Nigdy nie daj sobie wmówić, że Twoje życie nie ma sensu, że jest pozbawione wartości. To nieprawda. Ludzie, którzy to mówią, starają się leczyć własne rany, raniąc innych. Im to nie pomoże. Tobie, jeśli na to pozwolisz, może zaszkodzić. [Marcin Kaczmarczyk] ❤

środa, 18 maja 2016

Chilli - Pola Rewako (Napraw mnie!)


Chilli
Pola Rewako
Ocena: 5/6

~~ * ~~
 
  Jak odnaleźć się w dzisiejszym świecie? Gdzie szukać sensu życia i wartości, którym moglibyśmy się z satysfakcją poświęcić?

  Mea Chubin, dwudziestoletnia studentka psychologii jest przesłuchiwana przez psychiatrę, a przebieg tej rozmowy z zapartym tchem śledzi przed ekranami telewizorów kilkadziesiąt tysięcy ludzi.

,,Grozi ci nawet 12 lat więzienia. Traktuj to jako przesłuchanie. A raczej… jako spowiedź przed społeczeństwem. Wytłumacz się ze swoich czynów. Ludzie są w szoku. Chcą zrozumieć, dlaczego zrobiłaś to wszystko. Co chciałaś osiągnąć. A przede wszystkim chcą zrozumieć ciebie.’’

   Jakich niecnych czynów dopuściła się Mea? Czy istnieje cień szansy na uniknięcie wyroku sądowego?

  "Chilli" Poli Rewako została wyróżniona w konkursie literackim Novae Res w 2015 roku w kategorii debiut. Niestety autorka ciągle jest na etapie poszukiwania wydawcy, dlatego postanowiłam swoją pozytywną opinią wesprzeć jej działania.

   Moim zdaniem to kawał mocnej i dobrze opowiedzianej historii. Nie tylko wzbudza wiele kontrowersji, ale także daje dużo do myślenia. Poznajemy losy młodej dziewczyny, która aż kipi od skrajności. W jednej sekundzie ma świetny nastrój, a za chwilę pała nienawiścią do ludzi i otaczającego ją świata. Skąd w niej taka huśtawka emocjonalna?

  Zastanówmy się przez chwilę, czyż w prawdziwym życiu nie jest podobnie? Każdy z nas ma przecież w sobie mroczną i jasną stronę osobowości. Tę pierwszą staramy się skrywać, a tą drugą się chwalimy. Tymczasem główna bohaterka zdecydowała się na jednaj szali położyć dobro i zło. Poprzez niszczenie mienia i agresję skierowaną do drugiego człowieka, próbuje zaalarmować do społeczeństwa, aby naprawili siebie i swoje życie. Aby wyzbyli się fałszu, obłudy i egoizmu i zaczęli doceniać to, co mają.
,,Chciałam pokazać ludziom, że można żyć bez przyziemnych rzeczy, takich jak samochód, wielki dom, gry komputerowe czy setki par butów. Chciałam pokazać, że życie może być piękne bez tych rzeczy. Chciałam, by docenili to, co mają. Nie tylko te fizyczne przedmioty, w których są posiadaniu, ale także kochająca rodzina, wspierający przyjaciele, zdrowie czy możliwość spełniania marzeń. Bo to powinny być główne motywatory w życiu. Nie pieniądz.''
  Nietypowa fabuła, przemyślana konstrukcja, wartka, trzymająca w napięciu akcja, charakterystyczni bohaterowie, barwny i „soczysty” język, a przede wszystkim ważne przesłanie, to niewątpliwe atuty ,,Chilli’’. Myślę, że dzięki profesjonalnej redakcji i korekcie, książka ta ma szansę nie tylko ''zaistnieć'' na naszym rynku wydawniczym, ale również zdobyć uznanie wśród czytelników.

   ZŁO. BEZPRAWIE. PRZEMOC. DEMOLKA. CIERPIENIE. BÓL. To tylko przedsmak tego, co Was czeka w trakcie lektury ,,Chilli’’. Ta powieść zdumiewa, wstrząsa, bulwersuje i zmusza do refleksji. A co najważniejsze: pomaga docenić najprostsze wartości i przypomina, by w ferworze codzienności umieć cieszyć się każdą chwilą. Zdecydowanie polecam!

22 komentarze:

  1. Opis fabuły brzmi faktycznie bardzo ciekawie i nietypowo. Trzymam mocno kciuki za autorkę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też trzymam mocno w kciuki za autorkę i wierzę, że niebawem uda jej się osiągnąć swój cel.

      Usuń
  2. Nie przepadam za tym wydawnictwem ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fabuła faktycznie zapowiada się nietuzinkowo.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaintrygowałaś mnie tym tytułem. Opis fabuły brzmi ciekawie, a skoro w książce nie brakuje wartkiej akcji i charakterystycznych bohaterów, to myślę że mogłabym się skusić na tę książkę :).

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie zapoznam się bliżej z autorką i jej książką.

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że może mi się spodobać!

    OdpowiedzUsuń
  7. Fabuła bardzo nietypowa. Podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Książka szczerze mnie zainteresowała. Myślę, że mi się spodoba :D Widziałam już jej jakąś recenzję.

    OdpowiedzUsuń
  9. Fabuła jest rzeczywiście oryginalna. Chyba się skuszę na tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Można żyć - moi przyjaciele z dwójką dzieci żyją bez telewizora. Książka zapowiada się emocjonująco.

    OdpowiedzUsuń
  11. I zapisuję sobie tytuł by o nim nie zapomnieć :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam mam i w końcu niedługo uda mi się z nią zapoznać. Jak tylko zobaczyłam jej okładkę to wiedziałam, że będzie to mocna lektura

    OdpowiedzUsuń
  13. Tym razem muszę odpuścić, mam mniej czasu na czytanie i muszę wybierać "pewniaki";)

    OdpowiedzUsuń
  14. jak trzyma w napięciu to fajna;D

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie wiem czy to coś dla mnie;/ Zastanowię się :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo zaciekawiałaś mnie tą książką, a przyznaje, że wcześniej o niej nie słyszałam. Czuję, że powinnam ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawa fabuła, nietypowa okładka. Kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawa jestem co takiego zrobiła ta bohaterka...
    A autorce życzę powodzenia w poszukiwaniach wydawcy.

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie spotkałam się jeszcze z tak ciekawą fabułą. I chętnie przeczytam. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...