Nigdy nie daj sobie wmówić, że Twoje życie nie ma sensu, że jest pozbawione wartości. To nieprawda. Ludzie, którzy to mówią, starają się leczyć własne rany, raniąc innych. Im to nie pomoże. Tobie, jeśli na to pozwolisz, może zaszkodzić. [Marcin Kaczmarczyk] ❤

piątek, 11 listopada 2016

''Między prawami. Polowanie na Wilka'' - Vera Eikon [PATRONAT]



Między prawami. Polowanie na Wilka.
Vera Eikon
Wydawnictwo: Katarzyna Woźniak
Liczba stron: 282
Ocena: 5+/6
Patronat medialny:
LITERACKI ŚWIAT CYRYSI

~~ * ~~

Diler i Narkoman. Morderca i Ofiara. Mafia i Policja.
Wszyscy żyjemy MIĘDZY PRAWAMI.

  Komisarz Berg (pseudonim „Proca”) jest oficerem Centralnego Biura Śledczego Policji. Każdego dnia styka się z brutalnym światem przestępczości narkotykowej. Dowodzi grupą operacyjną „Szakal” i jest jednym z najlepszych w wydziale. Jednak w jego karierze pojawiła się czarna plama – dochodzenie ciągnące się miesiącami, które komisarz traktuje w wyjątkowo drażliwy sposób. Dotyczy ono bowiem narkotykowego bossa – Wilka, człowieka niezwykle niebezpiecznego, który przyczynił się do śmierci brata policjanta przed wieloma laty. Przeszłość powraca, Berg pragnie zemsty. Zadanie staje się coraz trudniejsze, ponieważ na drodze policjanta pojawiają się osoby dbające o własne interesy. W kluczowym dla sprawy momencie okazuje się, że otaczający komisarza świat, przesiąknięty jest korupcją, kłamstwem i zdradą.

  VERA EIKON (Katarzyna Woźniak). Żona i matka dwójki wspaniałych dzieci. Polska pisarka urodzona w 1989 roku, w Łodzi. Po studiach na Uniwersytecie Łódzkim zamieszkała w Amsterdamie. Po latach poszukiwań literackiego głosu odnalazła powieść kryminalną jako najlepsze dla siebie środowisko, w którym realizuje motto: ''Nawet jeśli człowiek zapomni o Bogu, Ten nigdy nie zapomni o człowieku''.

  Dlaczego Vera Eikon została autorką właśnie kryminałów? Ponieważ ten gatunek traktuje o najciemniejszych stronach ludzkiej natury. Zdeprawowanej, obdartej z miłości i współczucia. Należy zdemaskować te kłamstwa o człowieku. Dotrzeć do serca, które zawsze poszukuje akceptacji, miłości i Boga. Najtrudniej zachować je w warunkach ekstremalnych. Najtrudniej odnaleźć miłosierdzie w świecie pełnym przemocy, a właśnie tam najwięcej go potrzeba. W przeciwnym razie – człowiek umiera.

  ,,Między prawami. Polowanie na wilka’’ to pierwsza część serii kryminałów o komisarzu CBŚP, Alanie ''Proca'' Bergu. Książka jest wydana w formie elektronicznej metodą self-publishingu. Niestety ta procedura nie cieszy się najlepszą sławą, a korzystający z niej autorzy bardzo często bywają narażeni na nieprzyjemne ataki hejterów. Ja natomiast uważam, że nie wolno nikogo dyskryminować. Każdy ma prawo spełniać marzenia tak, jak chce. Bo czasami brakuje jedynie szczęścia lub siły przebicia, żeby zaistnieć na rynku wydawniczym. Dlatego postanowiłam wesprzeć panią Katarzynę w propagowaniu jej twórczości i liczę na to, że Wy też mi w tym pomożecie.

  Pomysł na fabułę uważam za świetny - rodem z filmów akcji. Poznajemy oficera policji, Alana Berga, który z osobistych pobudek ściga nieuchwytnego bossa narkotykowego, zwanego Wilkiem. Czy dojdzie między nimi do bezpośredniej konfrontacji?

,,Najważniejsze jest dla mnie złapanie króla.
— Króla?
— Jak w szachach… Masz pionki, które idą na pierwszy odstrzał, później straże przyboczne, królową, wszystkie one — chronią króla. Powal króla i reszta zostanie jak kurczak bez głowy. Nie wiemy, kim on jest. Nazywają go Wilkiem… Nie zadaje się z dilerami bezpośrednio. Trzyma się w cieniu. Pojawia się tylko przy grubszych sprawach.’’

