Nigdy nie daj sobie wmówić, że Twoje życie nie ma sensu, że jest pozbawione wartości. To nieprawda. Ludzie, którzy to mówią, starają się leczyć własne rany, raniąc innych. Im to nie pomoże. Tobie, jeśli na to pozwolisz, może zaszkodzić. [Marcin Kaczmarczyk] ❤

sobota, 25 czerwca 2016

Muzyczna sobota - Dobre, bo Polskie!

Kochani,

Zapraszam na kolejną odsłonę cyklu: Muzyczna Sobota - Dobre, bo Polskie. Tym razem proponuję piosenkę ,,Księżniczka'' Sylwii Grzeszczak.

Jako ciekawostkę dodam, że utwór ten towarzyszył Anecie Rzepce podczas pisania powieści ,,Czego o Tobie nie wiem''.  Każdy nowy rozdział rozpoczyna się właśnie od fragmentu tej piosenki, uświadamiając nam, że... 

,,Każdy pisze swoją bajkę. Każdy decyduje za siebie, wybiera, tworzy swoje życie, pisze własną opowieść..." 
(Maria Tibbar).

Polecam zarówno piosenkę jak i książkę.


 

 Tekst piosenki:

 

Znowu Ty z tej ponurej wieży szarych dni,
Kradniesz moje serce, musisz być,
Księciem.
Tylko Ty, mało co i przytaknęłabym,
Tej rutynie co z miłości drwi,
Jesteś
Obok mnie, obok mnie, obok mnie, obok mnie.

Ref.
Zrób co się da, co tylko się da,
Niech nasza bajka trwa,
Chcę jak księżniczka z księciem mknąć po niebie.
Przez siedem mórz, gór, ulic i rzek,
Gdy inni mówią "nie",
Będziemy biec do siebie.

Przez ten mur,
Dziwnych spojrzeń których pełno tu,
Przez czerwone światła gorzkich słów
Biegnę.
Przez miasta kłamstw
Zmuszeni biec co dnia, by poznać jedną z prawd,
Ty i ja!

Ref.
Zrób co się da, co tylko się da,
Niech nasza bajka trwa,
Chcę jak księżniczka z księciem mknąć po niebie.
Przez siedem mórz, gór, ulic i rzek,
Gdy inni mówią" nie",
Będziemy biec do siebie.

Rzeczywistość i marzenie
Muszą się wciąż o nas bić.
Naszą bajkę pisz codziennie,
Skrytą w prozie zwykłych dni.

Ref.
Zrób co się da, co tylko się da,
Niech nasza bajka trwa,
Chcę jak księżniczka z księciem mknąć po niebie.
Przez siedem mórz, gór, ulic i rzek,
Gdy inni mówią "nie",
Będziemy biec do siebie.

Aaa… aaa... aaa...

 
~~ * ~~ 
 
Udanej soboty Kochani!

16 komentarzy:

  1. Ale piękna piosenka! Chyba już wcześniej ją słyszałam. Udanej niedzieli!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham tę piosenkę <3
    Kiedyś słuchałam jej codziennie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię twórczość Sylwii i tę piosenkę. Książki, o której wspominasz nie znam, ale może poznam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piosenkę znam i lubię, więc z przyjemnością przeczytam książkę Anety Rzepki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jest to artystka , której piosenki mają sens , a nie są bezsensownym bełkotem ( niestety obecnie jest coraz więcej kiepskiej jakości utworów, które zalewają rozgłośnie radiowe) . Oby więcej takich wokalistek/wokalistów i takich utworów.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie za bardzo lubię styl Grzeszczak ;) Obecnie zasłuchuję się w piosence Podsiadło z polskich klimatów ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Miła nuta na dobry początek wakacji. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam Grzeszczak, za całokształt, za piosenki z treścią i za to, że skupia się na muzyce, a nie na brylowaniu w portalach plotkarskich:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Niektórzy mówią, że Grzeszczak jest obciachowa, ale ja bardzo ją lubię. Ma ładny głos i wpadające w ucho piosenki, nie robi wokół siebie niepotrzebnego szumu i wydaje się bardzo normalna. Takie osoby warto promować :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja nie lubię Grzeszczak, jakoś jej piosenki nie wpasowują się w mój gust.

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajna piosenka, lubię tę wokalistkę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam, uwielbiam, uwielbiam ją! Uwielbiam większość jej piosenek, a moją ulubioną jest "Kiedy tylko spojrzę"

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam Sylwię! Ma fantastyczne teledyski i oczywiście piosenki :)

    OdpowiedzUsuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...