Nigdy nie daj sobie wmówić, że Twoje życie nie ma sensu, że jest pozbawione wartości. To nieprawda. Ludzie, którzy to mówią, starają się leczyć własne rany, raniąc innych. Im to nie pomoże. Tobie, jeśli na to pozwolisz, może zaszkodzić. [Marcin Kaczmarczyk] ❤

sobota, 30 kwietnia 2016

Mroki Łowisk - Anna Kasiuk pod patronatem medialnym LŚC (to ty jesteś moim przeznaczeniem)

Mroki Łowisk
Anna Kasiuk
Wydawnictwo: Replika
Data premiery: 4 maja
Ocena: 5/6
Patronat medialny:
LITERACKI ŚWIAT CYRYSI

~~ * ~~


Życie nie zawsze układa się, jak byśmy tego chcieli; czasem trzeba dać się ponieść przeznaczeniu…

  Majka młoda, ambitna pani psycholog opuszcza warszawską Pragę i przeprowadza się do rodzinnego domu Pawła, na Mazurach. Niestety sielanka nie trwa zbyt długo. W wyniku wypadku ukochany w ciężkim stanie trafia do szpitala. Na całe szczęście Majka może liczyć na wparcie Roberta, brata Pawła. Tylko co dalej? Czy dziewczyna sprosta wyzwaniu, jakie rzuca jej los?

  Anna Kasiuk urodziła się i wychowała w Nowym Dworze Mazowieckim. Z wykształcenia magister ubezpieczeń, pracuje w międzynarodowym koncernie, na stanowisku specjalisty ds. planowania. Zadebiutowała powieścią „Piąte nie zabijaj”, która spotkała się z pozytywnym odbiorem krytyki i czytelników. Następnie ukazał się „Lewy brzeg” będący pierwszą częścią sagi – Łowiska.

  W drugim tomie cyklu ponownie przenosimy się do mrocznych Łowisk, w których aż roi się od skrzętnie skrywanych sekretów i rodzinnych tajemnic. Okazuje się, że nad domem Ławczuków ciąży rzucona przed ponad wiekiem klątwa zamordowanej kobiety.

,,Zastanawiałam się też, co jeszcze przede mną ukrywacie. Was jest dwóch, jak strażnicy stoicie przed drzwiami waszej rodziny i chronicie wszystkiego, każdej tajemnicy, jakby to było jakieś dziedzictwo.’’

  Autorka posiada wrodzony talent do budowania niepokojącej, gęstej atmosfery. Łowiska na pozór jawią się jako ostoja spokoju i bezpieczeństwa, ale im mocniej obcujemy z tym miejscem, tym bardziej ulegamy jego hipnotyzującej magii, która oplata nasz umysł, aż stajemy na krawędzi, zatracamy się w tym i zaczynamy żyć w świecie bohaterów.

  Fabuła jest bardzo ciekawa i dokładnie nakreślona. Chwyta w swoje macki i nie wypuszcza do samego końca. Z wielkim napięciem śledziłam losy młodej pani psycholog. Mogłoby się wydawać, że dziewczyna wygrała los na loterii. Przystojny, kochający mężczyzna, piękny dom i własna poradnia psychologiczna. Tymczasem powoli, stopniowo wszystko zaczyna się sypać niczym wprawione w ruch kostki domina. Komuś ewidentnie przeszkadza szczęście Majki.

  Pani Ania doskonale posługuje się żywym, barwnym językiem, wyjątkowo celnie oddając opisywaną rzeczywistość. Wszystko jest przemyślane, dokładne i prawdziwe, i tworzy spójną całość. Dodatkowym atutem jest nieprzewidywalność. Nigdy tak naprawdę nie wiadomo, co wydarzy się na kolejnej stronie i jaki będzie końcowy finał. Aczkolwiek, życzyłbym sobie więcej dramatycznych scen i nieoczekiwanych zwrotów akcji, gdyż lubię mocne wrażenia i adrenalinę. Mam nadzieję, że w trzecim tomie nie będę już narzekać na zbyt niski (jak dla mnie) poziom ekstremalnych emocji.

  Warto wspomnieć o znakomitej kreacji pierwszoplanowych postaci, czyli Majki, Pawła i Roberta. Autorka wiarygodnie oddała ich wewnętrzne rozterki, pragnienia i przeżycia. Razem z nimi odczuwamy strach, smutek, ból, radość czy wzruszenie. Lecz prawdziwą „wisienką na torcie” jest skomplikowany wątek miłosny, czyli klasyczny trójkąt. Nie tylko Paweł jest zakochany w Majce, ale również jego brat jest pod jej wielkim urokiem.

,,Nie umiała wybrać spokojnego Roberta, który otaczał ją poczuciem stabilizacji i dawał bezpieczeństwo, bo z drugiej strony stał Paweł, ze swoimi pogmatwanym, ale jakże podnieca­jącym wnętrzem, drapieżną naturą i niepokorną duszą.’’

