Nigdy nie daj sobie wmówić, że Twoje życie nie ma sensu, że jest pozbawione wartości. To nieprawda. Ludzie, którzy to mówią, starają się leczyć własne rany, raniąc innych. Im to nie pomoże. Tobie, jeśli na to pozwolisz, może zaszkodzić. [Marcin Kaczmarczyk] ❤

czwartek, 10 listopada 2016

WYNIKI KONKURSU: Dar czy przekleństwo?

 Moi Drodzy,

Czas ogłosić wyniki konkursu, w którym można było wygrać egzemplarz niezwykłej powieści: 
  
 Wszystkim uczestnikom konkursu dziękuję za tak liczny udział. Miałam nie lada orzech do zgryzienia, gdyż każda z Waszych wypowiedzi była niezwykle interesująca. Ostatecznie wspólnie z Autorką postanowiłam nagrodzić aż dwie osoby za bardzo ciekawe podejście do tematu amnezji.

Książkę od Pani Jolanty Kosowskiej otrzymuje:
 Amnezja? Tak powiem prawdę szczerą, że ściany mej pamięci różne luki ścielą. I nigdy w rzeczy samej, nawet nie myślałem – czy darem, czy przekleństwem jest owa ta niepamięć. Jeśli zatem przypuszczę, tak całkiem bez kozery, że wcale nie pamiętam minionej już niedzieli, to wielce się raduję, bom zyskał w mym umyśle na insze troski przystań. A jeśli z drugiej strony, w tym dziwnym śnie pamięci, coś jakoś mnie przykuje, coś czule mnie ponęci, nie mam wszak ochoty, tracić tej rozkoszy, no chyba, że w jej miejsce milsza rozkosz wskoczy.


,,Niepamięć'' od wydawnictwa otrzymuje:

Edyta Chmura

Czasami wchodzę do pokoju, żeby coś zabrać, staję w progu i nie mam pojęcia, po co tu przyszłam. Znasz to? Mnie irytuje ten stan, brak koncentracji, jakby umysł bawił się ze mną w kotka i myszkę. To drobiazg w oceanie niepamięci. Gdybym została przez nią całkowicie pochłonięta, poczucie zagubienia byłoby dla mnie zgubne...utonęłabym. Amnezja to przekleństwo, utrata tego, na co pracowało się całe życie. Za nic nie chciałabym wymazać przeszłości i nie ważne czy tych dobrych czy złych wspomnień. Wszystkie są ważne!
Nie wyobrażam też sobie ogromu cierpienia, jakie muszą czuć osoby bliskie tej z amnezją. Patrzeć z lękiem na męża, bo skąd mam wiedzieć, że mogę mu ufać? Łzy w oczach mamy, która tyle dla mnie poświęciła, a ja nie pamiętam jej imienia. Siła taty też na nic się tu zda.
Według mnie amnezja to koszmar :(

______

Gratuluję!

14 komentarzy:

  1. Dziękuję pięknie! Bardzo się cieszę :) Gratuluję panu Grzegorzowi, od razu zwróciłam uwagę na ten poetycko i intrygująco napisany tekst :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe, pięknie napisane nagrodzone teksty!
    s-a

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za wyróżnienie i za tak miłe słowa ;)

    OdpowiedzUsuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...