Nigdy nie daj sobie wmówić, że Twoje życie nie ma sensu, że jest pozbawione wartości. To nieprawda. Ludzie, którzy to mówią, starają się leczyć własne rany, raniąc innych. Im to nie pomoże. Tobie, jeśli na to pozwolisz, może zaszkodzić. [Marcin Kaczmarczyk] ❤

środa, 10 czerwca 2015

Łatwo się zakochać, trudniej wytrwać w miłości (BOOK TOUR z serią ''Zaplątani')


Zakręceni
Emma Chase

Wydawnictwo: Filia
Data wydania: 3.06.2015
Ilość stron: 336
Ocena: 5+/6








  Miłość nie zawsze oznacza radość, euforię i pełnię szczęścia. Niekiedy czekają nas burze z piorunami i zapuchnięte oczy od nadmiaru łez...

 Drew Evans, przystojny, czarujący bawidamek wreszcie znalazł swoje szczęście u boku atrakcyjnej, zadziornej i żywiołowej Kate Brooks. Od ponad dwóch lat są niemal nierozłączni, zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Ale pewnego dnia piękna bajka zamienia się w dramat. W wyniku omyłki oboje wpadają w pułapkę zazdrości i fałszywych wyobrażeń. Czy związek Kate i Drew przetrwa niespodziewany kryzys? A może ich miłość nie jest dostatecznie silna, by pokonać każdą przeszkodę?
''Moje drogie, otwórzcie okna – zaczyna się robić gorąco''.
 ''Zakręceni'' Emmy Chase to drugi tom serii Tangled. Poprzednia, debiutancka powieść - ''Zaplątani'', wydana w 2013 roku, szybko podbiła serca fanek nie tylko w krajach anglojęzycznych. W tym cyklu ukazały się już cztery powieści oraz dwa opowiadania.

 Przyznam szczerze, stęskniłam się za bohaterami książki, ich błyskotliwym
poczuciem humoru, ciekawymi poglądami i niebanalnym zachowaniem. Dlatego z wielką radością i wielką niepewnością zagłębiłam się w ich życiowe perypetie. Już na starcie sporo się dzieje. Wokół czyha mnóstwo nieprzyjemnych niespodzianek. A wszystko przez brak wzajemnego porozumienia  i bezmyślnego działania pod wpływem silnych emocji.
''… właśnie takie jest życie. Uważacie, że macie je pod kontrolą. Sadzicie, że podążacie dokładnie wytyczoną ścieżką. Pewnego dnia idziecie nią, i bam! Wpada na was od tyłu ciężarówka. Nie widziałyście, że nadjeżdża. Ludzie też tacy są. Nieprzewidywalni''.
 Taka sytuacja miała miejsce w przypadku Kate i Drew. Chociaż byli ze sobą związani przez dłuższy czas, nie poświęcali zbytniej uwagi sprawom opartym na wspólnej wizji przyszłości. Żyli po prostu dniem dzisiejszym, nie martwiąc się co będzie jutro. Tymczasem wystarczyła jedna iskra, jedna mała niepewność, by wybuch pożar. Ten wątek dobitnie uświadamia, jak ważne jest budowanie więzi przez cały czas trwania związku. Dzięki temu lepiej poznamy siebie, swoje pragnienia, dążenia, i lepiej zrozumiemy swoje upodobania, przyzwyczajenia i oczekiwania. Wówczas bez problemu będziemy potrafili oddzielić obiektywne fakty od własnej interpretacji.

 Duża zmiana zaszła w kwestii prowadzenia narracji. Tym razem poznajemy fabułę z punktu widzenia Kate. Drew ujawnia się dopiero w epilogu. Szczerze powiedziawszy, to rozwiązanie niezbyt mnie zadowoliło, gdyż wolałam lekką, ironiczną, szyderczą, prześmiewczą opowieść Evansa, aniżeli  emocjonalną, melodramatyczną historię z perspektywy Brooks. Aczkolwiek nie jestem jakoś szczególnie rozczarowana, raczej zdziwiona, że powieść poszła w nieco innym kierunku, niż pierwotnie zakładałam. Autorka po prostu bardziej skupiła się na wewnętrznych odczuciach, myślach i rozterkach Kate, dzięki temu  stopniowo poznajemy ją samą i jej przeszłość oraz mamy możliwość ujrzenia pewnych spraw w zupełnie innym świetle.