Jak wybrnąć z tej niewygodnej sytuacji bez krzywdzenia kogokolwiek? Nie spodziewajcie się nadmiaru słodyczy, ani łatwych i oczywistych rozwiązań, bo tego tu nie uświadczycie.

Podsumowując:

Dla fanów sagi pozycja obowiązkowa. Pozostałych czytelników gorąco zachęcam do sięgnięcia po twórczość Anny Kasiuk. Znajdziecie tu wszystko co przyciąga i przeraża: klątwy, sekrety, metafizyczne zjawiska, namiętności, zdrady, rozczarowania i ulotne chwile szczęścia. Daj się ponieść mrocznej magii Łowisk, a na pewno nie pożałujesz! 

32 komentarze:

  1. Niestety nie czytałam jeszcze tomu pierwszego i widzę,że mam czego żałować :) Postaram się w najbliższym czasie nadrobić zaległości :) Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie powyższa saga jest naprawdę interesująca i godna uwagi, dlatego czym prędzej rozejrzyj się za pierwszym tomem.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Najpierw muszę jakoś upolować tom pierwszy. Gratuluję patronatu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę owocnych poszukiwań.
      I dziękuję za nadesłane gratulacje.

      Usuń
  3. Nie czytałam jeszcze pierwszego tomu, ale chyba widziałam go w bibliotece. Rozejrzę się za nim dokładniej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Obecnie mam co czytać, ale być może w przyszłości sięgnę ;)
    Pozdrawiam serdecznie ;*
    http://ravenstarkbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam literacką nieprzewidywalność więc proza autorki powinna przypaść mi do gustu. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię kiedy fabuła jest nieprzewidywalna, dlatego Mroki Łowisk tak bardzo przypadły mi do gustu. I Ty także powinnaś być zadowolona.
      Również pozdrawiam.

      Usuń
  6. Klątwy i sekrety wystarczająco mnie zachęcają! Jeśli tylko będę mieć możliwość to z chęcią sięgnę po twórczość autorki :)
    A Ciebie kochana zapraszam na nową recenzję i nowy designe ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skuś się na tę serię koniecznie!
      A Twój nowy wygląd bloga wprost zjawiskowy!

      Usuń
  7. Rodzinne tajemnice i motyw klątwy brzmią zachęcająco, więc wpisuję tytuł na listę. Trochę odstrasza mnie trójkąt miłosny, ale skoro autorka nie przedstawia łatwych rozwiązań to może nie będzie tak źle :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z pewnością dam się ponieść mrocznej magii tej sagi, poszukam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratuluję patronatu. Na blogu Nowe Horyzonty trwa konkurs, w którym można wygrać tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też dziś będzie konkurs z tą książką :)

      Usuń
  10. Nie słyszałam o tej lekturze, a widzę że warto do niej zajrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie czytałam jeszcze pierwszego tomu, więc wszystko przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo zachęcająca recenzja:)

    OdpowiedzUsuń
  13. http://bramyksiazek.blogspot.com/
    Twój blog został nominowany do LBA.
    Nie ma konieczności odpowiadania więc jeżeli nie chcesz po prostu zignoruj ten komentarz ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za nominację. Odpowiedzi udzielę u Ciebie na blogu ;)

      Usuń
  14. Widzę, że muszę najpierw sięgnąć po tom I, aby zrozumieć tom II. Chyba się już odzwyczaiłam od takich serii. ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Najpierw muszę nadrobić pierwazy tom, ale mam serię w planach. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. W pierwszym momencie pomyślałam, że to zdecydowanie nie książka dla mnie, ale wątki tajemnicy, klątwy i mrocznych Łowisk wydaje się interesujący, może jednak się skusze :))

    OdpowiedzUsuń
  17. Saga zdecydowanie dla mnie. Będę na pierwszy tom polowała. Zainteresowała mnie fabuła i wplecione klątwy, sekrety :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Pierwszy tom mnie do siebie nie przekonał, więc nie skusiłam się na drugi. Ale cieszę się, że Ty oceniłaś go w miarę wysoko:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Dam szansę autorce i zapoznam się z jej twórczością jak będę mieć tylko okazję :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Zastanawiam mnie, czy koniecznie trzeba czytać tom pierwszy? Tak się składa że Mroki Łowisk mam już u siebie, a Lewego Brzegu jeszcze nie dopadłam :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można czytać bez znajomości pierwszego tomu, gdyż autorka klarownie wyjaśnia wszelkie niejasności, acz osobiście zachęcam do zapoznania się z tym cyklem od początku, żeby mieć szerszy ogląd na całą historię.

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź, jednak zapoluję na tom pierwszy :)

      Usuń

Zaglądaj, czytaj, przegryzaj moje słowa, ale wychodząc, zostaw po sobie niezatarty ślad swojej obecności...