  Właśnie takiej książki potrzebowałam. Szczerej, emocjonalnej, a zarazem trzymającej w napięciu. Znakomita fikcja wzorowana na rzeczywistości. Już po kilku pierwszych stronach nie mogłam się od oderwać od czytania – tak bardzo byłam ciekawa zakończenia.

  Muszę przede wszystkim pochwalić udaną kreację głównego bohatera. Wiarygodnie ukazano jego słabości, chwile załamania lub wady. Od razu zapałałam do niego sympatią. W swoim życiu przeszedł bardzo dużo, ale mimo przeciwności losu, nie poddał - wręcz przeciwnie. Dzięki ciężkiej pracy i licznym wyrzeczeniom zyskał miano najlepszego oficera w Wydziale do Walki z Zorganizowaną Przestępczością Narkotykową, choć ma też swoje ciemne strony, wymagania, zasady, własne ekscentryczne metody pracy. Zwłaszcza podczas kontaktów z przestępcami nie przebiera w środkach, bywa brutalny i wyrachowany. Nie mniej ciekawą postacią jest Młody – nowy partner Alana, który na pierwszy rzut oka wydaje się być porządny, poukładany i przyzwoity. Jednak na tym starannie wypracowanym wizerunku widnieje pewna rysa. Okazuje się, że mężczyzna coś ukrywa. Nic więcej nie zdradzę. Sami musicie odkryć wszystkie jego tajemnice.

,,Bał się, że zostanie zdemaskowany, a gdy prawda wyjdzie na jaw, wszystko runie.''

  Oprócz policyjno-gangsterskich porachunków, w powieści poruszono problem narkomani. Z raportu "Stan problemu narkotykowego w Europie" opracowanego przez Europejskie Centrum Monitorowania Narkotyków i Narkomanii wynika, że około 100-120 tys. Polaków jest uzależnionych od narkotyków. Z powodu przedawkowania umiera rocznie około 250 osób. Statystyki są przerażające. Niestety autorka bezlitośnie daje nam do zrozumienia, że walka z narkotykami jest bezcelowa. Nie da się skutecznie wyeliminować tego zła. Nawet jeśli stróże prawa wyłapią całą szajkę dilerów, natychmiast w ich miejsce pojawiają się kolejni dystrybutorzy. Wszak ten biznes to żyła złota, wart każdego ryzyka. Jedyne co możemy zrobić, to starać się uświadamiać najbliższych o zagrożeniach płynących ze stosowania niebezpiecznych używek, a także budować w nich poczucie wartości, kochać i być z nimi blisko. Niby niewiele, ale często daje pozytywne efekty.

  Całość napisana jest prostym językiem, bez zbędnych opisów i sztucznego zadęcia. Gdzieniegdzie pojawiają się drobne błędy językowe, ale nie zakłócają one zbytnio odbioru tekstu. Nie brak również wulgaryzmów, które w sposób adekwatny odzwierciedlają środowisko policyjne oraz mafijne. Duży plus daje także za zwrotne tempo akcji. Cały czas coś się dzieje – policyjne obławy, krwawe strzelaniny, spiski, intrygi itp. Nie ma chwili wytchnienia. Życzyłabym sobie jedynie więcej wątków związanych z życiem rodzinnym komisarza Berga, bo tutaj mogłoby być spore pole do popisu. Poza tym nie mam zastrzeżeń. Dostałam ciekawą, wciągająca historię, która zapewniła mi wielogodzinną rozrywkę i przyjemny dreszczyk emocji. Czego chcieć więcej?

Podsumowując.
  To całkiem przyzwoity kryminał oparty o ciężką przeszłość, głębokie żale, silne odrodzenie i misję. Z właściwą sobie mocą pokazuje, że nic nie jest do końca czarne, ani białe. Żyjemy w zróżnicowanym świecie, gdzie w każdym człowieku toczy się nieustanna walka między dobrem a złem. I tylko od nas zależy, jaką drogą pójdziemy. Polecam fanom gatunku jak i wszystkim zainteresowanym. Moim zdaniem warto!




 

Skusicie się na tę książkę? Zachęcam

43 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę. Myślę, że się nie zawiedziesz.

      Usuń
  2. Kusisz zwłaszcza tą kreacją głównego bohatera.

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja lista kryminałów do przeczytania jest tak długa, że bardzo ostrożnie do niej coś dopisuję :) Nie poczułam się może zafascynowana, ale nieco zaciekawiona już tak - będę pamiętała o tej książce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że mimo wszystko znajdziesz chwilę wolnego czasu i skusisz się na powyższy kryminał. Daj znać, jeśli będziesz już po lekturze.

