym sensie z samotnością? Prawdą jest, że "wśród ludzi jest się także samotnym". Jestem przekonana, że książka w której bohaterkom brakuje tego samego, co mnie, skradłaby od razu moje serce. Być może znalazłabym w niej też zrozumienie dla własnych trosk i sposoby na radzenie sobie nimi.
Po trzecie, ostatnie... Jestem w trakcie czytania innej powieści tej autorki i... jestem urzeczona! :) Sposób, w jaki pisze pani Monika jest tak wysublimowany, delikatny, kobiecy. Nie wiedziałam dotąd, że tak pięknie i prosto można pisać o czym trudnym i zwykłym zarazem. Nie chcę budzić się ze snu, w jaki wprowadziła mnie autorka. Dzięki "Samotności..." mój wyjątkowy sen wyśnię do końca i obudzę się nasycona i bogatsza o wyjątkowe emocje.

***

Edyta Chmura {za wymienienie zalet, którymi należy się szczycić podczas walki o swoje marzenia}

 Zawsze mam problem z tym pytaniem: Dlaczego właśnie ja mam otrzymać nagrodę? I zawsze długo myślę czy odpowiedzieć i co napisać, bo to jest jak test, podczas uzupełniania którego zacinasz się na poleceniu: "Wymień trzy największe zalety, którymi się możesz poszczycić". Trzeba siebie obnażyć ze skromności i pokory, postawić na piedestale i głośno wykrzyczeć: "Bo zasługuję na tę książkę"...ciężko mi to przychodzi, nie lubię się tak wywyższać, nawet gdy chodzi o tak ciekawą lekturę.
Uwielbiam książki, których z pozoru prosta fabuła, nie da się tak naprawdę wcisnąć w żadną szufladkę, nie poddają się schematom, a czytelnika potrafią tak mocno do siebie przyciągnąć, że nie można przestać myśleć o losach bohaterów jeszcze długo po przeczytaniu ostatniej strony.
Myślę, że właśnie taka jest powieść Moniki Oleksy i to dla niej stanę na chwilę na tym piedestale i może nie będę krzyczeć i żądać, ale cichutko powiem: "Proszę...Pozwól mi poznać nieznane mi oblicza samotności, bo może i mi przyjdzie się kiedyś z nią zmagać" :)

 
***
Nagrodzonym serdecznie gratuluje!
 cyrysia

28 komentarzy:

  1. Wybór wypowiedzi wygranych zdecydowanie dobrze dobrany :) Gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki i gratuluję pozostałym dziewczynom :)!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem pełna podziwu dla alicjimagdaleny za wierszyk:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję zwycięzcom! Ciekawe argumenty :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny wybór, uwielbiam takie twórcze odpowiedzi ;)
    Chciałabym zobaczyć tę burzliwą naradę z samą sobą ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Raz jeszcze dziękuję za wygraną! :) Gratuluję pozostałym zwyciężczyniom i życzę Wam, dziewczyny miłego zaczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe odpowiedzi. Gratuluję. Właśnie jestem w trakcie tej lektury:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę zatem moc wrażeń i czekam na twoją recenzje.

      Usuń
  8. Bardzo dziękuję! :)
    Czeka nas wspaniała lektura współ-zwyciężczynie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratuluję wszystkim zwyciężczyniom :) Życzę lektury pełnej wrażeń ;)

    OdpowiedzUsuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...