 To niecodzienne połączenie komedii i dramatu, z subtelną nutką pikanterii. Mamy komizm słowny, sytuacyjny, pokrętny tok myślowy, nieprzewidywalnych bohaterów, wartką akcję, zaskakujące epizody, trudne dylematy oraz intensywne, namiętne sceny seksu. To wszystko czyni powieść ciekawą, przejmującą, zabawną i ekscytującą. Dlatego jeśli poznaliście już pierwszą część tej serii to koniecznie sięgnijcie po jej kontynuację. Pozostałych gorąco zachęcam do nadrobienia zaległości. Zdradzę jeszcze, że w przygotowaniu jest trzeci tom- ''Zniewoleni'', opowiadający historię innych bohaterów.

 Niniejsza pozycja nie podnosi poprzeczki wyżej, jest po prostu inna od swojej poprzedniczki. Co nie zmienia faktu, że spędziłam z nią naprawdę miłe chwile. Emma Chase stworzyła słodką - gorzką opowieść o miłości i namiętności, która splata z nienawiścią i odrzuceniem. Mądrze uświadamia, że w relacji dwojga kochających się osób nie tylko czułość i bliskość jest istotna, ale także zaufanie, otwartość i szczerość. W skrócie - lektura fascynująca i otwierająca oczy. Gorąco polecam.


***
Fan page serii Tangled na Facebooku: klik
Wydawnictwo FILIA.

Po raz drugi rozpoczynam zabawę BOOK TOUR z serią ''Zaplątani''.
 
Każdy bloger, do którego dotrze książka, musi:
- wpisać adres swojego bloga na stronie tytułowej
- opublikować krótką recenzję ZAKRĘCONYCH na swoim blogu
- zrobić zdjęcie egzemplarza, opublikować je wraz z recenzją
- szybko przesłać książkę kolejnej osobie
- WSZYSCY, którzy wpiszą się na stronie tytułowej TEGO EGZEMPLARZA książki i opublikują recenzję ZAKRĘCONYCH dostaną TRZECI TOM!
- książka z wpisami musi wrócić do wydawnictwa Filia do 10 lipca!


Teraz książkę przesyłam dalej do wybranej przeze mnie blogerki. Kto to? Nic nie zdradzę! Śledźcie uważnie blogi :)
Pozdrawiam!

45 komentarzy:

  1. już nie mogę się doczekać lektury ;) myślę, że nie będzie mi przeszkadzała perspektywa Brooks, w końcu ile mozna znosić Drew ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapowiada się świetna lektura.Muszę ją dopaść ! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. O rany, jak ja bym chciała wziąć udział w tym Book Tourze! Tak Ci mega zazdroszczę organizowania obu edycji z Emmą Chase :) Uwielbiam "Zaplątanych" - pokochałam ich jeszcze bardziej po drugiej lekturze <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nic straconego. Być może szczęście i do Ciebie się uśmiechnie. Trzeba mieć nadzieję :)

      Usuń
  4. Książka wydaje się interesująca. Piękny storczyk na zdjęciu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka jest znakomita- gorąco polecam.
      A storczyki w tym roku faktycznie pięknie mi się prezentują. Oby tak było już zawsze :)

      Usuń
  5. Może sięgnę w wolnej chwili. Możliwe, że mi się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przed chwilą czytałam recenzję pierwszego tomu, u Ciebie drugiego, ale szczerze mówiąc to nie do końca moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam pierwszą część i chyba już się dłużej nie będę powstrzymywać przed jej czytaniem ;) Co tam zaległości;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę przeczytać w końcu pierwszą część :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Na razie znam serię tylko ze słyszenia, ale może to zmienię :P
    Jutro i u mnie podobna zabawa :) Emigrantka :) Zobaczymy jak się przyjmie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Na szczęście nadchodzą wakacje i będę mogła poznać pierwszą część. Super, że trzeci tom jest w drodze ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zaczęłam czytać - fantastyczna! :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawa zabawa :) Nie znam tej serii.

    OdpowiedzUsuń
  13. Najważniejsze, że książka trzyma poziom :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytałam pierwszą część i tym co mnie ujęło, była właśnie perspektywa Drew. Skoro teraz autorka postanowiła ująć temat inaczej jestem odrobinę rozczarowana, ale nie będę oceniać, póki nie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także byłam zachwycona pokręconym umysłem Drew, dlatego drugi tom lekko mnie rozczarował. Ale ogólnie drugi tom trzyma poziom.

