Nigdy nie daj sobie wmówić, że Twoje życie nie ma sensu, że jest pozbawione wartości. To nieprawda. Ludzie, którzy to mówią, starają się leczyć własne rany, raniąc innych. Im to nie pomoże. Tobie, jeśli na to pozwolisz, może zaszkodzić. [Marcin Kaczmarczyk] ❤

niedziela, 18 października 2015

Na ratunek

 
Ocalenie Callie i Kaydena
Jessica Sorensen 

Tytuł oryginalny: The Redemption of Callie and Kayden Seria: Przypadki #2
Wydawnictwo: Zysk i S-ka 

Data premiery: 19 października
Ocena: 6/6


 




  Po tragicznym wypadku, jaki miał miejsce na koniec drugiego tomu, Kayden trafia do szpitala. Zrozpaczona Callie nie wie, jak mu pomóc. Dodatkową przeszkodą jest jego rodzina, która w obawie przed konsekwencjami odkrycia prawdy, izoluje Kaydena od jego znajomych. Czy w zaistniałej sytuacji uda się bohaterom wyrwać z piekła, w którym się znaleźli?  
 
 Pierwsza część serii - "Przypadki Callie i Kaydena" skradła moje serce. A jak było tym razem? Także jestem zachwycona. Autorka posiada niesamowity dar do tworzenia głęboko przejmujących powieści, na wskroś dusznych i niewygodnych. Porusza ważne problemy i tematy, jak choćby: przemoc w rodzinie. Kayden od wielu lat jest kukiełką w rękach agresywnego, bezlitosnego ojca. I nie potrafi przeciwstawić się jego nagannemu zachowaniu. Dlatego aby zagłuszyć swój wewnętrzny ból, zmusza się do wykonywania specyficznych aktów autodestrukcji. Tylko dzięki temu czuje chwilową ulgę i namiastkę wolności. W trakcie czytania aż kipiałam agresją, złością, gniewem i nienawiścią wobec rodziców Kaydena. To nie do przyjęcia, żeby fizycznie lub psychicznie znęcać się nad osobą najbliższą. Bić, poniżać, zmuszać do robienia rzeczy, na które nie ma ochoty. W imię czego? Wygórowanych ambicji, własnego widzimisię czy kontynuowania ''tradycji rodzinnych''? W szczególności postępowanie matki woła o pomstę do nieba. Jak można nie reagować na krzywdę swojego dziecka?! W dodatku sugerować mu, że jest egoistycznym niewdzięcznikiem. Trzymajcie mnie, bo nie wytrzymam!

   Również Callie od kilku lat próbuje uporać się z bolesnymi przeżyciami, które odebrały jej niewinność, godność, zaufanie do ludzi i pewność siebie. Niestety mając na uwadze groźby swojego oprawcy, musi trzymać w tajemnicy swój koszmarny sekret. Jednak za namową Kaydena postanawia stawić czoło demonom przeszłości. Z jakim to wyjdzie rezultatem? Czy przyjdzie upragnione wyzwolenie? Tego musicie dowiedzieć się sami. 

  W powieści znajdziemy dobrze zarysowany wątek miłosny poprowadzony bez zbędnej dramaturgii i taniego sentymentalizmu. Kayden z powodu kryzysu osobistego ma zaniżone poczucie własnej wartości, czuje się nic niewart, dlatego próbuje zrazić Callie do siebie, odpycha ją i rani. Mimo to dziewczyna nie poddaje się, walczy o tę miłość z całych sił. Bo wie, że tylko RAZEM mają szansę przetrwać i wyjść na prostą. Jessica Sorensen stworzyła przepiękną historię o uzdrawiającej sile miłości, wolności i wyzwoleniu. Mądrze pokazuje, że dzięki wsparciu, zaufaniu i trosce ukochanej osoby można pokonać wszelkie bariery i przeszkody. Trzeba tylko zrobić krok do przodu, wyjść z trzymających nas ram i otworzyć swoje serce. Tylko tyle i aż tyle.

  Ta książka rozbija emocjonalnie, nie da się przejść obok niej obojętnie. Już od pierwszych stron chłonęłam fabułę niczym gąbka wodę. Wspólnie z bohaterami przeżywałam ich przygody, zmartwienia i chwile szczęścia. Nie brak też ciekawych i wyrazistych postaci drugoplanowych, w szczególności mam na myśli Setha i Luke. Każde z nich nakłada maskę, za którą chowa prawdziwą twarz i uczucia. Możemy jedynie snuć własne domysły i spekulacje na temat ich mrocznych tajemnic. Mam nadzieję, że w kolejnej części cyklu ten wątek będzie o wiele bardziej rozwinięty

 
Z pewnością jeszcze nie raz wrócę do tej lektury. Wszystko mi się w niej podoba: lekki, plastyczny i porywający styl pisania, wartka, wciągająca akcja, wnikliwa i wiarygodna psychologia postaci oraz ważne tematy skłaniające do przemyśleń. Czego chcieć więcej? Pełna satysfakcja. Polecam!!



***
Wydawnictwo Zysk i S-ka.

44 komentarze:

  1. Całkowicie się z Tobą zgadzam. Cudowna książka i aż chciałoby się więcej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że na trzeci tom nie będziemy musiały zbyt długo czekać :)

      Usuń
  2. Cyrysiu, już przy poprzednim tomie byłam szczerze zainteresowana. Fakt, że seria trzyma poziom utwierdza mnie w przekonaniu, że warto. A ja właśnie emocje cenię w książkach ponad wszystko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też cenię sobie emocje w książkach, dlatego powyższa seria skradła moje serce i Tobie również gorąco ją polecam.

