Nigdy nie daj sobie wmówić, że Twoje życie nie ma sensu, że jest pozbawione wartości. To nieprawda. Ludzie, którzy to mówią, starają się leczyć własne rany, raniąc innych. Im to nie pomoże. Tobie, jeśli na to pozwolisz, może zaszkodzić. [Marcin Kaczmarczyk] ❤

sobota, 18 czerwca 2016

WYNIKI KONKURSU: Nikt się nie spodziewał

Kochani,

czas ogłosić wyniki konkursu, w którym można było wygrać dwa egzemplarze niezwykle zabawnej powieści:
 
Nikt się nie spodziewał - Joanny Doroty Bujak.
 
Na początek bardzo dziękuję za tak liczy udział w mojej zabawie. To była wyjątkowa muzyczna uczta.
Przyznam, że miałam nie lada kłopot z wyborem zwycięzcy, ponieważ niemal każdy zaproponowany przez Was utwór został entuzjastycznie przeze mnie przyjęty. 

Znalazłam jednak dwie piosenki, które z miejsca chwyciły mnie za serce. 
 
Jedna z nich to ,,Młode wilki'' w wykonaniu Verby. 

 Nie mogłam powstrzymać przy niej łez...



  Mnie zawsze wzrusza piosenka Verby- Mlode Wilki 10 .Piękna piosenka o poświęceniu, o dziewczynie, która umierającemu chłopcu oddaje swoje serce. Zawsze gdy słucham i oglądam teledysk, łzy leją się ciurkiem.Mogę słuchać ciągle.
Lucyna Pięta. 

 ~~ * ~~

Tekst piosenki:

REF:
Ooo, Teraz odchodzę, właśnie się żegnamy.
Ooo, bardzo się boje, bo już się nie spotkamy.

1.

Te jesienne liście, które mówią, że coś się skończyło.
Fotografia przemijania w szarym kadrze zatrzymana.
Te jesienne liście, co nie dawno szeleściły.
Tak radośnie, by już nawet nie doczekać zimy.
Teraz umierają, ale tak widocznie ma być.
Przecież wiosna, po tych chłodach musi się pojawić.
Upadamy żeby powstać przez to, jak mówiły młode wilki:
"Czasem przegrana to zwycięstwo."
Motocykl czeka, chodź w tę aurę nikt nie jeździ.
Krople deszczu znaczą część po części.
Samotny wilk pilnuje terytorium.
Jeden błąd i czeka ciebie pandemonium.

A Ty mu wytłumacz, czemu w tej scenerii
Nie ma jego, jego Pana kochanego.
Już zaśniedział grawer jego imienia.
A jego dziewczyna ma z tym motorem złe wspomnienia.
Cierpi, życie wypada jej z rąk.
Momentami myśli o tym, żeby odejść stąd.
Motocykla za to wszystko nienawidzi.
Bo niebo teraz czeka, a piekło teraz szydzi.

Szpitalna sala co pamięta nie jedną śmierć
Ona pochylona, przytula się.
Przy nim skulona chce mu tyle powiedzieć.
Ale śpiączka od dwóch lat zabija nadzieje.
Czeka przez te lata, chodź rodzina naciskała:
"Ułóż sobie życie z kimś, nie poradzisz sobie sama"
Nie słuchała ich, no bo kocha go nad życie.
"Zapalcie iskrę wiary, a nie zapalacie znicze!"

REF:
Ooo, Teraz odchodzę, właśnie się żegnamy.
Ooo, bardzo się boje, bo już się nie spotkamy.

2.

Wiatr niesie liście, by upadły za moment.
Uwierz mi, idziemy w tą samą stronę.
Świat cały w deszczu pędził wokół.
Tak wyglądał tamten dzień, Ona patrzyła z boku.

On i Ona na motorach, pusta droga, czasu szkoda
Ta pogoda, nagle woda, poszedł ślizgiem, nie panował,
Szybka pomoc, akcja, reanimacja, wciąż oddycha,
dzięki sprzętom, które nigdy nie są na wakacjach.

Podpisałeś papier, by być dawcą honorowym.
Że będziesz sam w potrzebie to nie przyszło Ci do głowy.
Lekarze mówią: "Jego serce bić przestaje."
Więc nagle Ona stwierdza, że swe serce mu oddaje.
Podpisała dokumenty, jest już dawcą.
Wsiadła na motor, który był jego oprawcą.
"Zaraz zginę, oddaje Ci część mnie, opiekuj się naszą córką,
Ona teraz potrzebuje Cię!"

REF:
Ooo, Teraz odchodzę, właśnie się żegnamy.
Ooo, bardzo się boje, bo już się nie spotkamy.
Ooo, Teraz odchodzę, właśnie się żegnamy.
Ooo, bardzo się boje, bo już się nie spotkamy.

Outro

Na peryferiach miasta jest mały cmentarz.
Tu spoczywa ktoś, kogo należy pamiętać.
Gdy usłyszysz tu, motoru silnik.
Wiedz, że odwiedzają ją młode wilki.
Kim jest dziewczyna o której jest ta historia?
Tu mała dziewczynka w górę spogląda.
To twoja mama, która jak nikt wcześniej
Z miłości oddała Mi, własne serce... 

 __________________________________

Natomiast jeśli chodzi o drugą piosenkę, to bardzo poruszył mnie teledysk tego utworu.  




,,Kamienie na szaniec'' zawsze były moją ulubioną lekturą, zakochałam się też w filmie. Piosenka Dawida jest jak gdyby hołdem dla Rudego, ale nie tylko. Jest też hołdem dla Alka, Zośki i innych być może dziś nie znanych harcerzy czy innych ludzi walczących za ojczyznę podczas wojny. Myślę, że opowiada też na swój sposób o wielkiej odwadze jaką mieli w sobie Ci ludzie. Wiadomo, że w tekście piosenki nie ma tego wszystkiego podanego, że tak powiem na tacy, moja interpretacja jest jednak taka a nie inna. ;)
Mariposa

~~ * ~~

Tekst piosenki:

Chciałbym powiedzieć ci
Opisać cały ból
Przypomnieć wielkość chwil
Używać małych słów
Z każdym paznokciem twój
przywoływałem śmiech
Nie mogłem krzyczeć już
Omdlenie darem jest

Dalej
Dalej
Dalej
Dalej

Szarość tak dumnie brzmi
Warta każdego dnia
By stanąć obok nich
Ratować ulic gwar
Dobrze pamiętam plan
Choć tak odległy jest
Czy to że sił mi brak
Zwiastuje koniec nas?

Dalej
Dalej
Dalej
Dalej

Nie martw się proszę
Wszystko skończy się
Prędzej i mocniej odwaga zabija mnie
Nic się nie stało
Przecież dobrze wiesz
Oddałem wszystko
Żeby wszystko mieć

Nie martw się proszę
Wszystko skończy się
Prędzej i mocniej odwaga zabija mnie
Nic się nie stało
Przecież dobrze wiesz
Oddałem wszystko
Żeby wszystko mieć 


***
Laureatów konkursu proszę o kontakt mailowy.
 ________________________________

Niektóre z Waszych muzycznych propozycji na pewno zaprezentuje podczas mojego sobotniego cyklu zatytułowanego: Muzyczna sobota - Dobre, bo Polskie! 
Dziś z wiadomych względów nie pojawi się ten post

Pozdrawiam,
Cyrysia.

13 komentarzy:

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...