      Usuń
  15. Pierwszej części JESZCZE nie czytałam, a już mam ochotę na drugą!
    Co do tego BOOK TOUR - znając opieszałość poczty trzeba by książkę wysyłać priorytetem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety masz rację. Znając opieszałość poczty trzeba by książkę wysyłać poleconym lub priorytetem. Ale cóż począć:(

      Usuń
  16. kiedyś będę chciała zapoznać się z tą serią; ale nie jest ona moim priorytetem - inne książki teraz bardziej mnie kuszą ;))

    OdpowiedzUsuń
  17. Możliwe, że kiedyś przeczytam tę serię, bo myślę, że mnie wciągnie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jeszcze nie czytałam pierwszego tomu i bardzo tego żałuję :)
    Moje-ukochane-czytadelka

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie znam jeszcze pierwszej części.

    OdpowiedzUsuń
  20. Przyjaciółka pożyczyła mi I część :) Teraz czekam, aż brat mi ją przywiezie :D Z przyjemnością zapisze się na Book Tour :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pewna, że pierwszy tom zachwyci cię bez reszty. Czekam niecierpliwie na Twoje wrażenia.

      Usuń
  21. Czytając pierwszą część zakochałam się w tej książce za sprawą Drew i jego złotych myśli:) W drugiej części to uczucie poczułam dopiero w epilogu.Nie to, ze książka mi sie nie podobała bo mi się podobała nawet bardzo jednak nie przebija części pierwszej. Natomiast po przeczytaniu zapowiedzi części trzeciej myślę, ze sobie odpuszcze...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje odczucia są bardzo zbliżone do Twoich. W pierwszym tomie ujęło mnie specyficzne podejście Drewa do niektórych spraw. Dlatego kontynuacja nie zachwyciła mnie tak mocno jakbym sobie tego życzyła. Mimo to i tak mam ochotę na trzeci tom.

      Usuń
  22. O, takie zmiany się nie spodziewałam. 1 tom ogromnie mi się podobał i z pewnością sięgnę również po 2 :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Już się nie mogę doczekać kiedy dostanę tą książkę w swoje ręce ^^

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie czytałam jeszcze pierwszego tomu, ale sama akcja jest świetna.

    OdpowiedzUsuń
  25. Najwyższy czas zdobyć pierwszą część :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Nieamowicie mnie zaciekawiłaś tą serią. Koniecznie muszę zaopatrzy się w pierwszy tom!
    P,s, Pierwszy raz słyszę o akcji Book Tour. Brzmi super, genialny pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akcja Book Tour od jakiegoś czasu krąży po blogach, więc może prędzej czy później i do Ciebie dotrze:)

      Usuń
  27. Ja na razie czekam, aż dotrze do mnie pierwszy tom :))
    Ale cieszę się, że druga część Ci się podobała :D
    Sama nie mogę się już doczekać, kiedy w końcu przeczytam całą serię :>

    OdpowiedzUsuń
  28. Zapowiada się na prawdę świetnie. A drugi cytat jest taki prawdziwy i życiowy.

    OdpowiedzUsuń
  29. Lubię książki ze zmianą narracji, to samo, ale z innego punktu widzenia:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Jaka szkoda, że nie czytałam pierwszego tomu:((((

    OdpowiedzUsuń
  31. Tak żałuję że jeszcze nie znam tej serii... Koniecznie muszę sięgnąć po pierwszy tom! Wszyscy zachwalają, więc chyba faktycznie COŚ musi być w tych książkach ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. O tej serii jeszcze nie słyszałam, ale najwyższy czas to zmienić. Mam nadzieje, że dane mi będzie zapoznać sie z tą książką bo wydaje się być bardzo fajna :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie Inna
    happy1forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Też stęskniłam się za bohaterami, więc chętnie powrócę do Tangled, mimo że równiez i ja żałuję, że nie będzie narracji Drew. Uwielbiałam jego humor, jego charakterek, natomiast coś czuję, że narracja Kate może mnie trochę zawieść, ale postaram się nie nastawiać za bardzo negatywnie. :) Może pozytywnie mnie zaskoczy.
    Skoro teraz jest więcej dramatu, już zacieram rączki i z niecierpliwością czekam na wolny czas, by zapoznać się z "Zakręconymi". :)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  34. Nie czytałam jeszcze ale mam ją w planach :-)

    OdpowiedzUsuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...