      Usuń
  4. Gratuluje kolejnego patronatu, ale na książkę się nie skusze - kryminał to nie moja bajka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za nadesłane gratulacje. Żałuję, że nie czytasz kryminałów. Ten jest naprawdę wciągający.

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo - życzę miłej lektury.
      I dziękuję za nadesłany link.

      Usuń
  6. Przeczytam na pewno! No i gratuluję przy okazji kolejnego patronatu <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy.
      I dziękuję ślicznie za nadesłane gratulacje.

      Usuń
  7. Polecasz, to chętnie poznam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super. Mam nadzieję, że będziesz zadowolona z lektury.

      Usuń
  8. Oczywiście, każdy ma prawo spełniać swoje marzenia. Trzymam kciuki za Autorkę, aby zaistniała na rynku książkowym i realizowała swoją pasję, pod skrzydłami Literackiego Świata Cyrysi. Gratulacje dla obu Pań :)
    A temat narkotyków jest mi znany z racji mojego zawodu - często trafiają do mnie akta spraw toczących się latami, pomiędzy prokuraturami kilku państw i naprawdę jest to przerażające. Nieznanych substancji przybywa, a ich skutki są nieprzewidywalne. Eksperci-toksykolodzy stale informują o nowych... To studnia bez dna. Dobrze, że Autorka zwraca uwagę na ten problem.
    s-a

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję w imieniu swoim i Autorki za tak ciepłe słowa. Również mam nadzieję, że uda się Pani Kasi zaistnieć na naszym rynku wydawniczym i zyskać wierne grono czytelników.

      Usuń
  9. Książka raczej nie w moich klimatach, ale bardzo gratuluję kolejnego patronatu! Powtarzam się, ale idziesz jak burza! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, nic na siłę. Niemniej jednak dziękuję pięknie za nadesłane gratulacje.

      Usuń
  10. Zapowiada się naprawdę dobrze, więc myślę, że się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się podobało, ale oczywiście to kwestia gustu.

      Usuń
  11. Fajnie, że tak trzyma w napięciu. To mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię kiedy powieść trzyma w napięciu, dlatego czas spędzony z ,,Między prawami'' nie uważam za stracony. Polecam.

      Usuń
  12. Właśnie napisałam jej recenzję :D Zgadzam się z tym, że to całkiem przyzwoity kryminał i ja daję autorce szansę, przekonała mnie i na pewno przeczytam kolejną książkę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytałam Twoją recenzję i cieszę się, że mimo kilku uwag oceniasz ,,Między prawami'' całkiem pozytywnie.

      Usuń
  13. Wydaje mi się, że pomysł na fabułę nie jest specjalnie oryginalny, ale oczywiście nie czytałam, więc to tylko takie podejrzenia. Możliwe, że kiedyś zdecyduję się na lekturę, chociaż mam takie stosy kryminałów do czytania, że nie mam pojęcia, kiedy znajdę czas na kolejne tytuły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i fabuła nie jest zbytnio oryginalna, ale za to bardzo wciągająca. Ja w każdym razie z ogromnym zainteresowaniem śledziłam perypetie komisarza Berga.

      Usuń
  14. Lubię wspierać autorów, tym bardziej jeśli dobrze piszą ☺ książkę już pobrałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję w imieniu autorki. Mam nadzieję, że ten kryminał przypadnie Ci choć trochę do gustu ;)

      Usuń
  15. pełna napięcia i akcji - to lubię;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zainteresowałaś mnie, nawet bardzo! Koniecznie będę musiała ją poznać!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Takie mocne książki cały czas są u mnie w cenie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super. Mam nadzieję, że ,,Między prawami'' spełni Twoje oczekiwania.

      Usuń
  18. Po kryminał zawsze chętnie sięgnę. :) Mam nadzieję, że mnie wciągnie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam taką nadzieję :) Życzę satysfakcjonującej lektury.

      Usuń
  19. Gratuluję patronatu ;) Książka zapowiada się ciekawie, jednak nie mam teraz na nią czasu ;)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za nadesłane gratulacje. I mimo wszystko zachęcam do pobrania ebooka. Niech cobie ''leży'' na dysku. Może w wolnym czasie się na niego skusisz.

      Usuń
  20. Kryminał z dynamiczną akcją i wątkiem narkotyków- będę mieć na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie polecam. Myślę, że się nie zawiedziesz.

      Usuń
  21. Koniecznie coś dla mnie! Pozycja obowiązkowa :)
    Ostatnio na wykładach miałam tematy przestępczości zorganizowanej, więc po lekturze może być ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy. Daj znać, jak będziesz już po lekturze tej książki. Jestem ciekawa, czy spełni Twoje oczekiwania.

      Usuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...