      Usuń
  3. Nie byłam nią zainteresowana już przy poprzedniej części, a choć po przeczytaniu Twojej recenzji moje serduszko zabiło odrobinę mocniej, to nadal nie jestem przekonana. Nie wygląda na to, by historia przedstawiona przez Jessikę Sorensen miała mnie wciągnąć w swój świat - po prostu nie moje klimaty. Aczkolwiek recenzja wspaniała :*
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, czasem tak po prostu bywa, że nie zaiskrzy i tyle. Dlatego nic na siłę.
      Niemniej dziękuję za miłe słowa uznania pod adresem mojej recenzji.
      Również pozdrawiam i dziękuję za zaproszenie. Nie omieszkam skorzystać.

      Usuń
  4. Recenzja jest tak zachęcająca, że chce się książkę przeczytać pomimo, że nie jest ona tematycznie mi bliska.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jutro będę miała lekturę, już nie mogę się jej doczekać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwsze tom był bardzo ciekawy, więc chętnie sięgnę po kontynuację ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno w kolejnych częściach dowiemy się więcej o Luke'u i tajemniczej Violet :)
    Jessica Sorensen pisze po prostu niesamowicie, więc mam nadzieję, że kolejne tomy wyjdą jak najszybciej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam nadzieję, że kolejne części odsłonią nieco więcej z życia Luke i Violet.
      Masz rację, Sorensen pisze cudownie!!!!

      Usuń
  8. Nie czytałam jeszcze pierwszej części, więc wszystko przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam pierwszą część i mam ochotę na kontynuację - widzę po twojej opinii, że warto :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Koniecznie muszę rozglądnąć się za pierwszym tomem :)

    OdpowiedzUsuń
  11. A jednak znalazłaś słowa :) Ciekawa jestem tej serii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak już emocje trochę opadły to i właściwe słowa się znalazły :)

      Usuń
  12. Maksymalna ocena to najlepsza rekomendacja :) Chętnie poznam tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam wielką ochotę na tę serię. Liczę, że niebawem będę mogła się z nią zapoznać.

    OdpowiedzUsuń
  14. Gratuluję kolejnego wpisu w książce, tą recenzją pobudziłaś mnie do przeczytania serii, wręcz marzę o jej zdobyciu :) Chcę, chcę, chcę przeczytać!

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie za nadesłane gratulacje. Cieszę się, że moja recenzja skutecznie zachęciła Cię do sięgnięcia po tę serię. Na pewno się nie zawiedziesz.
      Również pozdrawiam!

      Usuń
  15. Koniecznie muszę zaopatrzyć się w pierwszą część, bo ta seria zainteresowała mnie jeszcze przed polską premierą ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie czytałam jeszcze pierwszej części, jednak nie jestem pewna, czy ta książka porwałaby mnie tak bardzo jak Ciebie ;P

    OdpowiedzUsuń
  17. Powiem krótko: drugi tom to zdecydowanie pozycja obowiązkowa! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie słyszałam o tych powieściach, aczkolwiek nie wiem czy mnie też by tak porwało ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciągle mam w planach pierwszy tom. Mam nadzieję, że znajdę wreszcie czas, żeby ją przeczytać, bo widzę, że warto :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jak wiesz bardzo lubię emocjonalne książki, więc jak najbardziej wpiszę sobie jej tytuł do notatnika.

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie znam jeszcze tej serii. Postaram się jednak to zmienić :D

    OdpowiedzUsuń
  22. No właśnie słyszałam, że to dobra seria, ale jakoś nie mogę się do niej przekonać. Może kiedyś ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Po pierwszym tomie nie mogę się doczekać lektury drugiego :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Cieszę się, że doświadczyłaś takich emocji, książki je wzbudzające są najlepsze:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Już druga część a ja jeszcze nie znalazłam czasu na pierwszą ;) Może poczekam i od razu przeczytam dwie :) Jestem pewna, że mnie oczarują :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Mówiąc szczerze, nie czytałam jeszcze pierwszej części. Na szczęście mam ją na półce, więc niebawem zabiorę się za czytanie. Ale sądząc po dobrych opiniach jakie krążą w internecie, jestem pewna że książka mi się spodoba. Trafia w mój gust, więc myślę że będę zadowolona ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro masz na półce pierwszy tom, to czym prędzej zabierz się za czytanie, żeby przekonać się, jaka to wspaniała lektura. Polecam gorąco.

      Usuń
  27. Akurat do tej książki nie trzeba mnie przekonywać. Pierwszy tom mnie emocjonalnie pozbawił tchu, głęboko wrył się w moje serce i generalnie zagwarantował całą gamę emocji, więc nawet nie ma mowy o tym, żebym nie sięgnęła po sequel. Nie mogę się już doczekać, by kontynuować przygodę z Callie i Kaydenem, bo obydwoje zjednali sobie moją sympatię, obydwojgu kibicuję i tak strasznie życzę im szczęścia...
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  28. Aż mi serce rośnie na myśl o tym, że wkrótce przytulę tę powieść. Boję się i jednocześnie jestem podekscytowana, to będzie coś pięknego ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Przeczytałam pierwszą część a już niebawem dotrze do mnie druga :) nie mogę się doczekać!

    OdpowiedzUsuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...